Træt af at vente på ægløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

492 visninger
3 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. juni 2021

BlobBob

Hej damer, 

Jeg er nu på dag 23 i min cyklus, og bliver ved med at få negativ ægløsningstest. Er der andre end mig med lang og uregelmæssig cyklus og har i nogle gode råd til at håndtere ventetiden og uvisheden omkring hvornår ægløsning kommer.. 

Jo flere dage der går uden ægløsning, jo mere fokuseret bliver jeg på det. Og jeg bliver bekymret for om testen ikke viser rette resultat og at jeg misser ægløsningen.

Efter vi i december gik i gang med at prøve at gøre mig gravid, lægger jeg også mere pres på mig selv ift at have sex ofte, fordi jeg i nogle af cyklusserne har misset ægløsningen.. men det går også ud over min sexlyst. 

Jeg synes at ventetiden begynder at gå mig på, og jeg vil rigtig gerne undgå at blive helt bitter og mere utålmodig end jeg er i forvejen. Men hvordan gør jeg det? 

Kom endelig med gode råd eller erfaringer.

Jeg kender ikke rigtig andre i samme situation. Resten af min omgangskreds er enten gravide eller slet ikke klar til at få børn. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2021

Ønskebarn22

Hej damer, 

Jeg er nu på dag 23 i min cyklus, og bliver ved med at få negativ ægløsningstest. Er der andre end mig med lang og uregelmæssig cyklus og har i nogle gode råd til at håndtere ventetiden og uvisheden omkring hvornår ægløsning kommer.. 

Jo flere dage der går uden ægløsning, jo mere fokuseret bliver jeg på det. Og jeg bliver bekymret for om testen ikke viser rette resultat og at jeg misser ægløsningen.

Efter vi i december gik i gang med at prøve at gøre mig gravid, lægger jeg også mere pres på mig selv ift at have sex ofte, fordi jeg i nogle af cyklusserne har misset ægløsningen.. men det går også ud over min sexlyst. 

Jeg synes at ventetiden begynder at gå mig på, og jeg vil rigtig gerne undgå at blive helt bitter og mere utålmodig end jeg er i forvejen. Men hvordan gør jeg det? 

Kom endelig med gode råd eller erfaringer.

Jeg kender ikke rigtig andre i samme situation. Resten af min omgangskreds er enten gravide eller slet ikke klar til at få børn. 

Hej med dig

Jeg vil bare sige - du er bestemt ikke alene! 

Jeg synes de æl test er så svære.. 

Jeg har testet hver morgen i 6 dage omkring antaget æl.  Det lykkes mig at få en tydeligere og tydeligere streg og til sidst blev den mere utydelig. 

Jeg har dog læst, at det åbenbart er bedst at teste om eftermiddagen da kroppen burde have produceret mere LH i løbet af dagen.. Det har jeg ikke prøvet. 

Men hvis man tester med mere end 24 timers interval, så kan man jo misse den.. 

Jeg tror at jeg vil prøve og teste mere i næste cyklus, hvis jeg ikke har haft heldet med mig. 

Prøv desuden appen "premom", der kan du uploade billeder af dine test, og så aflæser den dine resultater. Det er mit første forsøg med app'en.

Mht at projekt baby går ud over sexlysten - sex hver anden dag er altså ikke lige så naturligt og let her, som da vi lige havde mødt hinanden Men vi prøver at holde et interval på hver 2-3 dag, for at ramme æl, som jeg stadig ikke helt ved hvornår er

Du er ikke alene

Anmeld Citér

17. juni 2021

Anonym

Jeg forstår virkelig godt din utålmodighed! Vi er lige gået i gang og jeg synes allerede jeg bliver utålmodig over ikke at få den positiv æl test.

Har du evt. prøvet at skifte mærke? Jeg har læst lidt om æl test på denne side og de anbefaler clearblue stav om morgenen (morgenurin) og stav test fra enten valmed eller babyplan om eftermiddagen.

Du får lige linket her https://diersklinik.dk/2020/07/13/aegloesningstest-bedst-i-test/

Jeg kan i øvrigt sagtens snakke med om sex presset. Jeg har været inde i en sygdomsperiode hen over vinteren og foråret som har gjort at vores sexliv har været liiidt trægt. Nu har jeg sluppet p-pillerne, fået mere lyst og mere energi og er gået i gang med projekt baby.
Jeg har i første omgang valgt ikke at involvere min kæreste i sex planlægningen for ikke at forcere det alt for meget. Men jeg kan også godt mærke at jeg bliver presset over at det så er op til mig. Jeg har også svært ved at få det til at blive fast hver 2/3 dag. Her er det mere i perioder hvor der så andre gange kan gå en uge. Men så skal man jo være heldig lige at ramme æl

I feel you Men har desværre ikke så mange råd til dig

Anmeld Citér

17. juni 2021

Musemåtte

I feel you

Er din cyklus normalt uregelmæssig eller hvordan?

Jeg har selv pco (ingen cyster), men dog tidligere en gennemsnitscyklus på 40 dage. Det har jeg fået ned på 33 dage, med fast ægløsning på dag 18, ved hjælp af gelé royal, og bidro omnimin som multivitamin.

Da jeg tidligere har været usikker på hvornår min ægløsning er, begyndte jeg på temperaturmetoden, og clearblue ægløsningstest med dobbelt hormonindikator. Jeg har også via min ur, holdt øje med min puls, da den stiger op til ægløsning, men den helt klare forskel for mig har været temperaturmetoden, da min krop laver en klart dyk på ægløsningsdagen

Det skal siges at jeg ikke har brugt clearblues i hver cyklus, da den alligevel koster 300, med dobbelthormonindikator, men den har givet mig meget ro i min nuværende cyklus, at man kan se, at der sker noget

Vi begynder for alvor at prøve til august, så håber at det hele giver pote

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.