Kære alle sammen.
Jeg er ny på siden, og søger virkelig gode råd til håndtering af mine svigerforældre.
Vi venter lillesøster til august, og for ikke at gøre forskel på bedsteforældrene, havde vi aftalt med begge sider, at ugen blev delt op.
Skulle jeg føde i starten af ugen, skulle mine forældre passe vores søn.
Skulle jeg føde i slutningen af ugen, så skulle mine svigerforældre passe (mine forældre arbejder kun i weekenderne)
Ligegyldigt hvad, ville mine svigerforældre passe vores hund (min far kan ikke tåle ham)
Der er kamp om vores søn, da han er det eneste barnebarn.
mine forældre og jeg har et dejligt forhold og meget ærligt, så der er ingen kamp eller konkurrence derfra - men jeg er også enebarn.
Men min svigermor... Der gælder det altid om at “Besse” er bedst, at han bedre kan lide hende (også over mig) og at hun klarede det bedre end mine forældre, køber større ting end mine forældre, har mere legetøj osv.
Hun er lidt skør, men meget kærlig, og så forguder hun vores søn. Efter 9 år sammen med min mand, så har jeg lært at se de gode ting og bide det andet i mig, for han elsker virkelig sin mor.
Vi har lige fundet ud af, at mine svigerforældre har booked feire to dage efter min termin, og frem.
Med vores søn gik jeg helt til slut, og blev sat i gang..
De har altså hverken spurgt os eller fortalt os at de ikke ønsker at passe vores søn.
Selvom de havde sagt at de ville være der.
DET ER SÅ UNDERLIGT, da min svigermor altid presser på for at kunne hjælpe eller købe nyt til os.
Mine svigerforældre har godt med penge, men lever “Old-School”.
Hvis min svigerfar siger: det er sådan det er”, så er det sådan det er.
Vi har haft en håndfuld sammenstød (husk at jeg er enebarn jeg er måske ikke helt vandt til ikke at blive taget hensyn til).
Men jeg har aldrig sagt noget, jeg synes ikke at det er min opgave at skabe splid.
Men denne gang!!! Denne gang er jeg så TOSSET, at jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe det and. Min mand er ulykkelig, men virker som om at han igen tænker “jammen min far har beslutte”.
Min mand er for F... 33 år og læge, men er klar til at sige pyt, igen igen - fordi hans far siger det! (Svigerfar er en meget tiltalende og rolig mand)
Mig? Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal sige.
Føler at de har fravalgt min søn, os og vores kommende datter - for en ferie!!
Hjælp..