Tiltrækkes altid at det forbudte??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.356 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. juni 2021

Anonym trådstarter

Jeg kom til at tænke over mit mønster ift tiltrækning osv igennem mit knap 30-årige liv. Hele mit liv har jeg altid kun været tiltrukket af, og forelsket i fyre/mænd som var i et forhold i forvejen. Min nuværende mand var også gift dengang det startede der.. 

nu imens jeg har været gift snart 10 år har jeg flere gange oplevet at blive tiltrukket af kvinder. Men igen er det kvinder som er gift- og i øvrigt er meget heteroseksuelle.. ofte er de også i en eller anden position hvor de har en eller anden autoritet over sig.. ved ikke om det er det der tiltrækker mig ��‍♀️

jeg kan bare ikke lade være at tænke på hvorfor det er sådan? Hvorfor bliver jeg tiltrukket af det umulige og forbudte? Det crush jeg har lige nu har stået på længe og det fylder bare alt for meget i mit hoved.. for det er jo slet ikke realistisk, og kvinden ser med garanti slet ikke på mig med de øjne, jeg er nok nærmere bare en bekendt i hendes øjne.. og det er sådan set også fint nok.. 

andre der har det på samme måde?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Du er gift og nævner ikke, at I har et åbent forhold, så er det egentlig ikke alle, der er “forbudte” for dig at indlede et forhold til? Hvis nu den kvinde eller mand, du begærede, var interesseret i dig og ledig på markedet, ville du i mine øjne stå i en meget “farligere” situation, med mindre du er på vej ud af dit ægteskab. 

Ret mange mennesker er jo desuden i parforhold, så sandsynligheden for, at du får et crush på én, der er optaget, er ret stor. Derfor kan jeg godt komme i tvivl, ud fra det beskrevne, om det nødvendigvis er deres “uopnåelighed” i sig selv, du tiltrækkes af. 

Hvis der hører mere til historien, fx at dit ægteskab er åbent og/eller synger på sidste vers, er det selvfølgelig en anden sag. 

Anmeld Citér

16. juni 2021

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Du er gift og nævner ikke, at I har et åbent forhold, så er det egentlig ikke alle, der er “forbudte” for dig at indlede et forhold til? Hvis nu den kvinde eller mand, du begærede, var interesseret i dig og ledig på markedet, ville du i mine øjne stå i en meget “farligere” situation, med mindre du er på vej ud af dit ægteskab. 

Ret mange mennesker er jo desuden i parforhold, så sandsynligheden for, at du får et crush på én, der er optaget, er ret stor. Derfor kan jeg godt komme i tvivl, ud fra det beskrevne, om det nødvendigvis er deres “uopnåelighed” i sig selv, du tiltrækkes af. 

Hvis der hører mere til historien, fx at dit ægteskab er åbent og/eller synger på sidste vers, er det selvfølgelig en anden sag. 

Vires ægteskab er ikke åbent, men er i den grad “skadet”.. ærligt så er vi her fordi vi er forældre. Thats it. 
men det har intet med det at gøre. Min tiltrækning har altid været sådan- også inden jeg fandt min nuværende mand… de personer som selv søger mig - også veninder - har jeg ofte ikke interesse i.. det er altid dem som er “uopnåelige”… også på venindefronten nu jeg tænker over det…

Anmeld Citér

16. juni 2021

puk87

Det er interessant at læse det du skriver. Jeg tror ikke umiddelbart vores situationer er de samme, men jeg vil lige dele min alligevel, for der er lidt overlap.

Jeg er tiltrukket af meget få mennesker (kun mænd, indtil videre i hvert fald), og der er altid to præmisser: jeg skal have kendt dem længe, og de skal være “unavailable.” Om de er i parforhold eller bare forelskede i en anden, det er lige meget- jeg er ikke vild med dem, før jeg ved, jeg ikke kan få dem. Og jo mere jeg fornemmer at en mand kan lide mig, jo mindre interesseret er jeg - jeg kan faktisk nærmest væmmes ved tanken om ham, hvis jeg tror, han er interesseret i mig.

Det er nok ingen overraskelse, at jeg har haft meget få kærester. For det første kan få mænd lide mig, for det andet kan jeg ikke lide dem hvis de endelig kan!  Det mest seriøse forhold jeg havde var til en fyr, der var helt forgabt i en af vores fælles veninder. Det tror jeg egentlig stadig han var et stykke ind i vores forhold. Og efterhånden som han reelt forelskede sig i mig, ja, så mistede jeg i den grad lysten til ham…

For mit vedkommende har det at gøre med lavt selvværd, og så er det også en måde at beskytte mig selv. Jeg kan godt lidt at have en, jeg er vild med, men det skal føles “sikkert” - jeg skal ikke rigtigt have muligheden for at handle på det.

Kan det være, at vi på det punkt lidt ligner hinanden? Det er jo for sin vis fornuftigt, at du får crushes på folk, du ikke kan/må få, når nu du er gift. De fleste mennesker bliver jo stadig lidt småforelskede i andre, selvom de har fast partner - det er meget puritansk/naivt at tro, at det ikke sker. Man skal bare ikke dyrke følelserne eller selvfølgelig handle på dem. At du går og fantaserer om folk du ikke kan få er vel bare ligesom at fantasere om filmstjerner eller lignende. Måske en måde for din hjerne at beskytte dig.

jeg ved det ikke. Det lyder i hvert fald ikke forkert eller skamfuldt, for mine ører.

Anmeld Citér

16. juni 2021

Anonym

Okay noget helt andet.

Må jeg spørger hvordan din forhold til din forældre er din far. Jeg er også nysgerrig. Bare 

Anmeld Citér

16. juni 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Okay noget helt andet.

Må jeg spørger hvordan din forhold til din forældre er din far. Jeg er også nysgerrig. Bare 

Mit forhold til min mor er rigtig godt og meget tæt. Min forhold til min far derimod er ikke særlig godt. Som barn kunne jeg ikke lide ham, og har aldrig følt vi hr haft en følelsesmæssig relation. Som voksen har vi et Ok forhold og han er en god morfar for mine børn. Men følte aldrig jeg havde en rigtig far.. han skabte dårlig stemning og utryghed i hjemmet. 

Anmeld Citér

16. juni 2021

Anonym

Mit forhold til min mor er rigtig godt og meget tæt. Min forhold til min far derimod er ikke særlig godt. Som barn kunne jeg ikke lide ham, og har aldrig følt vi hr haft en følelsesmæssig relation. Som voksen har vi et Ok forhold og han er en god morfar for mine børn. Men følte aldrig jeg havde en rigtig far.. han skabte dårlig stemning og utryghed i hjemmet. 

Jeg har lige fulgt med på sidelinjen...

Det er lidt pudsigt for sad og tænkte om du mon havde et dårligt forhold til din far... Jeg har selv ofte forelsket mig i fyre der ikke var interesserede og som godt gad have sex men ikke et forhold. De fyre jeg har været i forhold med har ikke været specielt gode til at tale om deres følelser - inkl. ham jeg er sammen med nu.

Jeg har en far der aldrig har kunne vise følelser og som jeg altid har prøvet at få anerkendelse fra uden at få det. Jeg blev bevidst om at det hang sådan sammen for nogle år siden, og jeg har prøvet at arbejde med det. Men det er super svært.

Men det lyder til det måske kan være dit forhold til sin far der påvirker dit kærlighedsliv? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.