Min mand skal til kvindefest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.661 visninger
7 svar
9 synes godt om
12. juni 2021

Anonym trådstarter

Åh mand det er svært. Min mand og jeg har været sammen i seks år. Han arbejder i et klassisk kvindefag, og det er ikke typisk noget, der generer mig. Jeg betragter ikke mig selv som en jaloux type, men lige her er der noget, der rører sig i mig, og det skyldes da min egen usikkerhed, jeg ved bare ikke, hvordan jeg skal tackle det. Min mand har arbejdet i sit job (det første) i et par år, men det er første sociale arrangement pga corona og alt mulig andet.

Det er en sommerfest med mad, alkohol og alt det der gejl. Min mand har ikke planer om at drikke en masse, da jeg ikke kan hente ham (vi har tre børn hjemme, som er i seng når han skal hjem). Men jeg kan VIRKELIG mærke det grønne jaloux monster vælte op i mig pga denne fest. Jeg skammer mig vildt meget over det. Men bare tanken får mig til at tude, og jeg har svært ved at klare tanken. Det skal lige siges, at jeg har lige fået det at vide i dag mens han stadig er på job, så jeg har ikke talt med ham om det endnu, og jeg vil gerne tøjle det grønne monster, så jeg ikke ødelægger det for ham, ved bare ikke hvordan.

Der er flere ting i det :

- jeg er gravid, lige på kanten af tredje trimester. Uplanlagt graviditet, nåede ikke at tabe mig som ønsket, så føler mig stor, utiltalende og ekstremt usexet som følge deraf, uanset hvor meget min søde mand bekræfter mig. Sexlivet er begrænset pga jeg føler mig besværet og det har været varmt. Vi havde en quickie I morges, men der er en del tid mellem sex. Så min irrationelle jaloux hjerne tænker, at han skal ud, feste, se alle sine smukke kvindelige kollegaer i almindeligt tøj og garanteret bliver så liderlig at han griber chancen og mindes om hvor tarveligt det er med den store gravide kone derhjemme. I know. Det er irrationelt, jeg har en virkelig sød og kærlig mand, der har nultolerence overfor utroskab, men det er min tankeproces.

- det vækker følelser fra en seks år gamle episode da vi lige var blevet kærester. Igen, not fair. Han var startet på studie og tog på hyttetur med sin nye (udelukkende pige-) klasse. Eneste mand. Jeg havde det så dårligt. Han lovede at lade høre fra sig, men glemte det i al morskaben og blev også temmelig fuld, så jeg hørte intet fra min nye kæreste der tilbragte en aften, overnatning og dag med en hytte fuld af kvinder. Jeg havde det så elendigt. Men det er seks år siden, i dag er vi gift.

Så: jeg ved godt, mine følelser ikke er rimelige, men de er der nu en Gang alligevel. Hvordan griber jeg det an? Jeg har ingen venner, så jeg har ikke nogen jeg kan ventilere mine følelser til...

PS. Hvis nogen undrer sig over fire børn på seks år, så er vi en sammenbragt familie

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2021

Babilooo

Du har en mand det har nul- tolerance for utroskab, med en højgravid kone derhjemme..? Jeg vil ikke tro at det er udgangspunktet for at rådsnave en 20 årig ung blondine i et hjørne. 
Hvis han arbejder i et kvindefag er du nødt til at finde din ro frem. Han har valgt dig - I skal snart have endnu et barn. Ellers vil du have det uroligt ved hver eneste julefrokost/ sommerfest ... og de kommer. 
Der er også fotografer der arbejder med modeller hele dagen. 
Hvis han vil være dig utro skal han nok finde en mulighed. Ofte er det jo ikke muligheden med de værdier man har der afgører om man er utro. Man kan altid få sex med en eller anden på scor.dk. Det er ikke sommerfesten der gør fra eller til. 

Anmeld Citér

12. juni 2021

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Du har en mand det har nul- tolerance for utroskab, med en højgravid kone derhjemme..? Jeg vil ikke tro at det er udgangspunktet for at rådsnave en 20 årig ung blondine i et hjørne. 
Hvis han arbejder i et kvindefag er du nødt til at finde din ro frem. Han har valgt dig - I skal snart have endnu et barn. Ellers vil du have det uroligt ved hver eneste julefrokost/ sommerfest ... og de kommer. 
Der er også fotografer der arbejder med modeller hele dagen. 
Hvis han vil være dig utro skal han nok finde en mulighed. Ofte er det jo ikke muligheden med de værdier man har der afgører om man er utro. Man kan altid få sex med en eller anden på scor.dk. Det er ikke sommerfesten der gør fra eller til. 

Jamen du har 100% ret, og det er jo det jeg også ved og skriver, at det er ikke rationelt, det fjerner bare ikke følelserne men nu har han lige ringet og sagt han har meldt afbud, og nu har jeg så tudet over det. Fuck Jeg er ikke nem at stille tilfreds, måske er det også hormoner, eller noget. Han havde glemt at fortælle mig han skulle afsted, og så skrev jeg bare, at vi lige skulle finde en løsning, da to af børnene skal til arrangement med klassen, den ene med overnatning, og alt det er oven i aftensmadstid. Men at det skulle vi nok finde ud af, og vi kunne snakke om det senere. Men så ringede han som sagt og sagde han havde meldt afbud, forud han havde glemt der var de arrangementer, og det synes han ikke jeg skulle stå med selv med en 3.5 årig på armen ud over de to. Øv, så ja, nu har jeg tudet over det, fordi jeg gerne ville vise ham, at der er plads til han har et liv ved siden af familien og alt det der... Helt klart en damned if you do, damned if you don't

Anmeld Citér

12. juni 2021

Sprit25

Anonym skriver:

Jamen du har 100% ret, og det er jo det jeg også ved og skriver, at det er ikke rationelt, det fjerner bare ikke følelserne men nu har han lige ringet og sagt han har meldt afbud, og nu har jeg så tudet over det. Fuck Jeg er ikke nem at stille tilfreds, måske er det også hormoner, eller noget. Han havde glemt at fortælle mig han skulle afsted, og så skrev jeg bare, at vi lige skulle finde en løsning, da to af børnene skal til arrangement med klassen, den ene med overnatning, og alt det er oven i aftensmadstid. Men at det skulle vi nok finde ud af, og vi kunne snakke om det senere. Men så ringede han som sagt og sagde han havde meldt afbud, forud han havde glemt der var de arrangementer, og det synes han ikke jeg skulle stå med selv med en 3.5 årig på armen ud over de to. Øv, så ja, nu har jeg tudet over det, fordi jeg gerne ville vise ham, at der er plads til han har et liv ved siden af familien og alt det der... Helt klart en damned if you do, damned if you don't

Åh han lyder som en helt fantastisk mand. Pas godt på ham❤ kan han ikke komme senere? 

Anmeld Citér

12. juni 2021

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Åh han lyder som en helt fantastisk mand. Pas godt på ham❤ kan han ikke komme senere? 

Det er han også, det er også derfor jeg føler så meget skyld over at blive jaloux. Men jeg har også noget at arbejde med selv, jeg har et pivdårligt selvværd, og jeg føler jo slet ikke, at jeg fortjener ham, det er også derfra min frygt stammer. I mine øjne kunne han NEMT finde noget, der var bedre end jeg, og svært at tro, at sådan en mand kan elske en som mig men jo det kunne være, jeg vil prøve at snakke med ham om det

Anmeld Citér

12. juni 2021

MEF

Det er okay at være jaloux en gang i mellem. Specielt når man er gravid og hormonerne er helt ustyrlige. Din mand lyder rigtig skøn og jeg tror ikke du har noget at bekymre dig om. Det lyder egentlig også som om du godt ved at det er irrationelt? 
Pas på at din usikkerhed ikke går ud over ham, men fortæl ham at du er lidt usikker for tiden og at du er lidt jaloux over at han skal ud og more sig med en masse damer. Jeg er sikke på at han giver dig er kys og fortæller dig at han selvfølgelig nok skal opføre sig ordenligt og kommer hjem og putter med dig. 

Og så kan det godt være det her lyder lidt fesent, men hvis min mand fx skal til fest uden mig og jeg bliver ramt af lidt jalousi, så sørge jeg altid for lige at give ham en ordentlig rusketur inden, så han lige er mindet om hvor lækkert han har det herhjemme 

Anmeld Citér

12. juni 2021

Babilooo

Når man føler at man får ufortjent kærlighed, at ens partner kunne finde en der var bedre- så er det typisk hos en selv problemet ligger. Din mand er betænksom og sød.... tænker på dig. Det gør han ikke for sine blå øjnes skyld men fordi han elsker dig. Han bliver og får børn med dig fordi det netop er dig. Du fortjener ham - ellers var han ikke blevet. Simpelt

Anmeld Citér

12. juni 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Kan kun tilslutte mig ovenstående - og tilføje: Din mand skal ikke til kvindefest. Han skal (skulle have været) til fest med sine kolleger. Dit sprog skaber virkelighed, i dette tilfælde ikke den “virkelige virkelighed”, men inde i dit hoved bliver det voldsomt og dramatisk, når du bruger sådan et ord. For havde han været på en arbejdsplads med 40 mænd og 10 kvinder, ville risikoen for utroskab ikke være mindre - så ville du alligevel frygte hende den frække blondine eller at der blev rift om kvinderne og drengerøvskonkurrence om at nedlægge én af damerne. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.