Over tid - hvornår skal lægen kontaktes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

893 visninger
8 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. juni 2021

anna26

Hej alle.

Min kæreste og jeg forsøger at blive gravide – vi har prøvet siden august.

”Problemet” er nu, at min cyklus aldrig har varet længere end 33 dage og jeg kører nu på dag 38 med en negativ test.

Jeg ønsker at høre fra jer andre, om I har stået i en lignende situation? Hvornår ville I kontakte lægen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2021

Morpåudebane

Min læge ville først se mig da jeg var gået 14 dage over uden positiv test 

Anmeld Citér

10. juni 2021

Anonym

anna26 skriver:

Hej alle.

”Problemet” er nu, at min cyklus aldrig har varet længere end 33 dage og jeg kører nu på dag 38 med en negativ test.

Jeg ønsker at høre fra jer andre, om I har stået i en lignende situation? Hvornår ville I kontakte lægen?

Hej. Ægløsning kan ligge senere. Har du brugt ægløsningstest? 
Mine cyklusser er over 35 dage, fordi min ægløsning ligger senere end dag 14

Anmeld Citér

10. juni 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
anna26 skriver:

Hej alle.

Jeg kontaktede selv lægen efter 3 mdr uden menstruation. Nogle gange hænder det at man også springer en cyklus over. 

Anmeld Citér

10. juni 2021

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
anna26 skriver:

Hej alle.

Jeg havde med den første at jeg først testede positiv 5+5..

den næste uge 9..

den sidste testede jeg positiv førend man kunne se andet end en fortykket slimhinde...

jeg ville ringe i morgen og fortælle at du har udebleven mens og at I er i gang med at forsøge at blive gravide..

Anmeld Citér

10. juni 2021

Musemåtte

Jeg kontaktede lægen efter 4 måneder, men det var også lige efter p-pille stop. Han ville ikke gøre noget, og mens kom 2 måneder efter dét. (Tror at det var nogle gode multivitaminer der satte det igang)

Anmeld Citér

11. juni 2021

anna26

Anonym skriver:

Hej. Ægløsning kan ligge senere. Har du brugt ægløsningstest? 
Mine cyklusser er over 35 dage, fordi min ægløsning ligger senere end dag 14

Hej. 

Nej, det gør jeg ikke. Det giver, for mig, unødigt stress. 

Men siden august, har min mens været regelmæssig. Så derfor undrer det mig, at jeg nu er på cyklusdag 40 hvor jeg, i 9 måneder, har haft mellem 28-30 dages cyklus. Jeg mener derfor, at jeg burde ha' haft ægløsning. Men det kan da sagtens være at den er hoppet over denne gang - det ved jeg ikke.. 

Anmeld Citér

11. juni 2021

anna26

Wampires skriver:

Jeg havde med den første at jeg først testede positiv 5+5..

den næste uge 9..

den sidste testede jeg positiv førend man kunne se andet end en fortykket slimhinde...

jeg ville ringe i morgen og fortælle at du har udebleven mens og at I er i gang med at forsøge at blive gravide..

Tak for dit svar. 

Jeg har også læst, at nogen bare tester positivt sent. Jeg håber da jeg er én af dem

Jeg tænker jeg ringer til lægen på mandag, hvis min mens endnu ikke er dukket op. 

Anmeld Citér

12. juni 2021

Anonym001

anna26 skriver:

Tak for dit svar. 

Jeg har også læst, at nogen bare tester positivt sent. Jeg håber da jeg er én af dem

Jeg tænker jeg ringer til lægen på mandag, hvis min mens endnu ikke er dukket op. 

Hejsa! 

jeg oplevede det samme sidste måned. Stoppede p-piller oktober og regelmæssig mens siden. Jeg var også i tvivl, men lægen kan intet gøre når du har negative tests. Jeg fik noget lignende mens efter 56 dage med negative test (Wow jeg var sur på min krop for at “narre mig” på den måde ) kun så lidt blødning at jeg kunne have det samme bind på hele dagen, efter 12 dage stoppede det. 

ikke for at slukke dit håb, men bare så du ved det er helt normalt.

hepper på du får en positiv test snart

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.