Synes det er virkelig svært....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

492 visninger
7 svar
3 synes godt om
8. juni 2021

Anonym trådstarter

Min mand og jeg har to børn, en pige som er ældst og en dreng som der er lige lidt yngre end pigen, de er pseudotvillinger.

Datteren interessere sig for noget jeg også selv er ret interesseret i og vi bruger meget tid på denne interesse og er meget sammen om det.

Sønnike gik til en sport, hvor det krævede at en af os var med, men oftest var det mig og sønnike og jeg hyggede os med køreturen frem og tilbage. Nu har han så droppet den interesse og startet på noget, hvor forældre ikke skal være der.

Jeg har SÅ dårlig samvittighed overfor sønnike, for jeg kan godt mærke at han synes jeg/vi er meget væk hjemmefra og han vil sommetider gerne med, men ikke for at deltage, bare for at være i nærheden af mig.

Jeg gad godt lave noget med sønnike, men jeg aner ikke hvad det skal være, for han er 10 år og interesserer sig for SPIL.

Farmand laver ikke rigtig noget sammen med ham

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2021

Ananas

Spørg ham - hvad har han af forslag hvis du spørger ham om hvad han gerne vil lave sammen med jer? Hvor ofte skal det være? Er det en periode eller noget mere permanent? Savner han venner? 

Det er en god anledning til en nærværende snak om trivsel

Anmeld Citér

8. juni 2021

Anonym trådstarter

Ananas skriver:

Spørg ham - hvad har han af forslag hvis du spørger ham om hvad han gerne vil lave sammen med jer? Hvor ofte skal det være? Er det en periode eller noget mere permanent? Savner han venner? 

Det er en god anledning til en nærværende snak om trivsel

Han savner helt sikkert venner, det har været et issue for os længe, da vi bor et stykke væk fra hvor han går i skole og han har ikke selv mulighed for transportere sig og det er ikke fordi vi ikke gerne vil kører ham, men legeaftaler har også været svære at få i stand. Han har haft lidt besvær med at være i skole og har reageret voldsomt, hvis der har været nogle kontroverser. Det har vist skræmt kammeraterne lidt, eller deres forældre.

Tak for svar...jeg vil prøve at tale med ham om hvad vi skal lave sammen

Anmeld Citér

8. juni 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Min mand og jeg har to børn, en pige som er ældst og en dreng som der er lige lidt yngre end pigen, de er pseudotvillinger.

Datteren interessere sig for noget jeg også selv er ret interesseret i og vi bruger meget tid på denne interesse og er meget sammen om det.

Sønnike gik til en sport, hvor det krævede at en af os var med, men oftest var det mig og sønnike og jeg hyggede os med køreturen frem og tilbage. Nu har han så droppet den interesse og startet på noget, hvor forældre ikke skal være der.

Jeg har SÅ dårlig samvittighed overfor sønnike, for jeg kan godt mærke at han synes jeg/vi er meget væk hjemmefra og han vil sommetider gerne med, men ikke for at deltage, bare for at være i nærheden af mig.

Jeg gad godt lave noget med sønnike, men jeg aner ikke hvad det skal være, for han er 10 år og interesserer sig for SPIL.

Spørg ham. Kan han ikke komme med nogle gange.? 

Anmeld Citér

8. juni 2021

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Spørg ham. Kan han ikke komme med nogle gange.? 

Jo jo han kan sagtens komme med og det kommer han også, min samvittighed tager bare over, fordi det jo ikke er noget der interesserer ham...og måske er det bare mig der overtænker, måske er han fin tilfreds med at komme med

Anmeld Citér

8. juni 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jo jo han kan sagtens komme med og det kommer han også, min samvittighed tager bare over, fordi det jo ikke er noget der interesserer ham...og måske er det bare mig der overtænker, måske er han fin tilfreds med at komme med

Spørg ham.

Snak med ham omkring tingene, hvordan har han det med hvordan tingene er? 

Anmeld Citér

8. juni 2021

Mullemee

Anonym skriver:

Her i sommerhalvåret kunne I tage en tur til stranden og soppe og samle strandskaller, evt. slutte af med en is? Når det bliver koldere kan I tage i biografen og måske hygge med lidt brunch først? Jeg tænker også en cykeltur ned til iskiosken eller havnen for at fiske efter krabber, hvis han gider det, nu han er 10? Måske kender I en med en båd I kan få en tur i? 

Jeg havde en kollega som på et tidsounkt sagde, at hun altid gik en tur med sin far om søndagen, hvor de fik talt sammen, fordi det var nemmere at tale frit, når man ikke havde øjenkontakt. Måske I bare skal gå en tur sammen?

Anmeld Citér

8. juni 2021

Agma

Profilbillede for Agma

Kan du ikke spille sammen med ham? Det gjorde jeg med min mor selvom hun ikke interesserede sig for det - og det var rigtig hyggeligt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.