Det mindre sexede...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

557 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. juni 2021

Anonym trådstarter

Jeg har ingen kvalme om morgenen og har det fint, når jeg står op.

Indtil jeg går på toilettet

Så får jeg simpelthen så ondt i maven og ryggen bagefter. Kan jeg gøre noget eller er forstoppelse (og efterfølgende ondt i maven) bare endnu en charmerende del af en graviditet? 

Jeg beklager det mindre sexede emne

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har ingen kvalme om morgenen og har det fint, når jeg står op.

Indtil jeg går på toilettet

Så får jeg simpelthen så ondt i maven og ryggen bagefter. Kan jeg gøre noget eller er forstoppelse (og efterfølgende ondt i maven) bare endnu en charmerende del af en graviditet? 

Jeg beklager det mindre sexede emne

Tager du jern tabletter i forbindelse med graviditeten? 

i så fald så er helt helt normalt med forstoppelse. Jern er hårdt for maven. 

Anmeld Citér

8. juni 2021

Moep

Åh ja, forstoppelse..  Har også forfulgt mig i begge mine graviditeter. Særdeles slemt første gang.

Magnesia (ikke at forveksle med magnesium) kan hjælpe med at blødgøre, og kan fås i håndkøb. Ellers vær obs på at få rigeligt væske og fibre i din kost. Og ja, jern kan desværre have en forstoppende effekt. 

Anmeld Citér

8. juni 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Jeg vil anbefale dig at tage magnesia piller til at få maven i gang. Jeg havde forstoppelse hele sidste graviditet og var stædig, ville ikke tage noget. Det kom jeg så til at fortryde da det endte i en ond hæmoride Så næste gang tager jeg magnesia hele graviditeten

Hvis du er der i graviditeten hvor du tager jern, så husk at tage det på tom mave gerne med et glas juice. Ideelt set skal man vente 3 timer efter man har spist eller 1 time inden man spiser. Det letter optagelsen. Undgå kombi piller som gravitamin. Derudover skulle hemojern være bedre for maven

Anmeld Citér

8. juni 2021

Anonym trådstarter

Jeg er endnu ikke på jern, men den flinke dame på apoteket gav samme råd omkring, som nogle af jer (ikke sammen med mad, andre piller etc). 

Jeg føler mig bare helt åndssvag for at gå på toilettet og bagefter ligge som en soldat i samaritteltet

Jeg vil se på de andre muligheder!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.