Indvie din mor i PB?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

845 visninger
7 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. juni 2021

Anonym trådstarter

Har du indviet din mor (eller far) i projekt baby? 

Jeg har altid synes at det var min mands og mit projekt. Ikke alle andres. Vi har to børn i forvejen og er igang med projekt baby 3. Vi har været igang i 8 måneder nu og krydser fingre for en snarlig graviditet. 
Sagen er den, at min mor og hendes mand gerne vil planlægge en større rejse med os (langt væk i 3 uger). De håber på at vi kan tage afsted et sted i foråret 2022. Der er selvfølgelig vildt mange andre faktorer der spiller ind - men jeg håber jo i bund og grund på at være rigtig højgravid lige dér. 
Jeg føler at jeg holder min mor for nar og glæder mig falskt, netop fordi de ikke aner noget om vores projekt. Vi ses ikke tit, da vi bor i hver vores ende af landet, men jeg ved at vi skal ses om 1,5 måned, i løbet af vores sommerferie. En ting er at snakke over telefon, men at skulle sidde ansigt til ansigt og “holde hende for nar” er noget helt andet. Og på samme tid synes jeg det er er super privat projekt.

Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal indvie hende i projektplanerne, se tiden an eller hvad Søren jeg skal gøre Min mand synes vi skal fortælle det, hvis det gør det lettere for mig at være i. Måske er jeg allerede gravid næste gang vi ses, måske ikke. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Synes bestemt, at du skal indvie hende i det, så hun ikke spilder en masse penge på noget, som du måske ikke kan komme med til..

Vi indviede vores forældre i det med vores datter, og mine svigerforældre vidste det vist også med vores søn 

Anmeld Citér

7. juni 2021

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Jeg vil sige det til min mor.

Det er mange penge og hvad nu vis i slet ikke kan overskue det. På det tidspunkt pga ny baby. Fortælle hende det.

Anmeld Citér

7. juni 2021

Lilleluna

Jeg synes du skal gøre som du selv føler for. Du holder ikke nogen for nar, man kan nu engang ikke spå om fremtiden, og præcis hvornår den her ønskebaby i ønsker jer har tænkt sig at melde sin ankomst er der jo ingen der ved. 
jeg fornemmer lidt i det du skriver at du ikke har lyst til at dele babydrømmene med hende, så jeg synes ikke der er nogen grund til at dele noget der kun måske kan få indflydelse på jeres rejse. 

Anmeld Citér

7. juni 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har altid synes at det var min mands og mit projekt. Ikke alle andres. Vi har to børn i forvejen og er igang med projekt baby 3. Vi har været igang i 8 måneder nu og krydser fingre for en snarlig graviditet. 
Sagen er den, at min mor og hendes mand gerne vil planlægge en større rejse med os (langt væk i 3 uger). De håber på at vi kan tage afsted et sted i foråret 2022. Der er selvfølgelig vildt mange andre faktorer der spiller ind - men jeg håber jo i bund og grund på at være rigtig højgravid lige dér. 
Jeg føler at jeg holder min mor for nar og glæder mig falskt, netop fordi de ikke aner noget om vores projekt. Vi ses ikke tit, da vi bor i hver vores ende af landet, men jeg ved at vi skal ses om 1,5 måned, i løbet af vores sommerferie. En ting er at snakke over telefon, men at skulle sidde ansigt til ansigt og “holde hende for nar” er noget helt andet. Og på samme tid synes jeg det er er super privat projekt.

Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal indvie hende i projektplanerne, se tiden an eller hvad Søren jeg skal gøre Min mand synes vi skal fortælle det, hvis det gør det lettere for mig at være i. Måske er jeg allerede gravid næste gang vi ses, måske ikke. 

Hvad er grunden til ikke at sige det..?

super privat..? Men det er vel også det man bruger forældre til. 

Anmeld Citér

7. juni 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Synes bestemt du skal indvie hende i det når du ved du planlægger en længere rejse til jer hvor du ved at du muligvis ikke kan komme med.

min søn er ikke planlagt. Men jeg er sikker på at hvis han var så havde jeg indviet min mor i det fra dag 1. Hun var også en del af hele forløbet fra da jeg testede positivt. Kun jordmoder besøg var hun ikke med til. 

Anmeld Citér

7. juni 2021

Optimom

Profilbillede for Optimom

Projekt baby er lige så privat, som man vælger. Det er ok at det bare er noget særligt mellem dig og din mand.

Men bare husk at man også får noget igen af at dele de store tanker og emner i ens liv. Måske din mor byder ind med nye rejseplaner, når hun hører om baby. Måske betyder det også noget for hendes livsplaner at hun skal være mormor. Måske hun kan genkende og fortælle om alle de tanker hun og din far gjorde da de vendte sig dig.

Min erfaring er at man kommer tættere på folk og har bedre dybere samtaler, når man dele det, der er vigtigt for en  

Anmeld Citér

7. juni 2021

123321

Profilbillede for 123321

Jeg tænker I skal dele hvis I har lyst og hvis ikke så undlade. 

Personligt har vi ikke indviet vores trods vi også skal ud og rejse. Vi hat bare valgt at tænke at man med afbestillingsrejse er godt dækket ind, hvis det liiige skulle ramme præcist den måned man ikke måtte rejse og hvis baby var kommet til afrejse tidspunkt, så kommer den bare med. 

For mig personligt har vi ikke haft lyst til at bores forældre skal følge processen, men ved mange andre har det anderledes hvorfor det igen er så vigtig man gør hvad der føles rigtigt for en selv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.