Uregelmæssig cyklus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

459 visninger
3 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. juni 2021

Ønskebarn22

Hej piger 

Jeg er kommet i tvivl om jeg bør være bekymret for om min cyklus er så uregelmæssig, at jeg bør få det tjekket. 

Før p-piller havde jeg også en lang cyklus, men det var ikke noget jeg holdt nøje øje med. For 3 år siden var jeg af pillerne i 9mrd, hvor jeg uden held forsøgte at blive gravid, og der trackede jeg min cyklus som lød på i gennemsnit 36 dage (34, 31, 36, 35, 43, 34, 40, 30, 38) og en forskel på hele 13 dage. Det lykkes mig aldrig at få en positiv ÆL test, og den udfordring står jeg også med nu. 

Bygger ÆL test sig op til at blive positiv ved at få en kraftigere og kraftigere streg jo tættere på ÆL? Jeg tænker på om man stadig kan få en lille streg hvis man af en eller anden grund ikke får ægløsning? 

Er der nogen der har stået i lign. Situation og har fået tjekket sin fertilitet enten af egen læge eller på en privat klink? 

God aften ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2021

BlobBob

Jeg har også en lang og uregelmæssig cyklus på mellem 33 og 49 dage. 

Jeg gik til min læge og fik henvisning til udredning før vi har prøvet et år, fordi hun vurderede at jeg kan have hormonforstyrrelser som kan gøre det sværere at blive gravid. 

Så jeg vil helt sikkert anbefale dig at få en snak med din læge om din konkrete situation. 

Jeg skal til gynækolog på mandag, og er meget spændt på hvad jeg får at vide.

Anmeld Citér

16. juni 2021

Musemåtte

Jeg har haft en uregelmæssig cyklus på i gennemsnit 40 dage (målt over 1 år), men nu har jeg fået den ned på 33 dage hver måned, med ægløsning på dag 18 - Takket være gelé royal �� Med biosym omnimin som multivitamin.

Anmeld Citér

17. juni 2021

Anonym

Min cyklus var også meget uregelmæssig efter p-pillestop på 30-50 dage. Jeg lykkedes først med at fange ÆL på test, da jeg prøvede at teste to gange om dagen (morgen og aften) fra dag 12 og til den blev positiv. Oplevede at den fx godt kunne være negativ morgen, positiv aften og negativ morgen igen, så hvis jeg kun havde testet hver morgen, havde jeg ikke fanget den. Jeg oplever ikke nødvendigvis at den bygger sig op (stregen afhænger også af hvor meget væske du har drukket, hvornår du sidst har tisset osv.) (Tip: du kan få ok billige ÆL tests i store mængder på babyplan)

Det sagt, så er min cyklus nu ved at være nogenlunde regelmæssig på 30-34 dage her knap 1,5 år efter p-pillestop. Jeg gik til lægen efter et halvt år og fik PCO-prøver, og så blev vi henvist til fertilitetsklinik efter knap et år. 

Jeg synes du skal tage en snak med din læge og få lagt en plan ud fra din konkrete situation :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.