Amh værdi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.426 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. juni 2021

Anonym trådstarter

Hej!

Jeg har fået taget min AMH værdi forud for fertilitetsbehandling og kan se svaret i min sundhedsplatform. Min værdi er 17. Jeg kan se at normalen lægger på 1,1-54. Hvor, så vidt jeg kan se på nettet, 1,1 betyder yderst minimal ægreserve og over 54 tyder på PCO/. Mit spørgsmål er så: er 17 okay? Ved godt det ikke er vildt højt og jeg ikke har en milliard æg, men skal jeg være bekymret?

Synes det er svært at finde på nettet, så tænkte at her måtte være andre der har været infertilitetsbehandling der måske ved hvad det betyder.

Ja man skal ikke tjekke sådan noget en fredag eftermiddag

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2021

Annoni

Jeg uddannet jordemoder, og vil sige at en AMH-værdi på 17 ikke ville bekymre mig. Dog spiller din alder ind - og der er også andre værdier man ofte også måler på, som kan sige noget om din fertilitet. 

Jeg har selv for 5 mdr siden fået målt min AMH som var på 2,7  på trods af den lave værdi har jeg haft en BIO for et par mdr siden - og er nu gravid i 7+ sååååhh AMH-værdien siger ikke alt.

Jeg ville slappe helt af med en værdi på 17

Kh

Anmeld Citér

4. juni 2021

Anonym trådstarter

Annoni skriver:

Jeg uddannet jordemoder, og vil sige at en AMH-værdi på 17 ikke ville bekymre mig. Dog spiller din alder ind - og der er også andre værdier man ofte også måler på, som kan sige noget om din fertilitet. 

Jeg har selv for 5 mdr siden fået målt min AMH som var på 2,7  på trods af den lave værdi har jeg haft en BIO for et par mdr siden - og er nu gravid i 7+ sååååhh AMH-værdien siger ikke alt.

Jeg ville slappe helt af med en værdi på 17

Kh

Tak! Det er jeg glad for at høre tillykke med graviditeten

Anmeld Citér

6. juni 2021

Lotuus5

Profilbillede for Lotuus5

Husk at de kan en masse med hormon behandling Justere op og ned og sikkert også til siden

Jeg har også læst en del om det da jeg også har været i behandling. Og ville ikke være så bekymret for dit tal. Har læst om mange der har haft succes

Jeg har selv et Amh-tal på 207, lægen grinede næsten da hun så det De skulle virkelig passe på med hormonerne da jeg skulle opstarte behandling, men det havde de også styr på

Held og lykke med projekt baby

Anmeld Citér

6. juni 2021

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Jeg havde AMH værdi på 5,7 som 40-årig. Det bekymrede dem ikke og jeg fik en dejlig søn ud af behandlingen

Anmeld Citér

6. juni 2021

Anonym trådstarter

Tak for svar alle sammenDet giver en masse ro. Jeg er 35 og stresser helt vildt over min alder. Var gravid for lidt over et år siden, som desværre endte I en MA og et langvarigt og kompliceret forløb med infektion og fejldiagnosticering bagefter. Det gør at jeg ikke ved om jeg kan blive naturligt gravid og at vi har skulle vente en del på først udredning og nu fertilitetsbehandling. Og når man jo så også ved at det bare går ned af fra 35 års alderen, så bliver jeg bare helt vildt stresset over ventetiden på det hele og frygter sådan at vi aldrig får vores lille barn. Så tak for jeres beroligende svar

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.