Noget galt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

610 visninger
4 svar
1 synes godt om
4. juni 2021

Anonym trådstarter

Hej, min kæreste (25) og jeg (22) har været sammen i 2,5 år nu. Det sidste år har vi smidt præventionen, men ikke decideret forsøgt. Jeg har ikke taget ægløsningstest eller noget, vi blev bare enige om at hvis det sker, er det skønt. Også fordi vi regnede med at det ville ske, men det er det desværre ikke. Jeg har desværre 2 gange haft klamydia som yngre (fra samme person som bildte mig ind han var behandlet) Den første infektion gik jeg med omkring 1 år og den anden 3 måneder. Jeg spurgte min læge om det ville have nogen betydning for min fertilitet, og hun sagde, at så længe infektionen ikke havde udviklet sig til en underlivsbetændelse, burde jeg ikke være nervøs. Men hvorfor er jeg så ikke blevet gravid endnu?

jeg vil selvfølgelig finde ud af hvornår min ægløsning ligger, da det jo er afgørende. 
Tror bare jeg har brug for lidt solskinshistorier, for synes det er mystisk at der ikke er sket noget. 
Min kæreste har desuden type 1 diabetes, har læst at det måske kan havde en betydning...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2021

Babilooo

Hvis I er så unge - du er kun 22 - så er et år med regelmæssig ubeskyttet sex lang tid uden graviditet. 
Du nævner også at han har diabetes 1.

Jeg ville helt sikkert starte med at få lave en sædanalysen... og så tage den derfra. 
Måske skal I have hjælp - enten ivf eller sæddonation. Men start med at få det undersøgt. Der er mange muligheder for hjælp både med dårlig sæd og æg. 

Anmeld Citér

4. juni 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

Kontakt lægen i stedet for internettet. De har prøvet det før og kender JER og den helt konkrete situation. Held og lykke herfra

Anmeld Citér

4. juni 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Kan godt forstå at I begynder at undre jer

Men som sagt ovenover få tjekket hans sædkvalitet, det er nemt og smertefrit Du kan også få et fertilitetstjek, det kan man på nogle sygehuse. Det inkluderer så vidt jeg ved en scanning og en blodprøve. Måske kan man bede om en vandscanning af æggelederne også

Hvis du har regelmæssig menstruation kan du få et rimeligt overblik over din ægløsning ved at bruge en af de der apps. Jeg har lige downloaded Flo

Jeg er desværre også en af dem der har været ramt af en uopdaget klamydia - jeg ved ikke hvor længe men nok også omkring 1 år Jeg er derfor også ret nervøs for sammenvoksninger. Jeg opdagede ikke at jeg havde symptomer på noget så jeg håber ikke jeg har haft underlivsbetændelse

Anmeld Citér

4. juni 2021

qwerty91

Jeg har også haft klamydia to gange for nok 10 år siden. Den ene gang har jeg ingen ide om hvor længe jeg havde det før jeg opdagede det. Jeg er 30 år i dag.

Har lige været til HSU og mine æggeledere er begge helt intakte. Jeg fik at vide at det primært er hvis det har udviklet sig til en mere kompliceret infektion man skal være bekymret.

Der kan være mange andre grunde til du ikke er blevet gravid. Prøv at finde ud af hvornår du har ægløsning og tag en snak med din læge i stedet for at søge svar herinde. 

Hels og lykke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.