Hvad gjorde i for at blive gravide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

606 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. maj 2021

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg stoppede på p-piller for ca. 5 år siden(jeg er 24år nu) min kæreste er 26 år. Men det er intet sket mine menstruationer er regelmæssige, og jeg fejler intet hverken sygdomme eller noget. Jeg har været ved lægen og hun har udelukket PCOS. Jeg mangler kun at få taget blodprøver, også har jeg en henvisning til facilitetbehandling. 

Men jeg vil dog alligevel gerne stadig selv forsøge. Mig og min kæreste har bare “hygget” når du har haft lyst, så måske vi bare har ramt ved siden af? 

Har i nogen forslag til hvad jeg kan gøre? Eller noget som virkede for jer? Måske i har været udsat for noget lignende?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2021

Anonym

Årh for dælen det er SÅ træls! 
Jeg er 21, min kæreste og jeg startede udredning og blev henvist da jeg var 19 efter at have prøvet et år. Jeg blev gravid via icsi, ved første ægoplægning. Fødte som 20årig en sund og rask baby  Nu er vi på den igen, frysebehandling med nogle af de æg der ligger på frys fra sidst. 

Her viste det sig at min kæreste havde lettere nedsat sædkvalitet. Jeg fejler intet, og har rigtig gode tal. 

Jeg tænker, at når I har prøvet i så lang tid, at I nok, skal have ramt det rigtige tidspunkt, trods det er lysten der har styret

Spørg endelig

Anmeld Citér

28. maj 2021

Anonym

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg stoppede på p-piller for ca. 5 år siden(jeg er 24år nu) min kæreste er 26 år. Men det er intet sket mine menstruationer er regelmæssige, og jeg fejler intet hverken sygdomme eller noget. Jeg har været ved lægen og hun har udelukket PCOS. Jeg mangler kun at få taget blodprøver, også har jeg en henvisning til facilitetbehandling. 

Men jeg vil dog alligevel gerne stadig selv forsøge. Mig og min kæreste har bare “hygget” når du har haft lyst, så måske vi bare har ramt ved siden af? 

Har i nogen forslag til hvad jeg kan gøre? Eller noget som virkede for jer? Måske i har været udsat for noget lignende?

Øv at det endnu ikke er lykkedes efter så mange år  Mon ikke at I har ramt det rigtige tidspunkt flere gange. 
Jeg har lange/uregelmæssige menstruationer, og vi har forsøgt ca. 1,5 år. Jeg har brugt ægløsningsteste, som har virket. Jeg er blevet 2 gange (som jeg har mistet), er nu gravid for 3. gang, men er formegentligt igang med at miste igen. Håber vi snarest muligt kan få en henvisning til udredning . Jeg  for at du snart er gravid

Anmeld Citér

28. maj 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Efter 5 års regelmæssig ubeskyttet sex, er det helt afgjort på tide at opsøge forklaringen. Ufrivillig barnløshed kan have mange årsager - og de forskellige former for fertilitetsbehandling kan ofte afhjælpe dem med succes. Oplagt er det at få testet din mands sæd som det første, da det ofte kan være forklaringen og samtidig er væsentligt mindre invasivt og omstændeligt end det kvinden skal igennem for at blive udredt. Du kan finde mange “gode råd” om alverdens mulige og mulige “råd” til graviditet - jeg ville dog selv foretrække at gå udenom myterne og direkte til det som virker - behandling.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.