Underretning og ny skole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.008 visninger
10 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. maj 2021

Anonym trådstarter

Hej, 

Vi fik en underretning i børnehaven da vores dreng fortalte at far havde slået ham på numsen. Vi var til samtale og sagen blev lukket da der selvfølgelig intet var i det. 

Vores søn starter i privat skole efter ferien.

Mit spørgsmål er om skolen modtager en sagsmappe, hvor underretningen ses?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2021

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Hej, 

Vi fik en underretning i børnehaven da vores dreng fortalte at far havde slået ham på numsen. Vi var til samtale og sagen blev lukket da der selvfølgelig intet var i det. 

det regner jeg ikke med, det har jo ikke relevans for dem at vide?

specielt ikke når sagen er afsluttet.

Hvis sagen stadig var igangværende kunne jeg forestille mig at de fik besked om en igangværende sag men uden yderligere forklaring da det ikke er relevant medmindre det får indflydelse på hans skolegang.

men ring til børn og unge i kommunen og spørg ad?  det er dem der sidder med det og bedst kan svare på det.

Anmeld Citér

27. maj 2021

Anonym

Nej det gør de ikke.

Vi (VG/bh) har I hvert fald ingen muligheder for at se tidligere underretninger og ved det kun hvis forældre selv siger det 

Anmeld Citér

27. maj 2021

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hej, 

Børnehaven laver en overlevering som I skal se og skrive under på inden overlevering finder sted.

jeg tænker ikke underretningen vil blive overleveret og kan slet ikke lade sig gøre uden jeres samtykke. 

Anmeld Citér

27. maj 2021

Anonym trådstarter

Mange tak for jeres svar

Anmeld Citér

27. maj 2021

321

Profilbillede for 321
mor:) skriver:

Børnehaven laver en overlevering som I skal se og skrive under på inden overlevering finder sted.

jeg tænker ikke underretningen vil blive overleveret og kan slet ikke lade sig gøre uden jeres samtykke. 

Får man automatisk set den overlevering ? 
for vi har da aldrig hørt eller set hvad børnehaven har overleveret til skolen ? 

Anmeld Citér

27. maj 2021

EKAB

Profilbillede for EKAB

Det er ikke I alle kommuner, at det fungerer sådan. 

Anmeld Citér

27. maj 2021

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
321 skriver:

for vi har da aldrig hørt eller set hvad børnehaven har overleveret til skolen ? 

De steder jeg har været har vi vist den til den sidste samtale hvor man også taler om hvorvidt barnet er skoleklar. 
Her har vi vist overleveringspapirerne for forældrene og de har så skrevet under. 
derefter har vi afholdt er fysisk overleveringsmøde med skolen hvor de også har fået papirerne med. 
det har været proceduren de steder jeg har været. 

Anmeld Citér

27. maj 2021

AnoMor

321 skriver:

Heller ikke her. Vi fik ingen overlevering eller noget der skulle underskrives da vores søn gik fra børnehave til SFO for en måned siden 

Anmeld Citér

27. maj 2021

AnoMor

De steder jeg har været har vi vist den til den sidste samtale hvor man også taler om hvorvidt barnet er skoleklar. 
Her har vi vist overleveringspapirerne for forældrene og de har så skrevet under. 
derefter har vi afholdt er fysisk overleveringsmøde med skolen hvor de også har fået papirerne med. 
det har været proceduren de steder jeg har været. 

Det må være forskelligt fra kommune til kommune. Vi fik intet der skulle underskrives eller noget som helst da vores søn startede i SFO 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.