Hjælp til prissætning ....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

366 visninger
3 svar
5 synes godt om
26. maj 2021

Anonym trådstarter

Jeg har brug for jeres kyndige hjælp, til prissætning af det jeg laver.

Min helt store interesse er at tegne og male på sten, krukker, fade mm. Indtil nu har jeg tydeligvis sat priserne alt alt for lavt. For nylig har jeg istandsat en rigtig fin genstand. Jeg nævnte en pris. Men undervejs i processen gik det op for mig at det var alt alt for billigt. Materialer osv har kostet mere end vedkommende har betalt. 

Det er på ingen måde noget jeg skal kunne leve af, det er blot en hobby jeg har og nogle af tingene sælges. Men det er selvsagt lidt bittert at sidde tilbage med minus, forstået på den måde at jeg jo egentlig har betalt ud af egen lomme for de ting folk “køber”.

Så hvordan får man fundet frem til den rigtige pris? Måske nogle ved en hel masse og vil dele ud af gode råd.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2021

Kir

Jeg tænker at det er en proces hvor du efterhånden får en fornemmelse af hvad du skal tage for tingene. Men her i starten kan du måske undersøge hvad andre tager for ting der minder om det du laver? Det kommer jo også an på hvor dygtig du er

Ift istandsættelse så kunne du næste gang sige at du lige vender tilbage med en pris, og så prøve at undersøge hvad materialerne koster. Og så også beregne en time pris. Man kan sige, i starten kan man måske ikke tage en alt for høj pris (i hvert fald for det kunstneriske), men jo større kundekreds og jo flere der får kendskab til dig, jo mere kan du øge prisen. 

Anmeld Citér

26. maj 2021

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Jeg har brug for jeres kyndige hjælp, til prissætning af det jeg laver.

Min helt store interesse er at tegne og male på sten, krukker, fade mm. Indtil nu har jeg tydeligvis sat priserne alt alt for lavt. For nylig har jeg istandsat en rigtig fin genstand. Jeg nævnte en pris. Men undervejs i processen gik det op for mig at det var alt alt for billigt. Materialer osv har kostet mere end vedkommende har betalt. 

Det er på ingen måde noget jeg skal kunne leve af, det er blot en hobby jeg har og nogle af tingene sælges. Men det er selvsagt lidt bittert at sidde tilbage med minus, forstået på den måde at jeg jo egentlig har betalt ud af egen lomme for de ting folk “køber”.

Så hvordan får man fundet frem til den rigtige pris? Måske nogle ved en hel masse og vil dele ud af gode råd.

jeg ville selv sætte prisen til materialer + 5%..

så man ikke ender med minus men heller ikke får alt for høje priser..

så f.eks. beregn på hvor meget af malingen er brugt til den enkelte genstand og så del prisen af malingen op i hvor mange ting du kan lave af samme størrelse med den maling og så tilføj 5%..

Anmeld Citér

26. maj 2021

Moep

Lav evt. et par forespørgsler hos konkurrenter. Så kan du få en fornemmelse af hvor du kan lægge dig prismæssigt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.