Når man smider præventionen og hormonerne går amok

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.066 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. maj 2021

Anonym trådstarter

Jeg tog min hormonspiral ud for en lille måneds tid siden efter 8 års brug hvor jeg ikke har haft hverken mens eller mærket noget til hormoner af nogen art i al den tid. Der gik 2 dage så fik jeg mens og siden skal jeg da love for at hormonerne løber løbsk

Nu ved jeg hvad PMS er, at jeg åbenbart bliver ekstremt.. øhm.. trængende ved ægløsning og så havde jeg tilsyneladende glemt hvordan er underliv føles Føler konstant aktivitet i det nederste af maven, det jager og niver og trykker og spænder. Er oppustet og øm og humøret er ganske påvirkeligt (undskyld kæreste) og det er helt sikkert en god blanding af hormoner der lige skal finde sig selv og indbildning

Men det er hyggeligt! Hvordan var jeres første tid uden hormonprævention og hvor længe gik der før det hele blev lidt mere stabilt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2021

Morpåudebane

Jeg tog min hormonspiral ud for en lille måneds tid siden efter 8 års brug hvor jeg ikke har haft hverken mens eller mærket noget til hormoner af nogen art i al den tid. Der gik 2 dage så fik jeg mens og siden skal jeg da love for at hormonerne løber løbsk

Nu ved jeg hvad PMS er, at jeg åbenbart bliver ekstremt.. øhm.. trængende ved ægløsning og så havde jeg tilsyneladende glemt hvordan er underliv føles Føler konstant aktivitet i det nederste af maven, det jager og niver og trykker og spænder. Er oppustet og øm og humøret er ganske påvirkeligt (undskyld kæreste) og det er helt sikkert en god blanding af hormoner der lige skal finde sig selv og indbildning

Men det er hyggeligt! Hvordan var jeres første tid uden hormonprævention og hvor længe gik der før det hele blev lidt mere stabilt? 

Min blev fjernet i marts, har stadig ikke en regelmæssig cyklus og hormonerne er stadig ustyrlige   Håber snart der kommer ro på kroppen eller 2 streger

Anmeld Citér

26. maj 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Jeg følger med her Planlægger at stoppe p-piller om 14 dage for forhåbentligt at undgå mens og dertilhørende migræne og humørsvingninger i ferien. Efter 10 år er jeg også meget spændt på hvordan min krop reagerer og hvornår min cyklus bliver stabil Og ja PMS er en killer… især når man som jeg er over 30

Anmeld Citér

26. maj 2021

Anonym trådstarter

Mortil_en skriver:

Jeg følger med her Planlægger at stoppe p-piller om 14 dage for forhåbentligt at undgå mens og dertilhørende migræne og humørsvingninger i ferien. Efter 10 år er jeg også meget spændt på hvordan min krop reagerer og hvornår min cyklus bliver stabil Og ja PMS er en killer… især når man som jeg er over 30

Hehe ja, jeg er også over 30 og min PMS reaktion må siges at udløse stor forvirring hos os begge Som at være teenager igen. 

Jeg krydser fingre for os alle tre kom gerne med updates!

Anmeld Citér

26. maj 2021

Anonym

Jeg havde sidste mens på p piller i januar. Vi skal ikke have flere børn da jeg er i midt 30erne og tilfreds med de to jeg har, det var mere familie historik der udløste at nu tog jeg springet og stoppede på p piller. Og hej hormoner og "liderlig 16 årig dreng indeni mig". Min mand kunne slet ikke følge med, så kæmpe rutschebane tur for os begge.

Min mens regulerende hurtigt ind på Ca 27/28 dage, den har dog rettet sig lidt efter to andre kvinder jeg arbejder sammen med. Og så bløder jeg meget mere, og i Ca 5 dage nu. Før var der nærmest kun en plet over 3 dage.

Mit liderlighed er blevet mere normalt, men kan godt have lidt udsving i mine hormoner med tudeture og pms. 

Anmeld Citér

18. juni 2021

Mortil_2

Hvordan går det med jer andre hormon damer herinde ?

Her har jeg været af pillerne i 3,5 uge og synes godt nok at kvalmen er tiltagende i disse dage. Har desuden haft hyppige mens smerter og jag i underlivet.

Jeg er på cd 16 udregnet efter den falske mens, og har testet siden cd 13 for æl. Alle mine test er dog bragende negative så er spændt på hvornår næste mens kommer 

Anmeld Citér

19. juni 2021

Anonym trådstarter

Mortil_en skriver:

Hvordan går det med jer andre hormon damer herinde ?

Her har jeg været af pillerne i 3,5 uge og synes godt nok at kvalmen er tiltagende i disse dage. Har desuden haft hyppige mens smerter og jag i underlivet.

Jeg er på cd 16 udregnet efter den falske mens, og har testet siden cd 13 for æl. Alle mine test er dog bragende negative så er spændt på hvornår næste mens kommer 

Det er spændende hvad der kommer til at ske

Jeg oplevede lige pludselig at alle symptomer og udsving forsvandt fra den ene dag til den anden. Fik mens en uge senere end forventet og er nu i anden cyklus. Mærker intet og glemmer helt at vi er i gang med projektet (på den gode måde)

Anmeld Citér

19. juni 2021

Mortil_2

Anonym skriver:

Det er spændende hvad der kommer til at ske

Jeg oplevede lige pludselig at alle symptomer og udsving forsvandt fra den ene dag til den anden. Fik mens en uge senere end forventet og er nu i anden cyklus. Mærker intet og glemmer helt at vi er i gang med projektet (på den gode måde)

Åh hvor dejligt at symptomerne er forsvundet. Håber det samme sker for mig. Har aldrig glædet mig så meget til at få mens

Og det må være skønt at glemme det lidt ind imellem. Det er i hvert fald svært når man har kvalme og der sker alt muligt i underlivet konstant  

Anmeld Citér

19. juni 2021

B&J

Min krop er gået amok 11år på p-piller kunne knap få en orgasme til siden men nu hallo skat hvor er du sover drengen  de første 3 mdr alle lede gjorde ondt mine bryster gjorde så ondt at ingen måtte røre dem og ja der er liv alle vejen nu har jeg mens på 4 måned så håber skisme snart der er en lille baby til os  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.