Corona første eller andet led?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.085 visninger
18 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. maj 2021

Anonym trådstarter

Der er lige sendt besked ud om at der er corona smitte hos en pædagog i mit barns institution. 
Han er jo første led så og skal i isolation indtil han er testet på 4. Og 6. Dagen. 

men hvad er jeg? Jeg er vel andet led ikk?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jo, du skal ikke noget medmindre han bliver positiv, så er du nær relation.

Hvis han tester negativ på 4. Dag, behøves han ikke isoleres mere, medmindre han så igen tester positiv på 6. Dag.

Anmeld Citér

11. maj 2021

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Jo, du skal ikke noget medmindre han bliver positiv, så er du nær relation.

Hvis han tester negativ på 4. Dag, behøves han ikke isoleres mere, medmindre han så igen tester positiv på 6. Dag.

Det mente jeg nok. Tak for svar.

vi har fået besked om at han skal testes lørdag og mandag og han ikke må komme i institution igen før begge teste er negative. 

Anmeld Citér

11. maj 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Det mente jeg nok. Tak for svar.

vi har fået besked om at han skal testes lørdag og mandag og han ikke må komme i institution igen før begge teste er negative. 

Det lyder da mærkeligt.

Mine måtte komme i institution ved 1. Negative test 

Anmeld Citér

11. maj 2021

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Det lyder da mærkeligt.

Mine måtte komme i institution ved 1. Negative test 

Tja. Jeg synes også det virker underligt. Men det er også det der står i beskeden der er blevet sendt ud. Så tænker vi nok må holde os til det. 

Anmeld Citér

11. maj 2021

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg har lige snakket med smitteopsporing netop pga min søn er sendt i isolation da en pige i klassen er testet positiv..

medmindre du kan isolere din søn i et rum for sig selv så er I i samisolation= du er også i isolation indtil begge test viser negativ...

du behøver og resten af husstanden behøver kun at blive testet hvis hans test viser positiv...

Anmeld Citér

11. maj 2021

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Jeg har lige snakket med smitteopsporing netop pga min søn er sendt i isolation da en pige i klassen er testet positiv..

medmindre du kan isolere din søn i et rum for sig selv så er I i samisolation= du er også i isolation indtil begge test viser negativ...

du behøver og resten af husstanden behøver kun at blive testet hvis hans test viser positiv...

Det kan jeg ikke. Han er lun 5 år. 

Men okay. Jeg skal så bare kun testes hvis hans er positiv?

så det godt jeg ikk har nogen aftaler i denne uge, samt ferie.

Anmeld Citér

12. maj 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det er helt normalt, at man ikke må komme i institution før, at man er testet negativ både på 4. og 6. dagen. Sådan er det også på mine børns skoler - faktisk i hele kommunen. Der er desværre nogen som bliver konstateret positive på 6. dagen.

Hvorfor ikke bare blive testet når din søn alligevel skal testes. Du har ikke mulighed for, at holde afstand fra din søn når han er så lille, så i princippet er du i isolation med dit barn.

Vores børn er 12 år og 13 1/2 år har været i isolation på deres værelser når de har været i nærkontakt. Så vi har godt kunne tage ud og handle mv. Det handler jo også om, at tage hensyn til andre mennesker og ikke være en risiko for, at smitte andre selvom man ikke er smittet.

Anmeld Citér

12. maj 2021

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Det er helt normalt, at man ikke må komme i institution før, at man er testet negativ både på 4. og 6. dagen. Sådan er det også på mine børns skoler - faktisk i hele kommunen. Der er desværre nogen som bliver konstateret positive på 6. dagen.

Hvorfor ikke bare blive testet når din søn alligevel skal testes. Du har ikke mulighed for, at holde afstand fra din søn når han er så lille, så i princippet er du i isolation med dit barn.

Vores børn er 12 år og 13 1/2 år har været i isolation på deres værelser når de har været i nærkontakt. Så vi har godt kunne tage ud og handle mv. Det handler jo også om, at tage hensyn til andre mennesker og ikke være en risiko for, at smitte andre selvom man ikke er smittet.

Fordi at min søn skal til sin far på fredag så det er ham som så går i isolation med ham de sidste dage samt sørger for testene. 

Forstår ikk lige din pointe med det sidste mht at handle hvorfor det er relevant ? 

Anmeld Citér

12. maj 2021

1518

Anonym skriver:

Fordi at min søn skal til sin far på fredag så det er ham som så går i isolation med ham de sidste dage samt sørger for testene. 

Forstår ikk lige din pointe med det sidste mht at handle hvorfor det er relevant ? 

Fordi du ikke må tage ud og handle, når du er i samisolation med dit barn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.