Migræne og p-pille stop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

401 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. maj 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Jeg tager p-piller kontinuerligt grundet hormonel migræne som startede for nogle år siden. Jeg har været på hormonel prævention i al den tid jeg har haft migræne og jeg er ret spændt på hvordan min krop reagere på p-pille stop  

Jeg kan lige akkurat holde til at arbejde når jeg har migræne, men også kun lige. Og så får jeg kun mens hver 4-6. måned eller lign så derfor er det til at holde ud. Men tanken om migræne hver 4 uge er lidt uoverskuelig
Det eneste der rigtig virker er Treo, men jeg har læst at det godt kan nedsætte muligheden for at blive gravid

Er der andre der har haft problemer med hormonel migræne som kan fortælle hvordan de reagerede uden p-piller?

Mit håb er at min migræne skyldes de mange år på hormonel prævention og at det bliver bedre når jeg helt stopper med hormonerne. Men er også lidt bange for at det bare skyldes at jeg er blevet ældre da jeg samtidig har fået mange flere pms symptomer de sidste år 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2021

Anonym

Mortil_en skriver:

Jeg tager p-piller kontinuerligt grundet hormonel migræne som startede for nogle år siden. Jeg har været på hormonel prævention i al den tid jeg har haft migræne og jeg er ret spændt på hvordan min krop reagere på p-pille stop  

Jeg kan lige akkurat holde til at arbejde når jeg har migræne, men også kun lige. Og så får jeg kun mens hver 4-6. måned eller lign så derfor er det til at holde ud. Men tanken om migræne hver 4 uge er lidt uoverskuelig
Det eneste der rigtig virker er Treo, men jeg har læst at det godt kan nedsætte muligheden for at blive gravid

Er der andre der har haft problemer med hormonel migræne som kan fortælle hvordan de reagerede uden p-piller?

Mit håb er at min migræne skyldes de mange år på hormonel prævention og at det bliver bedre når jeg helt stopper med hormonerne. Men er også lidt bange for at det bare skyldes at jeg er blevet ældre da jeg samtidig har fået mange flere pms symptomer de sidste år 

Jeg har ikke selv haft så store problemer med det selv. Men har en veninde der har lidt meget af det og hun er stoppet med p-piller for nylig og har slet ikke samme problemer mere så det har kun været positiv for hende at stoppe på dem. Hun fortryder at hun ikke stoppede noget før. 

Anmeld Citér

11. maj 2021

Mortil_2

Anonym skriver:

Jeg har ikke selv haft så store problemer med det selv. Men har en veninde der har lidt meget af det og hun er stoppet med p-piller for nylig og har slet ikke samme problemer mere så det har kun været positiv for hende at stoppe på dem. Hun fortryder at hun ikke stoppede noget før. 

Det er rart at høre. Håber det samme sker for mig

Anmeld Citér

11. maj 2021

BabyIgen2022

Jeg har heller ikke lige dit problem, men p-piller nedsatte min sexlyst helt vildt, viste det sig. Og så fik jeg vanvittigt mange bumser af dem også. Min hud er blevet helt pæn, efter jeg er stoppet. Kan godt få et par bumser omkring mens-start, men har slet ikke problemer som før, så det skulle ikke undre mig, at p-pille-stop kunne gøre noget godt for dig. Jeg hopper i hvert fald ikke på dem igen...

Anmeld Citér

11. maj 2021

Mortil_2

BabyIgen2022 skriver:

Jeg har heller ikke lige dit problem, men p-piller nedsatte min sexlyst helt vildt, viste det sig. Og så fik jeg vanvittigt mange bumser af dem også. Min hud er blevet helt pæn, efter jeg er stoppet. Kan godt få et par bumser omkring mens-start, men har slet ikke problemer som før, så det skulle ikke undre mig, at p-pille-stop kunne gøre noget godt for dig. Jeg hopper i hvert fald ikke på dem igen...

Har også problemet med nedsat sexlyst, så jeg glæder mig til at stoppe med pillerne!
Desværre tror jeg så omvendt at jeg kommer til at få uren hud da p-pillerne har altid virker godt på min hud. Prøvede på et tidspunkt at gå over til mini piller og der gik min hud helt amok så det måtte jeg opgive.

Anmeld Citér

12. maj 2021

Spunkdenanden

Jeg har selv døjet utrolig meget med hormonel migræne, da jeg var på p piller. Havde ikke selv mistænkt pillerne som værende problemet, men da jeg så stoppede og blev gravid så jeg ikke skyggen af migræne i 9 måneder + hele mit amme forløb, hvor jeg heller ikke fik mens. 

Derfor rådførte jeg mig med lægen, som faktisk frarådet mig at starte på almindelig p piller igen og starte mini piller. Jeg valgte dog helt at droppe hormonel prævention, af frygt for det skulle starte igen. 

Jeg har ca 2 år efter min datters fødsel begyndt at få anfald igen (men kun 3 i alt nu, og kun et tilfælde der måtte klares med nedrullet gardiner og overskudet til datteren var meget lille) men nu er jo så gravid igen, og migræne er som dug for solen. 

Men en ting er sikker, jeg skal ikke selv på hormon piller mere, da jeg virkelig intet er værd med migræne. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.