Menstruation men positiv test?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad er din erfaring med remas teste?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.240 visninger
3 svar
0 synes godt om
7. maj 2021

Frusc

Hej alle! 
I får lige lidt baggrunds historie til mit indlæg: 
Min mand og jeg venter på at starte fertilitetsbehandling. Jeg har mild pcos (medfødt - og ikke pga overvægt) og min mand har nedsat sædkvalitet. Min cyklus ligger på ca 27 dage +-4 dage. Denne gang gik jeg en uge over (medregnet de 4 dage +) hvilket er meget udsædvanligt.. havde mange Niv i siderne i den uge jeg gik over, og troede hele tiden at NU kom min mens... men da det så kom var blodet meget mørkt og brunligt, og i det hele taget bare underligt... blødningen var let i 2 dage og nu 2 dage med pletblødning - stadig “gammelt” blod. 
Inden mens havde jeg en svagt positiv test, så svag at jeg regnede den for at være en skyggestreg og tog derfor 1 til som viste det samme. 
Da mens så startede slog jeg det ud af hovedet, særligt fordi jeg ikke har nogen form for symptomer på graviditet. 
min mens har så været ret underlig, så tænkte jeg tager en test og får udelukket alt tvivl. 
tog den til eftermiddag efter en arbejdsdag med massere af væske indtag selvfølgelig (utålmodigheden selv her!) og regnede selvfølgelig med et negativt resultat. Men men men! Istedet kom der en svag men lyserød streg, og kunne tydeligt se den i strakt arm. Kan ikke tage et billede af den nu, for den er “falmet” i farven efter den har ligget og tørret

men nu ved jeg ikke hvad jeg skal tænke? 
kan man få de her streger uden at være gravid? (Bruger Rema 1000s test) Eller er det bare falske streger eller en bio? 
Har læst lidt på nettet og er meget bange for om det kan være en GUL særligt lige inden vi skal igang med behandling  

Hvad tænker i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2021

Tami

Profilbillede for Tami

Det er svært at sige. Jeg har oplevet skyggestreger på Remas teste, men ikke hvor jeg kunne se stregen i strakt arm, så måske er din test god nok. Prøv at tage en ny test på morgenurin og læg billede herind i tråden

Anmeld Citér

8. maj 2021

Joslau

Jeg har kun gode erfaringer med Remas test.

men jeg har stået i samme situation som dig, og det var desværre en gul. Så synes du skal kontakte din læge og forklare det hele. Det er ikke nødvendigvis en gul, men heller få nogle fagfolks vurdering.

håber det bedste for dig

Anmeld Citér

8. maj 2021

Elle4

Ved sidste graviditet, fik jeg også en lille mens, så jeg fortalte det til familien da vi skulle samles samme dag. Jeg var lidt ked, da jeg troede den var der. (Havde haft en ma 3 mdr inden)

men jeg testede også positivt efter og nu er hun 1,5

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.