Angst for at sove

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

343 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. april 2021

Anonym trådstarter

Jeg er begyndt at udvikle en masse angst for at sove. Men kun når jeg har min søn hjemme. Vi har 7/7 ordning, hans far og jeg. 

Når jeg er alene så sover jeg forholdsvis fint med et par opvågninger i løbet af natten. 

men når jeg har min søn hjemme. Så vågner jeg minimum 1 gang i timen og er så noget tid om at falde i søvn igen fordi jeg skal prøve at finde ro i kroppen. 
i forvejen går jeg først i seng omkring kl 2-3 stykker så udmattelsen tager rigtig over. 

jeg er så angst for ikke at vågne igen når jeg sover. Altså at der skulle ske mig noget i søvnen. Sådan så min 5 årige dreng skulle finde mig om morgenen og ikke kan få liv i mig og så bare er efterladt indtil nogen opdager at der er noget galt. Og hvor længe kan set vare. 

jeg har en konstant knude i maven og klump i halsen og er helt udkørt pga søvnmangel. 

hvad skal jeg gøre for at overvinde denne angst? Den har ikke altid været der og er først begyndt indenfor de sidste par måneder. Det er ikke fordi der er sket noget i mit liv der har kunne sætte det i gang eller noget. Så jeg ved slet ikk hvordan jeg skal bearbejde det. 

min største frygt er virkelig bare at min søn bliver ladt alene med en mor han ikk kan få kontakt til.

nogen gode råd? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2021

Sprit25

Psykolog 

Anmeld Citér

26. april 2021

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Psykolog 

Jeg har ikke råd til en psykolog. Jeg er på su og vi sidder i forvejen stramt i det

Anmeld Citér

26. april 2021

Panther

Profilbillede for Panther

1. Prøv at lav en konkret plan i dit hoved for hvad der ville ske hvis det værst tænkelige skulle ske (hvilket du statistisk set jo godt ved er en uendelig lille risiko).

kan du stille og roligt lære ham, hvad man gør i krisesituationer (på en 5-årigs forståelsesniveau selvfølgelig)? Er I tæt på nabo? Kan han lære en rutine? Han ville jo aldrig gå en hel dag uden at nogle ringede, tænker jeg - enten skole, far, familie el.a. Kan han bruge en telefon? Der er børn på 3 der rimelig hurtigt har formået at skabe kontakt til omverdenen i sådanne situationer.

2. Få din læge til at udskrive indslumringspiller og gå tidligere i seng. Søvn fordrer søvn - og en bedre en af slagsen.

3. Få en snak med din læge generelt. Læger kan godt fungere som psykologer eller henvise til billige/gratis tilbud. Alternativt hiv fat i en præst - de er dygtige samtalepartnere. Du skal til bunds i, hvad den reelle frygt er.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.