Dele ordning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2021

Anonym trådstarter

Er der nogle af jer der ved hvilke konsekvenser det får for mig, hvis faderen får bopæls adressen? Jeg synes ikke rigtig jeg kan gennemskue dem alle

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2021

anjo01

Anonym skriver:

Er der nogle af jer der ved hvilke konsekvenser det får for mig, hvis faderen får bopæls adressen? Jeg synes ikke rigtig jeg kan gennemskue dem alle

Den, der har bopælen bestemmer suverænt hvor meget - eller hvor lidt - samvær, samværsforælderen må få, så længe der ikke er en underskrevet samværsaftale. Det skal man passe meget på med, uanset om det er mor eller far, der står til at være samværsforælder.  Afgiver man frivilligt bopælen er det svært at få den igen. 

Anmeld Citér

26. april 2021

Anonym trådstarter

anjo01 skriver:

Den, der har bopælen bestemmer suverænt hvor meget - eller hvor lidt - samvær, samværsforælderen må få, så længe der ikke er en underskrevet samværsaftale. Det skal man passe meget på med, uanset om det er mor eller far, der står til at være samværsforælder.  Afgiver man frivilligt bopælen er det svært at få den igen. 

Hvordan laver man en underskrevet samværs aftale? Er det noget vi kan gøre selv eller skal vi have nogle instanser indover?

Anmeld Citér

26. april 2021

PØ90

Anonym skriver:

Hvordan laver man en underskrevet samværs aftale? Er det noget vi kan gøre selv eller skal vi have nogle instanser indover?

Måske du skal ringe til mødrehjælpen eller en advokat der kan sætte dig ind i betydningen af de valg i skal træffe.

jeg tænker mere ift. at du ikke afskriver bopæl og først efterfølgende opdager hvad dette indbære eller ligende.

Anmeld Citér

26. april 2021

Baby.mamma

I skriver den bare selv med detaljer, dage/uger osv. Underskriv og sæt dato på. Skulle en af jer imod den andens vilje ikke overholde den, så kan man gå videre med det. Man skal overholde samværsaftalen. Selvfølgelig kan man sammen aftale at: Hov, jeg er 10 minutter forsinket, eller, kan jeg få ham/hende på en ekstra overnatning? Men gøres flere ting imod ens vilje, så falder hammeren for den forælder. 

Anmeld Citér

26. april 2021

Lala

Profilbillede for Lala
Anonym skriver:

Han synes at vores barn skal være i institution alle ugens dage. Og ikke skal misse en dag.

Jeg forstår slet ikke dette argument. Hvad i alverden skulle det gøre godt for?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.