Bør vi søge hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.300 visninger
10 svar
7 synes godt om
23. april 2021

BabyIgen2022

Vi har en datter fra 18, men nu har vi prøvet et halvt år og bliver 34 begge to. De siger godt nok 35, men denne cyklus er alle mine tidlige babyplan teste helt hvide... og jeg plejer faktisk at få skygger, så jeg mistænker lidt, at jeg har haft en hel del bio'er de seneste måneder...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2021

Jixy

Profilbillede for Jixy

For alm. raske par kan det tage op til et år at undfange naturligt, uden der er nogen der fejler noget eller har problemer med fertiliteten

Anmeld Citér

23. april 2021

BabyIgen2022

I know, men man har så også en anbefaling, der hedder 1 år for par under 35 og 6 måneder for par over... Jeg føler vi er tætte på grænsen og hvis jeg faktisk har haft et hav af bio'er (en der først gik til grunde 5+3 en enkelt måned), så mener jeg også, man anbefaler at komme før...

Åh bliver bare helt i tvivl, fordi jeg har haft svage streger de fleste måneder, men denne måned er de blankt hvide, og jeg troede jo faktisk bare, at det var fejl på testene...

Anmeld Citér

23. april 2021

Jixy

Profilbillede for Jixy

I kan jo altid kontakte lægen for at høre om deres mening eller booke en tid.

Jeg ved ikke om man ligeledes starter hos egen læge, når det er barn nr. 2 det handler om

Anmeld Citér

23. april 2021

Lotuus5

Profilbillede for Lotuus5

Jeg har selv været igennem fertilitetsbehandling, det kan være lidt en jungle at finde rundt i

Hvis i er sunde og raske (ingen PCO, endometriose, lav sædkvalitet eller lign.) så tror jeg ikke I kan blive henvist da I har et fælles barn. Det er kun til det første barn man kan få hjælp i det offentlige. Og evt  ægoplægning til nr. 2, hvis man har det på frys fra første forsøg.

Man kan altid søge hjælp i det private, men det er jo så egenbetaling . Der skal man ikke vente 1 år eller have en bestemt alder

Anmeld Citér

23. april 2021

BabyIgen2022

Lotuus5 skriver:

Jeg har selv været igennem fertilitetsbehandling, det kan være lidt en jungle at finde rundt i

Hvis i er sunde og raske (ingen PCO, endometriose, lav sædkvalitet eller lign.) så tror jeg ikke I kan blive henvist da I har et fælles barn. Det er kun til det første barn man kan få hjælp i det offentlige. Og evt  ægoplægning til nr. 2, hvis man har det på frys fra første forsøg.

Man kan altid søge hjælp i det private, men det er jo så egenbetaling . Der skal man ikke vente 1 år eller have en bestemt alder

Som jeg har forstået det, så kan man godt komme i udredning med henvisning fra læge, selvom de ikke financierer "barnet"?.

Anmeld Citér

6. oktober 2021

BabyIgen2022

Opfølgning: Vi har nu ramt 1 års mærket uden held

Vores læge ville heldigvis gerne snakke med os allerede i sommerferien, så vi har været i udredning i det offentlige, og alt er fint. Vi har flotte tal hele vejen rundt, så måske statistikken bare er imod os. Der er alligevel ca. 20% sandsynlighed for ikke at være blevet gravide i indenfor 1 år, hvis man har min alder. Men dejligt at vide, at vi intet fejler.

Anmeld Citér

6. oktober 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2
BabyIgen2022 skriver:

Opfølgning: Vi har nu ramt 1 års mærket uden held

Vores læge ville heldigvis gerne snakke med os allerede i sommerferien, så vi har været i udredning i det offentlige, og alt er fint. Vi har flotte tal hele vejen rundt, så måske statistikken bare er imod os. Der er alligevel ca. 20% sandsynlighed for ikke at være blevet gravide i indenfor 1 år, hvis man har min alder. Men dejligt at vide, at vi intet fejler.

Åh det lyder hårdt! Hvilke undersøgelser har du fået lavet og vil i selv betale behandling eller prøver i lidt længere? 

Jeg er selv 36 og er drøn nervøs for at jeg ikke kan blive gravid eller at det kommer til at tage evigheder. Selvom vi kun har prøvet i 4 måneder vil jeg gerne tjekkes. Det er så kun amh og en scanning af underlivet/æggestok de tilbyder. Og sædanalyse. Overvejer at bede om en henvisning til vandscanning. Håber vi kan blive henvist til behandling efter 6 måneders forsøg, men jeg tror der er lidt delte meninger om man kan komme tidligere i behandling når man er over 35

Anmeld Citér

6. oktober 2021

Solskinspige

BabyIgen2022 skriver:

Vi har en datter fra 18, men nu har vi prøvet et halvt år og bliver 34 begge to. De siger godt nok 35, men denne cyklus er alle mine tidlige babyplan teste helt hvide... og jeg plejer faktisk at få skygger, så jeg mistænker lidt, at jeg har haft en hel del bio'er de seneste måneder...

Jeg er nysgerrig på at vide om du evt. er begyndt at “leve” på en anden måde, gennem de sidste 3 år. Altså har ændret livsstil med kost og motion?

Jeg blev spontan gravid i august måned, men mistede desværre i graviditet uge 7. Det var min første graviditet nogensinde, på trods af jeg ikke har været på prævention i 6 år!

Her blot 4 uger efter har jeg fået min menstruation igen og har siden graviditeten haft fokus på hovedsageligt at spise ØKO frugt og grønsager (dagligt at spise godt med grønsager og frugt), vitaminpiller, glutenfri og ingen mejeriprodukter (da jeg ikke tåler disse), skåret ned på kød (dog masser af fed fisk), næsten ingen sukker og lange gåture. Jeg har et holistisk syn på mig selv og har fokus på hele min krop og dens system.

Jeg har lavt stofskifte som jeg siden 2019 har været i behandling for, og har derfor ekstra meget fokus på min krop og velværd. Siden min graviditet blev mit lave stofskifte pludseligt for højt. Hvilket nu har resultet i at jeg skal trappe lidt ned i min medicin. Jeg er sikker på at det blandt andet skyldtes mit fokus på min kost, som har gjort, at min krop tager ekstra godt imod min medicin og - som det er nu - ikke har behov for lige så meget medicin. Jeg tror på, at jeg snart bliver gravid igen, da jeg lytter meget til min krop og kan mærke hvad den har brug for og ikke har brug for.

Prøv at tænk tilbage på hvilken tilstand du var i for 3-4 år siden (2018-2019) hvor du blev gravid og fik din datter. Hvad har ændret sig? Oplever du evt. andre problemer med din krop? Har du fokus på din cyklus og fordøjelsessystem samt dit blodsukker niveau?

Anmeld Citér

6. oktober 2021

BabyIgen2022

Mortil_en skriver:

Åh det lyder hårdt! Hvilke undersøgelser har du fået lavet og vil i selv betale behandling eller prøver i lidt længere? 

Jeg er selv 36 og er drøn nervøs for at jeg ikke kan blive gravid eller at det kommer til at tage evigheder. Selvom vi kun har prøvet i 4 måneder vil jeg gerne tjekkes. Det er så kun amh og en scanning af underlivet/æggestok de tilbyder. Og sædanalyse. Overvejer at bede om en henvisning til vandscanning. Håber vi kan blive henvist til behandling efter 6 måneders forsøg, men jeg tror der er lidt delte meninger om man kan komme tidligere i behandling når man er over 35

Vi har fået taget blodprøver, sædprøve og vandscanning, og så har vi nu kontaktet en privatklinik mhp. fertilitetsbehandling, som vi starter op på tirsdag, hvis min menstruation kommer der. Så jeg håber da, den ikke kommer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.