Hvad arbejder du med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

671 visninger
11 svar
4 synes godt om
14. april 2021

Anonym trådstarter

Er du landet på rette hylde?

Står du glad op om morgenen og tænker YUHUU jeg skal på job og lave det jeg elsker, tiden flyver bare afsted?

Arbejder du med det du er uddannet til/som?

Personligt er jeg ikke glad, arbejder indenfor det jeg er uddannet til, men føler ikke at det er det rigtige. Det er en meget mandedomineret verden jeg er i og jeg føler mig så DUM ofte, fordi jeg ikke har en håndværksmæssig baggrund, som der ville hjælpe mig max i dagligdagen. Render ofte panden mod en mur og får den der følelse af at det er forkert, det jeg bruger hver dag og mange timer på.

Men ved faktisk ikke hvad jeg så hellere vil arbejde med.

Jeg er dybt misundelig på dem der bare ved hvad der gør dem glade at arbejde med hver dag.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2021

serinasmor

Anonym skriver:

Står du glad op om morgenen og tænker YUHUU jeg skal på job og lave det jeg elsker, tiden flyver bare afsted?

Personligt er jeg ikke glad, arbejder indenfor det jeg er uddannet til, men føler ikke at det er det rigtige. Det er en meget mandedomineret verden jeg er i og jeg føler mig så DUM ofte, fordi jeg ikke har en håndværksmæssig baggrund, som der ville hjælpe mig max i dagligdagen. Render ofte panden mod en mur og får den der følelse af at det er forkert, det jeg bruger hver dag og mange timer på.

Jeg er dybt misundelig på dem der bare ved hvad der gør dem glade at arbejde med hver dag.

Jeg er selvstændig grafiker og JA jeg er landet på rette hylde.

Jeg ELSKER det. Min hverdag og friheden i at være selvstændig. 

(det er ikke for alle og det er også hårdt i perioder - men JEG elsker det)

I mine øjne er livet for kort til at lave noget man ikke har det godt i. Derfor har jeg de her spørgsmål til dig: 

1: Hvad er det du laver?

2: Hvad er det ved jobbet du ikke kan lide? Er det opgaverne eller miljøet?

3: Hvad er du god til?

4: Hvad ELSKER du at lave/ hvad bliver du glad af at lave ... prøv evt at skrive det ned: Jeg bliver glad når / jeg bliver glad af at 

Anmeld Citér

14. april 2021

B&J

Jeg er landet på min hylde uden jeg selv vidste det. 
jeg er ikke særlig god bogligt så og en uddannelse som maler det var ikke min hylde måske fordi jeg endte i en møg dårlig virksomhed. men har altid haft den indstilling Sæt mig i nåede arbejde og lær mig det så kan jeg.

Tog så en HG og blev elev i en meny og der efter gik jeg ledig i et år kom på flere små kursus og lærte at skrive en ansøgning. Og sendte og sendte ud men intet skete så søgte jeg for sjov i en Zizzi / tøjbutik og har aldrig gået op i mode eller tøj

men fik jobbet og ja jeg ELSKER mit arbejde mine kunder og personalet og jeg syntes også jeg er møg god til mit arbejde  til sommer har jeg været ansat i 4år

Anmeld Citér

14. april 2021

Baby17

Jeg er uddannet sosu- assistent men er nu ved at læse til sygeplejerske.

Jeg er helt sikkert landet på rette hylde fra starten. Jeg elsker mit fag. Grunden til at jeg læser videre er for at opnå større viden og flere kompetencer, samt flere spændende job muligheder

Anmeld Citér

14. april 2021

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Jeg er selvstændig grafiker og JA jeg er landet på rette hylde.

Jeg ELSKER det. Min hverdag og friheden i at være selvstændig. 

(det er ikke for alle og det er også hårdt i perioder - men JEG elsker det)

I mine øjne er livet for kort til at lave noget man ikke har det godt i. Derfor har jeg de her spørgsmål til dig: 

1: Hvad er det du laver?

2: Hvad er det ved jobbet du ikke kan lide? Er det opgaverne eller miljøet?

3: Hvad er du god til?

4: Hvad ELSKER du at lave/ hvad bliver du glad af at lave ... prøv evt at skrive det ned: Jeg bliver glad når / jeg bliver glad af at 

Heldige dig Serinasmor

Jeg er uddannet Teknisk Designer (egenligt indenfor anlæg/byg) og arbejder i en stålvirksomhed.

Det jeg ikke bryder mig om er at jeg ikke har den håndværksmæssige forståelse og ej heller rigtig interessen for at lærer det og min hukommelse er virkelig dårlig, så føler ikke det sætter sig fast, de ting jeg skal huske. Miljøet er OK, smedene er sgu flinke nok og det føles som om at de godt kan lide mig som kollega Det samme med mine kontorkollegaer. Det er vist mest mig der er for hård ved mig selv, når jeg ikke kan finde ud af tingene.

Hvad er jeg god til....det ved jeg sgu'de. Tegne, tage billeder. Jeg kan godt lide at servicerer folk, hvis ellers jeg har styr på tingene. Har arbejdet i butik og kunne godt lide kundekontakten, men vil ikke bryde mig om åbningstiderne med to børn.

Bryder mig ikke om at skal have med mennesker at gøre, i alt fald ikke hvor man har fysisk kontakt, som massør, fodterapeut, hjemmehjælper......osv.

Jeg bliver glad, når jeg har styr på det jeg laver...det er optur.

Anmeld Citér

14. april 2021

Liland

Profilbillede for Liland

Jeg er endelig landet på rette hylde, efter flere år det forkerte sted.

Jeg er uddannet sosu hjælper, og har arbejdet som det i flere år, jeg har bare aldrig været rigtig glad når jeg mødte på arbejde.

Da mit vikariat sluttede, blev jeg sendt i praktik i rengøringen på sygehuset og jeg elskede det.

Jeg blev desværre fyret pga en meget lang sygemelding, men har lynhurtigt fundet et andet arbejde.

Arbejder nu som rengøringsassistent, på en skole, dog kun 30 timer i ugen og det passer mig perfekt.

Der er intet fancy i min stillingsbetegnelse eller i mit arbejde, men jeg elsker at have kontakten med børn og voksne og jeg nyder at jeg nu har fri, hver weekend, helligdage og ferier.

Jeg glæder mig til at komme på arbejde, hver dag og jeg nyder mine dage, der bare går alt for stærkt.

Anmeld Citér

14. april 2021

serinasmor

Anonym skriver:

Heldige dig Serinasmor

Jeg er uddannet Teknisk Designer (egenligt indenfor anlæg/byg) og arbejder i en stålvirksomhed.

Det jeg ikke bryder mig om er at jeg ikke har den håndværksmæssige forståelse og ej heller rigtig interessen for at lærer det og min hukommelse er virkelig dårlig, så føler ikke det sætter sig fast, de ting jeg skal huske. Miljøet er OK, smedene er sgu flinke nok og det føles som om at de godt kan lide mig som kollega Det samme med mine kontorkollegaer. Det er vist mest mig der er for hård ved mig selv, når jeg ikke kan finde ud af tingene.

Hvad er jeg god til....det ved jeg sgu'de. Tegne, tage billeder. Jeg kan godt lide at servicerer folk, hvis ellers jeg har styr på tingene. Har arbejdet i butik og kunne godt lide kundekontakten, men vil ikke bryde mig om åbningstiderne med to børn.

Bryder mig ikke om at skal have med mennesker at gøre, i alt fald ikke hvor man har fysisk kontakt, som massør, fodterapeut, hjemmehjælper......osv.

Jeg bliver glad, når jeg har styr på det jeg laver...det er optur.

Har du fået en introduktion til stål som materiale? 

Kunne et kursus være en ide?

Hvad skal der til for du vil føle at du har "styr på tingene" der hvor du er nu?

har du overvejet en coach som kan sætte fokus på, hvorfor du er hård ved dig selv?

Anmeld Citér

14. april 2021

Baby.mamma

Lidt ærgerligt, at debatten ikke kan besvares anonym Øv

Anmeld Citér

14. april 2021

kamikaze

Anonym skriver:

Jeg er professor i et meget mandsdomineret fag, og er helt klart på min rette hylde. Men jeg kender godt de følelser du beskriver -- sådan har jeg haft det som yngre.

Jeg går ud fra at der er en årsag til at du arbejder med det du gør? Kan det hjælpe dig

- at påminde dig selv om hvorfor?

- at have en klar plan om hvad du vil have ud af dit arbejde?

- at huske dig selv på hvorfor du er god til det? Du siger at du mangler noget håndværksmæssig. Så er der nok noget andet du kan i stedet, som er grunden til at du er der hvor du er. Husk dig selv -- og senere de andre -- på det.

- Dyrk din selvtillid! Hvis du tror på dig selv, vil andre også have nemmere ved at tro på dig.

- Overvej at snakke med en chef eller god kollega. De kan ikke hjælpe dig hvis de ikke ved hvordan du har det.

- Husk at hvis du ikke har det godt på jobbet, kan du altid få et nyt et.

Held og lykke!

Anmeld Citér

14. april 2021

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

jeg er uddannet multimediedesigner men har aldrig arbejdet som det da jeg synes uddannelse var dårlig og man kun lærte lidt om mange ting og ikke rigtig gik i dybden med noget af det. inde, sideløbende og efter uddannelsen har jeg arbejdet i min stedfarsbutik og det blev til knap 16 år inden min krop ikke kunne holde til de tungeløft. 

efter min 3. operation kunne jeg ikke vende tilbage til butikken. En jeg synger i kor med foreslog at jeg kom i praktik hos hende., hun er børnehaveklasse leder på en skole. Det kom jeg og da praktikken var slut ble  jeg tilbudt 11 faste timer hver dag i sfo og virkartimer i alle skolens klasser ( lille skole fra 0-6 ) det sagde jeg ja til for jeg var vild med at være der. året efter fik jeg 15 timer fast og resten vikar og nu har jeg været der i 5 år og har 30 timer fast dog 37 sidste skolen grundet en bestem opgave. Jeg er fast på 1. årgang nu hvor jeg er støtte på en pige som jeg faktisk har været i mødregruppe med. det var jeg også sidste år. så er jeg i sfoen. Jeg har også undervist 5 årgang i hjemkundskab et år, haft kor og været i klubben. Jeg har fået lov til rigtig meget, har mege gode kolleger, og ja jeg går glad på arbejde hver eneste dag. Jeg er klart landet det rigtige sted og har fortrudt jeg ikke tog en uddannelse inden for dette i sin tid. Jeg har tidliger undervist 10 år i en idrætsforening og altid været god til børn, men aldrig tænkt at skole var en mulighed... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.