Deprimeret efter stormfuldt forhold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

443 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. april 2021

Anonym trådstarter

Jeg går og føler mig smådeprimeret efter et brud med min ekskæreste. Det er tre måneder siden, at det lykkedes mig at bryde med ham. Vi havde været sammen i to år og det var et meget stormfuldt forhold, fyldt med sex og forelskelse, men også med jalousi og skænderier. Tiden her bagefter har jeg brugt på job og fritidsinteresser, og venner og familie. Det er bare som om, at alt hvad jeg kaster mig over føles tomt og hult. Jeg er taknemmelig over de gode ting jeg har i mit liv, det er jeg virkelig, men jeg har svært ved at opnå samme begejstring for tingene efter min eks. Alt føles bare gråt. Det er som om, at selvom jeg blev skidt behandlet følte jeg mig virkelig levende sammen med min ekskæreste. Nu føler jeg mig mere bare til stede, hvis det giver nogen mening?

Hvad skal jeg gøre? Jeg ønsker ikke at gå tilbage til ham, men jeg savner min livsgnist. Vi har ikke fælles børn, så der er ingen kontakt mellem os overhovedet. Kan det være sådan, at jeg har vænnet mig til, at livet skal bestå af følelsesmæssige ekstremer og derfor skal bruge tid på at vænne mig til et "normalt" liv? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2021

Anonym

Det tænker jeg faktisk godt, det kan. Der er jo også en del andrenalin ved sådan et skænderi, og forløsningen ved sex (og evt bagefter et stormfuldt skænderi). 

Du/I fortjener bedre, og det er fint du er kommet ud af forholdet, det er jeg sikker på. Nu er dit liv uden en kæreste og ikke så "dramatisk", så på den front mangler flere ting. Men find dig selv, og nyd singlelivet imens du kan. Pludselig er du i et nyt og forhåbentligt bedre forhold, og så var det ventetiden og bruddet med xén værd

Anmeld Citér

12. april 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det tænker jeg faktisk godt, det kan. Der er jo også en del andrenalin ved sådan et skænderi, og forløsningen ved sex (og evt bagefter et stormfuldt skænderi). 

Du/I fortjener bedre, og det er fint du er kommet ud af forholdet, det er jeg sikker på. Nu er dit liv uden en kæreste og ikke så "dramatisk", så på den front mangler flere ting. Men find dig selv, og nyd singlelivet imens du kan. Pludselig er du i et nyt og forhåbentligt bedre forhold, og så var det ventetiden og bruddet med xén værd

Tak, vi var nemlig ulykkelige sammen begge to i lang tid, og derfor har jeg heller ikke decideret kærestesorger, men som sagt bare denne her flade fornemmelse. Har du nogle råd til, hvordan jeg kan overvinde den? 

Anmeld Citér

13. april 2021

Anonym

Jeg er i et mangeårigt forhold, men kan huske en “regel” fra mine yngre dage - nemlig at det tager minimum 1 år at komme sig ovenpå et længere forhold, det er ret vigtigt man giver sig selv den tid til at finde sig selv 100% igen.

Så jeg har ingen tips som sådan, bortset fra at du bør undgå at indlede et nyt forhold blot fordi du føler denne flade fornemmelse. Det skal nok komme - nu kommer foråret og sommeren jo også, corona tager forhåbentlig af, og så kommer der lidt kulør på livet igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.