Hvornår er man utro?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.020 visninger
12 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. april 2021

Anonym trådstarter

Som efterfølger af sex-tråden, så bliver jeg da lidt nysgerrig.. Nu var der en, der nævnte utroskab i den anden tråd, så vil lige have jeres bud: hvornår er man utro? 

Er man fx utro, hvis man tillader at andre (for sjov/som venskabelig flirt) rører ved røven eller brysterne? 

Og hvad med kys? Er kys på kinden okay, eller et hurtigt venskabeligt kys på munden? 

Eller ja hvad er jeres meninger? Kom gerne med eksempler

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Som efterfølger af sex-tråden, så bliver jeg da lidt nysgerrig.. Nu var der en, der nævnte utroskab i den anden tråd, så vil lige have jeres bud: hvornår er man utro? 

Er man fx utro, hvis man tillader at andre (for sjov/som venskabelig flirt) rører ved røven eller brysterne? 

Og hvad med kys? Er kys på kinden okay, eller et hurtigt venskabeligt kys på munden? 

Eller ja hvad er jeres meninger? Kom gerne med eksempler

Der er mange grader af utroskab i min optik. Men jeg mener ikke det kan defineres helt sort og hvidt. For nogen har er meget åbent forhold hvor der må flirtes, kysses, ja sågar have sex med andre uden det betegnes som utroskab. Også er der den helt anden boldgade med dem der ikke engang tillader manden/kvinden at have venner af modsatte køn. 

For mig er det utroskab hvis man har nogen form for seksuel kontakt med et andet menneske end sin kæreste. Både fysisk og skriftlig. Forstået på den måde at man heller ikke har sex chats med andre. Men har intet problem med hvis min kæreste kysser en anden pige på kinden eller klapper hende i røven for sjov. Men ville ikke tillade befamling af bryster. Heller ikke i sjov. 

Anmeld Citér

8. april 2021

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Der er mange grader af utroskab i min optik. Men jeg mener ikke det kan defineres helt sort og hvidt. For nogen har er meget åbent forhold hvor der må flirtes, kysses, ja sågar have sex med andre uden det betegnes som utroskab. Også er der den helt anden boldgade med dem der ikke engang tillader manden/kvinden at have venner af modsatte køn. 

For mig er det utroskab hvis man har nogen form for seksuel kontakt med et andet menneske end sin kæreste. Både fysisk og skriftlig. Forstået på den måde at man heller ikke har sex chats med andre. Men har intet problem med hvis min kæreste kysser en anden pige på kinden eller klapper hende i røven for sjov. Men ville ikke tillade befamling af bryster. Heller ikke i sjov. 

Men hvad er forskellen på bryster og røv ifølge dig?

Anmeld Citér

8. april 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Tænker det kommer an på ens forhold 

Her ville alt fra flirt være utroskab. Jeg ser ingen grund til at man skulle ville flirte (eller mere) med andre når man er i forhold

Anmeld Citér

8. april 2021

AnoMor

Men hvad er forskellen på bryster og røv ifølge dig?

At jeg ikke er en røv som en seksuel kropsdel på samme måde som bryster. 

Plus. Jeg kan selv finde på at klappe en fyr i røven for sjov når jeg har en kæreste. Og ville være dobbeltmoralsk hvis han så ikke måtte. 

Anmeld Citér

8. april 2021

Pb18

Jeg tænker umiddelbart, at det er alt hvad man ikke ville gøre hvis sin mand /kæreste var til stede. Det vil sige at hvis det er ok i forholdet at flirte, så er det ikke noget man ville skjule selvom manden/kæresten var der og dermed ikke utroskab. Men hvis man ikke ville opføre sig på den måde, hvis ens kæreste var til stede/ikke ønsker at ens man hører om det, så er det vel ikke i orden? Jeg ved ikke om det giver mening? 

Anmeld Citér

8. april 2021

Anonym

Det var mig, som bragte det op i sex-tråden.

Det giver selvfølgelig mening, at sex =utroskab, men jeg vil også mene oralsex, handsex og helt ned til kys, sexuel berøring, flirtende beskeder med følelser imellem osv er utroskab. Jeg ville aldrig acceptere nogle af delene, og ville aldrig byde min partner nogle af delene. 

Skulle noget af det her alligevel ske, så er jeg/han ikke engagaret/glad/lykkelig nok i vores forhold. 

Selvfølgelig kan det ske, at der falder et kys af i en brændert, men end ikke det, håber jeg sker for nogle af os. Det er selvfølgelig ikke en undskyldning, at have drukket, men faktum er, at det sker. I sådan et tilfælde vil jeg IKKE gå så langt som at sige, at man ikke er engageret/glad/lykkelig nok i forholdet. Men ender man derimod med at have sex, fordi man har drukket, så er der ingen kære mor, det er trods alt at gå en del længere, og mon ikke man havde bremset op, til trods for alkohol, hvis man var ovenud glad for sin kæreste? Det håber jeg

Anmeld Citér

8. april 2021

MEF

Alt det du nævner ville være over grænsen i mit forhold. Jeg ville aldrig hverken tage en anden mand på røven eller kysse på hverken mund eller kind og jeg ville heller ikke acceptere at min mand gjorde det. 

Anmeld Citér

8. april 2021

Anonym

Jeg synes, det handler om bedraget. Altså at man fører sin partner bag lyset. Så det en anden skriver med, at man opfører sig på en måde, som man ikke vil have at ens partner kender til - som man måske vil lyve om osv - så er det utroskab.

Og så tænker jeg, at det er helt forskelligt, hvor grænsen går i et forhold. Vi har snakket om, at vi gerne vil være åbne i forhold til chancer, som livet måtte byde os og ikke sætte begrænsninger for hinanden, hvis det skulle være. Indtil videre er det dog kun blevet ved snakken. Men så længe begge i forholdet er enige, synes jeg ikke det er utroskab - det er det først, hvis man begynder at bryde tilliden og føre den anden bag lyset.

Anmeld Citér

8. april 2021

Lymi

Anonym skriver:

Jeg synes, det handler om bedraget. Altså at man fører sin partner bag lyset. Så det en anden skriver med, at man opfører sig på en måde, som man ikke vil have at ens partner kender til - som man måske vil lyve om osv - så er det utroskab.

Og så tænker jeg, at det er helt forskelligt, hvor grænsen går i et forhold. Vi har snakket om, at vi gerne vil være åbne i forhold til chancer, som livet måtte byde os og ikke sætte begrænsninger for hinanden, hvis det skulle være. Indtil videre er det dog kun blevet ved snakken. Men så længe begge i forholdet er enige, synes jeg ikke det er utroskab - det er det først, hvis man begynder at bryde tilliden og føre den anden bag lyset.

Er meget enig med det første, og jeg synes ikke, det er så sort hvid. Min man har en meget flirtende personlighed, han er ikke engang bevidst om det, men han er meget afholdt og vellidt af alle, og har en facon som jeg klart vil angive som flirtende. Det synes jeg er ok, det er bare den han er, og netop det at han ikke lusker rundt eller gør noget bag min ryg.

Flirtende eller frække beskeder i det skjulte ville jeg betragte som utroskab. Generelt flirt på skrift, for det gør han ikke, så hvis han begyndte, ville der være en intention bag, og så er det for mig følelsesmæssigt utroskab.

Af face to face ting, ville jeg klart betragte det som en form for utroskab, hvis han begyndte at tage andre kvinder på røven eller brysterne, eller hvis han kyssede dem.

Men vi har stor indbyrdes tillid. Og trods min mand arbejder i et kvindefag og er så afholdt af alle omkring ham, så er jeg ikke utryg eller jaloux. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.