Ægløsning - hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

422 visninger
7 svar
1 synes godt om
8. april 2021

Anonym trådstarter

Hej! 
Jeg er stoppet på minipiller d. 22/3, og er derefter begyndt at tracke alt i min cyklus. I den forbindelse er jeg ved at finde ud af hvornår jeg har ægløsning, men jeg synes simpelthen at det er svært at vurdere hvornår en test er positiv �� 

Jeg havde menstruation d. 24-27/3 og skal have igen d. 14 (ifølge app)

Kan nogen hjælpe mig? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2021

Lambi90

Profilbillede for Lambi90

Altså, nu er jeg ikke ekspert. Men jeg har selv været igennem utallige æl-test for at blive klar over, hvornår det er. Jeg tror ikke du får din mens som appen siger, for jeg tror du kan regne med en positiv æltest senere idag - den fra imorges ligner en der er lige på vippen.

personligt synes jeg valmeds æl test er rigtig svære at vurdere. Jeg bruger helst selv strimmeltest fra alle mulige andre mærker - lige nu nogle billige nogle fra luxplus. 

Alt kan ske når man lige stopper på piller. Selv havde jeg første og anden cyklus efter præcis 28 dage, så pludselige 47 (ja jeg tog itallige gtest - var ikke gravid), så pludselig 26, og de sidste måneder 35 dage. Det kan godt tage tid det skidt.

Anmeld Citér

8. april 2021

Anonym trådstarter

Lambi90 skriver:

Altså, nu er jeg ikke ekspert. Men jeg har selv været igennem utallige æl-test for at blive klar over, hvornår det er. Jeg tror ikke du får din mens som appen siger, for jeg tror du kan regne med en positiv æltest senere idag - den fra imorges ligner en der er lige på vippen.

personligt synes jeg valmeds æl test er rigtig svære at vurdere. Jeg bruger helst selv strimmeltest fra alle mulige andre mærker - lige nu nogle billige nogle fra luxplus. 

Alt kan ske når man lige stopper på piller. Selv havde jeg første og anden cyklus efter præcis 28 dage, så pludselige 47 (ja jeg tog itallige gtest - var ikke gravid), så pludselig 26, og de sidste måneder 35 dage. Det kan godt tage tid det skidt.

Ah okay! 
Men så har jeg først ægløsning nu, selvom at jeg havde blødning 24-27 marts?

Jeg må teste igen iaften! 
Tak for svar! 

Anmeld Citér

8. april 2021

Lambi90

Anonym skriver:

Ah okay! 
Men så har jeg først ægløsning nu, selvom at jeg havde blødning 24-27 marts?

Jeg må teste igen iaften! 
Tak for svar! 

Igen, kan jeg jo ikke love noget - jeg ved det ikke. Men jeg tror det. Se hvad testen siger senere, du kan sagtens tage den nu her. Op til min æl tester jeg gerne 4 gange dagligt, for ikke at misse en positiv (det kan man nemlig godt). 

Altså mens kommer altid (i normale tilfælde) 14 dage efter æl. Men æl kan godt komme senere end 14 dage efter 1. Mens dag. Min æl ligger fx lige nu omkring cyklusdag 22. En "normal cyklus" ligger indenfor ca. 28-35 dages længde, men kan lige efter pillestop sagtens variere mere end det. En veninde gik 3 mdr uden mens efter pillestop, men lægen sagde det var helt normalt - han ville dog gerne lige se hende hvis der gik længere end 4 mdr.

men jeg håber at din cyklus hurtigt finder på plads

Anmeld Citér

8. april 2021

Anonym trådstarter

Lambi90 skriver:

Igen, kan jeg jo ikke love noget - jeg ved det ikke. Men jeg tror det. Se hvad testen siger senere, du kan sagtens tage den nu her. Op til min æl tester jeg gerne 4 gange dagligt, for ikke at misse en positiv (det kan man nemlig godt). 

Altså mens kommer altid (i normale tilfælde) 14 dage efter æl. Men æl kan godt komme senere end 14 dage efter 1. Mens dag. Min æl ligger fx lige nu omkring cyklusdag 22. En "normal cyklus" ligger indenfor ca. 28-35 dages længde, men kan lige efter pillestop sagtens variere mere end det. En veninde gik 3 mdr uden mens efter pillestop, men lægen sagde det var helt normalt - han ville dog gerne lige se hende hvis der gik længere end 4 mdr.

men jeg håber at din cyklus hurtigt finder på plads

Ja der er ikke andet for end at blive ved med at teste! 
Men er INGEN af dem positive?  

Igen, tak for svar! 

Anmeld Citér

8. april 2021

Lambi90

Anonym skriver:

Ja der er ikke andet for end at blive ved med at teste! 
Men er INGEN af dem positive?  

Igen, tak for svar! 

Ikke lige som jeg ser det, men den sidste kunne godt være meget tæt på ihvertfald. 

Jeg var lige inde og finde et billede jeg engang lagde op. De passede med mens 14 dage efter

Anmeld Citér

8. april 2021

Anonym trådstarter

Lambi90 skriver:

Ikke lige som jeg ser det, men den sidste kunne godt være meget tæt på ihvertfald. 

Jeg var lige inde og finde et billede jeg engang lagde op. De passede med mens 14 dage efter

Nu har jeg taget en for ca. 10 minutter siden, som ser sådan her ud  

Jeg er for alvor på udebane nu

Anmeld Citér

9. april 2021

Lambi90

Anonym skriver:

Nu har jeg taget en for ca. 10 minutter siden, som ser sådan her ud  

Jeg er for alvor på udebane nu

Jae

måske havde den været positiv midt på dagen - måske er den det sket ikke endnu. Det er svært at sige

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.