Positiv test?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

657 visninger
7 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. april 2021

Rikssss

Jeg har her til morgen testet med en almindelig graviditetstest og jeg ser en svag streg. Hvad siger i, er den der?! jeg har efterfølgende taget 2 andre tests der viser samme styrke streg. 

Det skal lige siges at jeg først forventer mens på mandag (om 3 dage) så jeg er virkelig nervøs for om graviditeten kan nå at gå i sig selv igen inden da. Af samme grund gør jeg mig mange overvejelser om hvorvidt jeg skal fortælle min kæreste det nu eller vente til min menstruation officielt udebliver. Dette for ikke at skulle skuffe ham da jeg ved han ville blive glad. Hvad ville i gøre??

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2021

Anonym

Den streg er slet ikke svag, tillykke du er gravid.

Hvorfor ikke fortælle din kæreste, at i venter jer? Hvad vil du gøre, såfremt det skulle vise sig ikke at ende med en baby? Så vil du stå alene med det?

Anmeld Citér

1. april 2021

Lymi

Den er helt positiv, der er ikke noget at være i tvivl om. Ift. Det med kæresten, nu får du bare min ærlige mening. Jeg synes det er underligt overhovedet at overveje ikke at dele det, når man har valgt at få et barn sammen. Altså så er man forhåbentlig et sted, hvor man har en tæt tillidsfuld relation og taler om tingene? Og så involveres han vel, så du også har nogen at gå til, hvis du mister, så du kan snakke med nogen om det? 

Anmeld Citér

1. april 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Tillykke den er flot positiv

mig som en anden skrev, så det en god ide at fortæller ham det nu. Da man ikke ved om baby er der når du når din mens dag. Så kan i trøst hinanden hvis ikke det gå denne her gang.

Anmeld Citér

1. april 2021

Rikssss

Først og fremmest - hvor er i bare søde at I svarer  

Min første tanke var også at jeg skulle fortælle ham det så hurtigt jeg kan (han er dog først hjemme igen på lørdag ) men så kom jeg jo til at Google og kan se at 50% af graviditeter målt i uge 3 går til inden menstruationen (bio). Så blev så klogere på at det måske ikke altid er smart at teste før tid. Jeg tror det bunder i at jeg ikke vil give ham (og mig selv) falske forhåbninger. Når først jeg fortæller ham det bliver det meget virkeligt og jeg ved jeg bliver knust hvis det alligevel ikke bliver. 

Anmeld Citér

1. april 2021

AnoMor

Rikssss skriver:

Først og fremmest - hvor er i bare søde at I svarer  

Min første tanke var også at jeg skulle fortælle ham det så hurtigt jeg kan (han er dog først hjemme igen på lørdag ) men så kom jeg jo til at Google og kan se at 50% af graviditeter målt i uge 3 går til inden menstruationen (bio). Så blev så klogere på at det måske ikke altid er smart at teste før tid. Jeg tror det bunder i at jeg ikke vil give ham (og mig selv) falske forhåbninger. Når først jeg fortæller ham det bliver det meget virkeligt og jeg ved jeg bliver knust hvis det alligevel ikke bliver. 

Du skal fortælle ham det selvfølgelig så i kan støtte hinanden hvis det ikke går den rigtige vej

Tanken om ikk at skuffe ham er rigtig sød. Men med den hypotese skulle du jo så i teorien ikke fortælle ham det dør efter 12. Uge da der er risiko for abort indtil da. Og det går jo slet ikke. Tror bestemt han vil blive mere skuffet over ikke at få det at vide end hvis i mister. Hvilket vi da håber du selvfølgelig ikke gør

Anmeld Citér

1. april 2021

Rikssss

AnoMor skriver:

Du skal fortælle ham det selvfølgelig så i kan støtte hinanden hvis det ikke går den rigtige vej

Tanken om ikk at skuffe ham er rigtig sød. Men med den hypotese skulle du jo så i teorien ikke fortælle ham det dør efter 12. Uge da der er risiko for abort indtil da. Og det går jo slet ikke. Tror bestemt han vil blive mere skuffet over ikke at få det at vide end hvis i mister. Hvilket vi da håber du selvfølgelig ikke gør

Du har ret. Jeg tror selv jeg er lidt i chok Han får det af vide på lørdag når han kommer hjem. Jeg kan godt mærke at jeg lige skal vænne mig til tanken om at jeg faktisk er gravid. Jeg tror først rigtigt at jeg tør glæde mig når jeg er 4+0 

Anmeld Citér

1. april 2021

AnoMor

Rikssss skriver:

Du har ret. Jeg tror selv jeg er lidt i chok Han får det af vide på lørdag når han kommer hjem. Jeg kan godt mærke at jeg lige skal vænne mig til tanken om at jeg faktisk er gravid. Jeg tror først rigtigt at jeg tør glæde mig når jeg er 4+0 

God ide. Fortæl ham det når han kommet hjem  

du kan også sagtens glæde dig nu. Man skal bare huske og have i baghovedet at intet er sikkert før efter nf scanningen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.