Hvornår smitter corona ikke længere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.728 visninger
14 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. marts 2021

Anonym trådstarter

et lidt anderledes spørgsmål, men måske nogle er eksperter :-) 

Ja, som overskriften siger... hvornår smitter det ikke mere? Jeg synes jeg er meget forvirret. Men jeg er også virkelig bange for at få det. Et familiemedlem blev testet positiv for 15 dage siden. Hun har måske haft lidt symptomer men ikke meget og hun er nu ude af isolationen men har stadig lidt symptomer. De synes, vi skal ses, jeg er virkelig utryg ved det! Kan læse der står noget med 10 dage hvis man har det bedre og ikke har feber - men tænker bare hele tiden at det jo stadig smitter så? Eller hvad?  Jeg er bange for, jeg er hysterisk... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2021

Sprit25

48 timer symptomfri så må man bryde isolationen og dermed anses man også som smittesafe

Anmeld Citér

31. marts 2021

Anonym

Anonym skriver:

Ja, som overskriften siger... hvornår smitter det ikke mere? Jeg synes jeg er meget forvirret. Men jeg er også virkelig bange for at få det. Et familiemedlem blev testet positiv for 15 dage siden. Hun har måske haft lidt symptomer men ikke meget og hun er nu ude af isolationen men har stadig lidt symptomer. De synes, vi skal ses, jeg er virkelig utryg ved det! Kan læse der står noget med 10 dage hvis man har det bedre og ikke har feber - men tænker bare hele tiden at det jo stadig smitter så? Eller hvad?  Jeg er bange for, jeg er hysterisk... 

14 dage fra første symptom og en positiv test. 

(Vi har stadig nogle symptomer og vi var ramt nytår) 

Anmeld Citér

31. marts 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

14 dage fra første symptom og en positiv test. 

(Vi har stadig nogle symptomer og vi var ramt nytår) 

Ja det er selvfølgelig også rigtigt.. har hørt at man kan have mistet lugtesans mm. I lang tid og man skal jo ikke isoleres i flere måneder :-) det er bare så svært for hun følger retningslinjerne hun har fået men jeg føler mig som en rigtig hystade  

tak for dit svar 

Anmeld Citér

31. marts 2021

Anonym

Anonym skriver:

Ja det er selvfølgelig også rigtigt.. har hørt at man kan have mistet lugtesans mm. I lang tid og man skal jo ikke isoleres i flere måneder :-) det er bare så svært for hun følger retningslinjerne hun har fået men jeg føler mig som en rigtig hystade  

tak for dit svar 

Ved mig er det ikke lugtesansen men hoste og hovedpine. Dog er det blevet en del bedre. Nu er det kun om aften der kommer et hosteanfald. 

Det er okay at sige du gerne vil vente til de er helt symptomfri, eller du er blevet vaccineret (hvis du skal/vil det). Det er dit helbred, og det vil være dumt at sætte på spil hvis de er symptomfri om en uge. 

Håber i finder ud af det.

Anmeld Citér

1. april 2021

Skouboe

Kender du Facebook gruppen "spørg en læge om coronavirus"? Her kan du stille spørgsmål, der bliver svaret på af frivillige læger og se hvad andre har spurgt om. 

Anmeld Citér

1. april 2021

Anonym

Da vi havde corona fik vi at vide at efter 14 dage fra positiv test, så smittede vi ikke mere. Omså vi havde symptomer eller ej.

Anmeld Citér

1. april 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Når nu du selv spørger. Så ja. Så synes jeg personligt du er hysterisk. Men det synes jeg til gengæld også at man skal have lov til at være. Hvis man frygter corona så skal man også handle derefter. Så det i og for sig ligemeget med hvad andre tænker og mener.

Men hvis det så er et godt familie medlem. Så kan du jo forklare at du er meget utryg så om han/hun ikke vil være sød og blive testet inden. På den måde får du jo så et klart svar på om personen stadig er positiv.  

Anmeld Citér

1. april 2021

Mamman

Profilbillede for Mamman
AnoMor skriver:

Når nu du selv spørger. Så ja. Så synes jeg personligt du er hysterisk. Men det synes jeg til gengæld også at man skal have lov til at være. Hvis man frygter corona så skal man også handle derefter. Så det i og for sig ligemeget med hvad andre tænker og mener.

Men hvis det så er et godt familie medlem. Så kan du jo forklare at du er meget utryg så om han/hun ikke vil være sød og blive testet inden. På den måde får du jo så et klart svar på om personen stadig er positiv.  

Tester man ikke positiv i op til 3 måneder efter man har haft det??

Anmeld Citér

1. april 2021

AnoMor

Mamman skriver:

Tester man ikke positiv i op til 3 måneder efter man har haft det??

Det tør jeg ikke svare på. Jeg troede man testede negativ så snart man har rask igen. Men hvis det er tilfældet at det er op til 3 mdr så er ideen jo ikke en løsning ihverfald.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.