Vaskemaskine i stykker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

701 visninger
5 svar
2 synes godt om
31. marts 2021

Lomm

Profilbillede for Lomm

Vores vaskemaskine vil pludselig ikke centrifugere i dag, jeg kan ikke umiddelbart fornemme at der skulle sidde noget i klemme der blokerer. Den skriver E08, der tilsyneladende kan være flere forskellige ting.

Den er ikke ret gammel, måske 5-6 år - men det er måske i virkeligheden gammel når det er en vaskemaskine, der kører 2-3 gange om ugen ?

Vi er SLET ikke gør det selv typerne, så hælder mest til bare at få bestilt en ny, men er lidt i tvivl om vi bør forsøge at undersøge det nærmere eller evt ringe til en elektriker - altså hvad nu hvis det kan fixes for 500kr....?

Nogen der har bare lidt erfaring med vaskemaskiner?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2021

Meyer

Profilbillede for Meyer

Har I tjekket trevlesien?

Anmeld Citér

31. marts 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Det kan meget ofte betale sig at reparere fremfor at købe nyt - jeg er bestemt ikke særlig handy til vaskemaskiner, men da vores stod af kunne vi Google problemet og fandt et bud på en løsning - en dims viste sig at være knækket bagpå og kunne erstattes med en ny for 200-300 kr. Den kører fint nu her flere år efter ...

Anmeld Citér

1. april 2021

Mortilah

Når det sker for mig er det altid to ting i vejen:

Sien som skal tømmes. (Ofte nede i højre hjørne og med en lille slange hvor man kan tømme maskinen for vand også) 

for lidt/for tungt indhold. Fx en bademåtte og lidt klude eller badekåbe, badehåndklæde. Stof som suger så meget vand at maskinen kommer ud af balance ved centrifugering. Det løses ved at putte mere i og starte på ny. 

5-6 år med 2-3 vask burde den sagtens kunne klare! Vores maskiner har altid kørt 2-6 ture dagligt og endnu er ingen gået i stykker over tid, blot blevet skiftet pga jeg har manglet en anden funktion. 

Anmeld Citér

1. april 2021

Lomm

Profilbillede for Lomm
Meyer skriver:

Har I tjekket trevlesien?

Nej, det er lidt der vi er i forhold til praktiske ting - jeg ved ikke helt hvad det er?

Der er da en låge nederst man kan åbne, det prøver jeg da lige

Anmeld Citér

1. april 2021

Lomm

Profilbillede for Lomm
Mortilah skriver:

Når det sker for mig er det altid to ting i vejen:

Sien som skal tømmes. (Ofte nede i højre hjørne og med en lille slange hvor man kan tømme maskinen for vand også) 

for lidt/for tungt indhold. Fx en bademåtte og lidt klude eller badekåbe, badehåndklæde. Stof som suger så meget vand at maskinen kommer ud af balance ved centrifugering. Det løses ved at putte mere i og starte på ny. 

5-6 år med 2-3 vask burde den sagtens kunne klare! Vores maskiner har altid kørt 2-6 ture dagligt og endnu er ingen gået i stykker over tid, blot blevet skiftet pga jeg har manglet en anden funktion. 

Det er ikke for tungt indhold, for den var nærmest kun halvt fyldt med viskestykke. Men jeg prøver at tjekke sien, tak

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.