Skoletaske i 0. Eller 1.klasse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.156 visninger
13 svar
24 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. marts 2021

Mortilah

Hej!

vores barn starter i skole 0. Klasse og jeg er i tvivl om vi skal købe en skoletaske? 
Vi har selvfølgelig en del rygsække i forskellige str. men får man en rigtig taske ved skolestart i 0? Eller i 1.klasse?
Vores andre børn har gået i udlandet og der fik de først rigtig skoletaske i 1. Klasse..

Hvilke mærker er normalt at have i dk?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2021

Gæsten1984

Profilbillede for Gæsten1984
Mortilah skriver:

Hej!

vores barn starter i skole 0. Klasse og jeg er i tvivl om vi skal købe en skoletaske? 
Vi har selvfølgelig en del rygsække i forskellige str. men får man en rigtig taske ved skolestart i 0? Eller i 1.klasse?
Vores andre børn har gået i udlandet og der fik de først rigtig skoletaske i 1. Klasse..

Hvilke mærker er normalt at have i dk?

I vores by har alle børn kommet i skole med en ny skoletaske. Det betyder ret meget for de små at skulle ud og vælge en. 

Anmeld Citér

31. marts 2021

Lomm

Profilbillede for Lomm

Vores datter havde også i 0.klasse, de får allerede der bøger, skal have plads til penalhus, madkasse, drikkedunk osv. Og ja, det er da stort for dem at starte og dermed få en skoletaske.

Anmeld Citér

31. marts 2021

Anonym

Vores datter starter i 0 klasse efter sommerferien.

Vi synes det er vanvittigt at købe en helt nye taske. Til 800 kr eller 1300kr. Bare til 0 klasse eller 1.

Jeg gik ind på markedet (Facebook) og skrev skole tasker og der kom en del fint tasker frem. Nogle endda ikke brugt til 100kr 200kr og endda nogle til en 50 kr.

Viste min datter hvad for en af dem hun vil ha. Og købt den til 100 kr som havde kostet 900kr. Slet ikke brugt. Man kan ikke se det.

Market er Java. Med sport taske til.

Min mand var lidt imod det til at starte med at vi ikke k kom ned og købt en taske sammen.

Så vi tager ned og køber en penalhus (dem kunne jeg desværre ikke finde i god stand). Som er helt fint med os.

Jeg går op i vi ikke bare køber nyt nyt.

Anmeld Citér

1. april 2021

Mortilah

Mange tak for svar! Jeg tænker også lige at spørge skolen til infomødet (som først ligger lige inden start) men pga corona kender vi ingen som skal gå der og alle møder har været aflyst.. derfor spørger jeg her 

Jeg ønsker hverken vil være for tidligt eller for sent på den mht. tasken.. mest i forhold til det symbolske i at få en “rigtig skoletaske”. For tasker har vi da nok af

Anmeld Citér

1. april 2021

Lje

Mortilah skriver:

Mange tak for svar! Jeg tænker også lige at spørge skolen til infomødet (som først ligger lige inden start) men pga corona kender vi ingen som skal gå der og alle møder har været aflyst.. derfor spørger jeg her 

Jeg ønsker hverken vil være for tidligt eller for sent på den mht. tasken.. mest i forhold til det symbolske i at få en “rigtig skoletaske”. For tasker har vi da nok af

Vi har lige været ude at købe. Starter 0. klasse til august og før-skole her 1. maj. Både min mand og jeg fik en skoletaske, da vi startede i skole (0. klasse), så for os var det naturligt, at det skulle vores søn også have. Vores søn havde virkelig glædet sig og der blev med tasken meget synligt, at det er en ny epoke i livet.

Det er mit indtryk, at både de andre i børnehaven og venners børn får det tilsvarende ved 0. klasse. De her jo bøger og madkasser med frem og tilbage. 

Vi har købt én, der størrelsesmæssigt anbefales til 0. og 1. klasse. Så skifter vi den derfra efter behov. 

Vh.

Anmeld Citér

1. april 2021

Baby.mamma

De skal da have taske i 0, det går de meget op i børnene. Og rygsække er slet ikke beregnet til at skåne børnenes ryg, så det er direkte skadeligt med lidt vægt i

Vores har haft LEGO, Beckmann, Satch, Coolpack

Anmeld Citér

1. april 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Jeg har købt begynder skoletaske til alle mine 3 børn ved skolestart i 0. Klasse. Begynder taskerne kan bruges i 0. Og 1. Klasse, herefter bliver taskerne for små. 

nummer 1 fik en helt ny taske før skole start til kr. 800-900,-.

nummer 2 fik en helt ny taske i julegave til kr. 800-900,-

nummer 3 fik en brugt taske til kr. 250,- inklusiv penalhus og gymnastiktaske i julegave.

ingen af mine børn er gået synderligt op i deres skoletaske, (det er, hvad man gør det til), men jeg synes, det var nødvendigt med en god ergonomisk taske, til madpakke drikkedunk, penalhus, bøger og diverse. 

i 2. Klasse fik de to store en ny (neutral) ergonomisk og større skoletaske i julegave som de stadigt bruger i henholdsvis 7. og 8. Klasse

Anmeld Citér

1. april 2021

Nomnom

Altså som tidligere lærer i indskolingen, så kan jeg da fortælle, at man på de skoler jeg har arbejdet på, har forventet at børnene har skoletasker fra 0. klasse.

Børnene har allerede fået bøger osv. og det er super vigtigt de har penalhus med.

Nogle skoler har dog så også en politik om, at alle skolesager bliver i klassen og bøger skal ikke tages hjem. I sådanne tilfælde ville en rygsæk jo være fin, d andet jo så ikke er bøger og deslige der skal frem og tilbage. Så ja, at spørge er nok en god idé ��

Anmeld Citér

1. april 2021

Dorthe1986

Her fik den store en ny, smart børnerygsæk, da han startede skoleintro/førskole. Mest for at markere at det var et skifte fra børnehaven. Da han så startede 0. Klasse fik han en rigtig skoletaske og det var en han kunne bruge hele indskolingen - den kan simpelthen justeres efter højde. Og ja den kostede 1000 kroner, men den er så også super ergonomisk og let at komme i for et indskolingsbarn osv. Nu her når han så skal i 4.klasse efter sommerferien og dermed er ude ad indskolingen, ja så får han ny taske igen og det bliver samme mærke igen (ergobag hedder de)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.