Dårlig samvittighed med børnene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

765 visninger
7 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. marts 2021

Anonym trådstarter

Hej alle. 
jeg har så dårlig samvittighed. 

jeg er gået ned med stress, og min angst den går amok. Jeg kæmper hver dag for at det skal blive bedre, jeg gør mit bedste. 

jeg har dårlig samvittighed over at det er påskeferie. Mine tre børn og jeg er hjemme, MEN vi har ikke været ude for en dør siden weekenden.. og min plan var vi ikke kommer ud før torsdag fredag lørdag og søndag. Vi har planer de dage med familien. Men de her dage mandag tirsdag og onsdag har vi ikke lavet noget kun været hjemme. 

Herhjemme har vi lavet påske kreativitet med maling og glimmer på lærred og papir og ler kyllinger. Vi har set film, spillet ipad, fjollet, hørt høj musik og danset. 
Er det ok? Jeg tvivler meget på mig selv i øjeblikket.  

På facebook og Instagram er alle ude synes jeg.. hvad laver i i de her påske dage?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2021

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Du laver sjovt med din børn og det er helt okay ikke at være ude.

Nu ved jeg ikke hvor gammel din børn er. Men ved fra min datter når hun kommer hjem fra bh magter hun ikke at være ude. De er ude hele dagen.

Vi har selv ferie nu og vi laver heller ikke andet end du gør. Vi har så også en på 3mdr. Der på ingen måde kan lide at være ud i det friske luft og en på 5 år 

Det er også rart at bare være hjemme og ikke skal noget. De mærker at komme ned i tempo. Meget godt.

Synes ikke du skal have dårlig samvittighed over det.

Det lyder til du er en god mor ��

Anmeld Citér

31. marts 2021

AnoMor

Hej alle. 

jeg er gået ned med stress, og min angst den går amok. Jeg kæmper hver dag for at det skal blive bedre, jeg gør mit bedste. 

jeg har dårlig samvittighed over at det er påskeferie. Mine tre børn og jeg er hjemme, MEN vi har ikke været ude for en dør siden weekenden.. og min plan var vi ikke kommer ud før torsdag fredag lørdag og søndag. Vi har planer de dage med familien. Men de her dage mandag tirsdag og onsdag har vi ikke lavet noget kun været hjemme. 

Herhjemme har vi lavet påske kreativitet med maling og glimmer på lærred og papir og ler kyllinger. Vi har set film, spillet ipad, fjollet, hørt høj musik og danset. 

På facebook og Instagram er alle ude synes jeg.. hvad laver i i de her påske dage?

Synes det lyder som nogle rigtig dejlige dage i har haft med en masse hygge selvom det har været indendørs. Synes bestemt godt du kan pakke din dårlige samvittighed langt væk.

jeg fik min søn hjem fra sin far fredag. Og vi he været inden fredag-tirsdag hvor han har spillet iPad, leget med hans legetøj og hygget os. Igår var vi på legeplads i 2 timer og besøgt hans “tante” i 3 timer. Idag er det zoologisk have og torsdag er vi hjemme igen. Fredag skal han tilbage til far

Anmeld Citér

31. marts 2021

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg tænker da også det lyder super hyggeligt, børn har altså ikke behov for 1000 ting de skal, de har ligesom vi voksne også brug for bare at koble af og hygge sig derhjemme. 

Vi har ikke de vilde planer her i påsken, vi har været hjemme, mest inde og så i haven i går. I dag har de indtil videre sovet længe, spillet Ipad & set tv, om lidt går vi igang med at påskepynte, og efter frokost går vi i haven - der må de selv finde på aktiviteter (de er 6 & 9). I morgen har vi så planlagt en tur.

Jeg ved at mine unger nyder ferien, jeg er sikker på dine børn ligeledes storhygger sig - du skal helt sikkert ikke have dårlig samvittighed (jeg er da imponereret over I har lavet alt muligt kreativt)

Anmeld Citér

31. marts 2021

Anonym

Syntes det lyder mere end helt perfekt, det i laver!

Jeg er hverken stresset eller andet, der sku ku være til hindring for at lave alt muligt, men jeg har overhovedet ik lavet noget hele dagen i går.

Jeg har været på arbejde fra i fredags, til i mandags, så jeg har ik været ret meget hjemme de 4 dage. Det betyder at begge vores piger på 8 og 12 år, har været hjemme med kæresten, hvor de har leget Junier bagedyst, også har jeg sku bedømme deres kage, når jeg kom hjem. Og ellers har de fået lov til at spille med deres veninder, over ipaden, eller set film med popcorn. Limpistolen og krea kasserne har også været i brug, fordi deres far er mega kreativ. Meget mere end jeg er faktisk! 

Kæresten og den mindste var på fisketur i går og fange 7 fisk, mens den store var oppe hos en veninde. Jeg sumpede i sofaen, med min nye ynglings serie (havde planlagt at støvsuge og vaske gulv),

I morgen ska vi være sammen med en lille gruppe venner, ude på en gård, hvor vi ska være ude hele dagen, med bål, bål mad og snobrød. Ungerne forstår godt, alt det med ik at kramne løs, som de plejer. De er i vores sociale cirkel, så ik noget mixerrie osv. 

Fredag ska vi se svigerfar ideres sommerhus, hvor vi ka være rigtig meget ude og gå på stranden. Har vi ik set siden sidste nedlukningen, med farfar og hans kone savner nu ungerne, så meget at vi er blevet inviteret til frokost og aftensmad. Vi ska 100 procent ned og fange efter krabber. Og måske ska vi bade i havet, hvis det er ok vejr (ik for mange bøljer) 

Søndag ska vi ses med et andet hold venner og deres børn. Her ska vi også være rigtig meget ude. Vi plejer at finde en skov eller sø, og gå tur et par timer. Ungerne savner hinanden, og ka sagtens forstå at de ik ska kramme som de ellers plejer.

Planen for i dag, må starte med at jeg står op, lige om lidt og går ud og tager tøj på og spiser morgenmad. Bagefter ska jeg lige hjælpe hende på 8 med, at bage en gulerodskage og bananmuffins, for det har hun lovet mormor og moster, at lave til dem, når vi ska ses sener i dag. De ska pyntes med smørcreme og fondant, i påske style�� Hun overvejer at blive deltager i junierbagedysten, og er begyndt at øve sig. Hun er super dygtig. Og har det på ingen måde fra mig. Vi spiser sammen mindst 1 gang i ugen, og har gjort det hele vejen igennem. 

Selv vores katte, er gået i flad ud mode��

Lad nu være med at tro, at der ska ske en hel masse. Popcorn, film, højt musik og danse skørt, er fantastisk,  og godt for sjælen. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

31. marts 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Vi er i vores sommerhus og jeg laver ærligt talt minimalt - de leger ude, laver perler, sandslotte osv. det er vores eget sommerhus, så det er ikke nyt og spændende. Jeg synes det er helt ok, at drosle ned i ferierne uden de vilde planer. Også som forældre. Og det lyder det til, du har brug for. 
kram til dig 

Anmeld Citér

31. marts 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej alle. 

Jeg har heller ikke været ude med mine børn andet end at vi har handlet lidt. Den store på 6 år har nærmest siddet på sit værelse konstant siden søndag! I dag fortalte hun at det havde været rigtig rart at få lov til at lave ingenting og at hun havde hygget sig så meget. I morgen skal hun med far hjem til farmor og så er der run på indtil hun kommer hjem mandag aften. Så jeg tror egentlig det har været meget godt til hende at komme helt ned i gear og mærke roen. 

Anmeld Citér

31. marts 2021

Anonym

Jeg synes det lyder som om det går ret godt med jeres påskeferie. Det lyder da så hyggeligt!

Jeg er gravid og har det rimelig skidt. Jeg har ikke overskud til ret meget sammen med mine børn, og jeg har også dårlig samvittighed hver dag. Men kig på dine børn. Er de glade? Hygger de sig? Så gør du det nok fint!

Her har min mand heldigvis også ferie, så han bidrager med en masse, ellers ville det nok være mere trist at være vores unger. Jeg har ikke været i nærheden af at være så god som dig sammen med dem og sat så meget i gang.

Op i r**** med Instagram. Jeg poster sgu heller aldrig når mine unger har set ramasjang i fire timer i streg og levet af nutellamadder.

Jeg synes du skal lukke ned for de sociale medier og kigge på dine unger og rose dig selv for, at du sætter en masse ting i gang og gør det til en hyggelig ferie, selvom du faktisk har det svært for tiden. Jeg synes virkelig det lyder til, at du klarer det sejt! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.