Slow starter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.507 visninger
11 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. marts 2021

Anonym trådstarter

Hej jeg er gravid med mit andet Barn, men er lidt bekymret for om fosteret vokser som det skal.

Jeg har været til to scanninger med en uges mellemrum og har set hjerteblink begge gange 6+1 og 7+1. Barnet var vokser det det skulle på denne uge og alt ser ud som det skal.

Problemet er at terminen ikke passer i forhold til hvornår jeg ved jeg er blevet gravid. Jeg burde være et sted mellem 7+5-8+2, og Ifølge scanningen skulle jeg have kunne teste Positiv 2+5. 

selvom scanningen har vist en hel fin baby der vokser som den skal nu kan jeg ikke slå dette ud af hovedet og synes ikke jeg kan finde så mange positive eksempler

har nogen af jer oplevet noget lignende og har fået et barn ud af det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hej jeg er gravid med mit andet Barn, men er lidt bekymret for om fosteret vokser som det skal.

Jeg har været til to scanninger med en uges mellemrum og har set hjerteblink begge gange 6+1 og 7+1. Barnet var vokser det det skulle på denne uge og alt ser ud som det skal.

Problemet er at terminen ikke passer i forhold til hvornår jeg ved jeg er blevet gravid. Jeg burde være et sted mellem 7+5-8+2, og Ifølge scanningen skulle jeg have kunne teste Positiv 2+5. 

selvom scanningen har vist en hel fin baby der vokser som den skal nu kan jeg ikke slå dette ud af hovedet og synes ikke jeg kan finde så mange positive eksempler

Vi fik “hjælp” i det private og betalte os fra ét ICSI-forsøg. Jeg blev desværre ikke gravid og fik mens samme dag som jeg havde testdag. 
Vi valgte så at vi ville give det en chance mere med et fryseforsøg, men fik besked på at der lige skulle gå en måned før opstart. 

I mellemtiden blev jeg så alligevel gravid. Men i forhold til at min cyklus altid har været meget præcis passede terminen slet ikke med min mens. 
Ifølge scanningen var jeg 11 dage længere fremme, end jeg selv havde regnet med. Dvs. min cyklus kun havde varer 19 dage, hvis det skulle holdes op i mod scanningen. Min normale er på 26. 

Anmeld Citér

30. marts 2021

Anonym

Desværre ingen positiv historie her.

Jeg var til scanning 6+ og 7+ med hjerteblink begge gange. Men blev sat 2 uger tilbage, hvilket IKKE kan lade sig gøre, når jeg testede positiv 3+1 og kendte min ægløsning. Altså var jeg blevet gravid før det overhoved er muligt. 

Rigtigt nok i 12 uge aborterede jeg så, og baby havde været død siden 7+ og havde ikke vokset. Så tror desværre du skal forberede dig på et kedeligt udfald. Men håber selvfølgelig det bedste

Anmeld Citér

30. marts 2021

Anonym trådstarter

øv, håber virkelig ikke det sker for os

var barnet vokset det den skulle mellem scanningerne 6+ og 7+ eller var det der du blev sat tilbage?

Jeg er jo “kun” blevet sat op til en uge tilbage... ved ikke om det gør en forskel 

Anmeld Citér

30. marts 2021

Anonym

Anonym skriver:

øv, håber virkelig ikke det sker for os

var barnet vokset det den skulle mellem scanningerne 6+ og 7+ eller var det der du blev sat tilbage?

Jeg er jo “kun” blevet sat op til en uge tilbage... ved ikke om det gør en forskel 

Det var vokset siden 6+, men ved 7 + var det stadig for lille sammenlignet med hvor langt jeg burde være henne

Anmeld Citér

30. marts 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Med min nr 2 passede termin ikke med min cyklus (hun er lavet med iui - d). Jeg blev rykket 5 dage både ved tidlig scanning og ved nf. Jeg kunne dog heller ikke teste positiv før 4+5. Det passede bare slet ikke ifht cyklus og inseminationstidspunkt. Men hun kom sjovt nok lige på terminsdagen ❤️

Anmeld Citér

30. marts 2021

Anonym trådstarter

Men den var ikke blevet yderligere forsinket i udviklingen mellem scanningerne? Jeg spørger fordi jeg fik afvide at når barnet var vokset det den skulle på den uge så var det nok bare fordi den var lidt langsommere til at komme igang...

mange tak for alle jeres svar, det virker jo som om jeg ikke er den eneste der er blevet rykket i termin

Anmeld Citér

30. marts 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Men den var ikke blevet yderligere forsinket i udviklingen mellem scanningerne? Jeg spørger fordi jeg fik afvide at når barnet var vokset det den skulle på den uge så var det nok bare fordi den var lidt langsommere til at komme igang...

mange tak for alle jeres svar, det virker jo som om jeg ikke er den eneste der er blevet rykket i termin

Nej den blev ikke yderligere forsinket mellem scanningerne, men begge scanninger sagde at baby var 5 dage yngre end beregnet ifht cyklus. 

Anmeld Citér

30. marts 2021

Anonym

Anonym skriver:

Ved mig var den for lille til at måde ved første scanning, dog kunne hun se hjjertet slå, så hun havde en indukation af, hvor langt jeg ca var henne, men kunne allerede se, at det virkede mærkeligt.

Ved den næste scanning, der var den alt for lille, som lidt bekræftede den første mærkelige scanning. 

Den første som scannede mig, sagde, at "Det er ikke noget, der hedder en slow starter". Mærkeligt nok. 

Anmeld Citér

30. marts 2021

Anonym trådstarter

Til begge scanninger jeg var til målte hun gestationssæk, blommesæk og foster til at være tilsvarende og var vokset præcis det man forventede på en uge. Jordemoderen har ikke udvist bekymring i mit tilfælde, men jeg er bare selv enormt nervøs..

Men jeg kan bare ikke gennemskue om det er fordi at det er svært at måle helt præcist ved de tidlige scanninger eller om fosteret bare har sat sig fast lidt senere og jeg bare hurtigt har dannet hcg 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.