Hvornår kan jeg flytte ind?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

945 visninger
9 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. marts 2021

Anonym trådstarter

Kære baby.dk

Hvis jeg fx skal holde indflytningssyn tirsdag d. 30 marts og får udleveret nøglerne, kan jeg så flytte ind umiddelbart efter eller skal jeg vente til d. 1. april?

Det kan godt være det er et dumt spørgsmål, men jeg kan ikke lige greje det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Kære baby.dk

Hvis jeg fx skal holde indflytningssyn tirsdag d. 30 marts og får udleveret nøglerne, kan jeg så flytte ind umiddelbart efter eller skal jeg vente til d. 1. april?

Det kan godt være det er et dumt spørgsmål, men jeg kan ikke lige greje det

Det kan du jo spørge om til indflytnkngs synet men ja, jeg vil sige at lejligheden er klar til at du rykker ind når du har fået nøglen. 

Anmeld Citér

24. marts 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Lejligheden bliver da først synet efter du er flyttet ind ? - hvordan skal du have opdaget eventuelle fejl og mangler hvis du lige er trådt ind af døren, men tænker du går nøglerne der, da 1/4 er en helligdag

Anmeld Citér

25. marts 2021

SANIE89

Profilbillede for SANIE89
Fortvivlet skriver:

Lejligheden bliver da først synet efter du er flyttet ind ? - hvordan skal du have opdaget eventuelle fejl og mangler hvis du lige er trådt ind af døren, men tænker du går nøglerne der, da 1/4 er en helligdag

Man gennemgår lejligheden sammen når man får nøglen. Derefter hsr lejer 14 dage til st opdage fejl og mangler og skal sende det skriftligt til udlejer. Denne kan så se om de skal udbedres med det samme eller de bare ikke skal indgå i udflytningen engang. 

Anmeld Citér

25. marts 2021

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
SANIE89 skriver:

Man gennemgår lejligheden sammen når man får nøglen. Derefter hsr lejer 14 dage til st opdage fejl og mangler og skal sende det skriftligt til udlejer. Denne kan så se om de skal udbedres med det samme eller de bare ikke skal indgå i udflytningen engang. 

Helt enig og husk det er 14 dage fra man får adgang til lejemålet de skal have fejl og mangel listen.

Ikke 14 dage fra den dato på lejekontrakten. 

Anmeld Citér

25. marts 2021

Fortvivlet

SANIE89 skriver:

Det er så forskelligt fra sted til sted for de steder jeg har boet har vi bare hentet nøglen på kontoret og så haft syn en uge/14 dage bagefter

Anmeld Citér

26. marts 2021

SANIE89

Profilbillede for SANIE89
Fortvivlet skriver:

Det er så forskelligt fra sted til sted for de steder jeg har boet har vi bare hentet nøglen på kontoret og så haft syn en uge/14 dage bagefter

Så tænker jeg du er heldig. For du kan nå at lave mange skader på 14 dage selv som udlejer jo så hæfter for. 

Anmeld Citér

26. marts 2021

Fortvivlet

SANIE89 skriver:

Så tænker jeg du er heldig. For du kan nå at lave mange skader på 14 dage selv som udlejer jo så hæfter for. 

Hvordan ?

Vi har boet her i 6 år og har ikke lavet nogen skader andet end alm slidtage. Tænker da det er de færreste der smadre en lejlighed på 14 dage

Anmeld Citér

26. marts 2021

fehår

Fortvivlet skriver:

Hvordan ?

Vi har boet her i 6 år og har ikke lavet nogen skader andet end alm slidtage. Tænker da det er de færreste der smadre en lejlighed på 14 dage

Du kan da sagtens nå at smadre et par køkkenlåger eller få revet noget tapet af. Uheld sker, men derudover er det jo desværre langt fra alle lejere, der passer på deres lejebolig. Og nogle gør endda det modsatte. Hvis syn først sker 14 dage efter indflytning, bliver det jo en tillidssag. Så må man håbe på, man har samvittighedsfulde lejere.

Anmeld Citér

26. marts 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Fortvivlet skriver:

Hvordan ?

Haha åh jo man kan sagtens nå at lave skader ..

Vi plejer altid at passe godt på, men allerede ved indflytningen lavede min svigerfar et hak i gulvet, og inden for den første uge havde jeg lavet et hak i dørkarmen med støvsugeren (meget billige og bløde materialer, vores udlejer har brugt, så de kan ikke tåle så meget)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.