Uddannelse som 30 årig.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.280 visninger
10 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. marts 2021

Anonym trådstarter

Hej Alle. 

Jeg er ret flov over dette, men grunden er en masse der er sket i fortiden, har gjort jeg næsten hele mit liv har været i et “sort hul”. Derfor har jeg aldrig færdiggjort nogen som helst skoler ej været på arbejdsmarked, udover et job i teenage årene. 

Nu er jeg endelig parat til at komme videre i livet... som 30 årig   (Bedre sent end aldrig ikke? ) 

Nu er uddannelsesverdenen hel ny for mig, men jeg ved at jeg først og fremmest skal have en 9 kl afgangs eksamen.
Derfter jeg havde i tankerne at komme på uddannelsen til dyrepasser. 
men er det overhovedet noget man kan i den alder jeg har?
Jeg har altid fået afvide, det er aldrig for sent, men kan jeg faktisk dette, og er der nogle som ved hvad det ellers kræver at få den uddannelse? 

Og er der andre som har taget en sen uddannelse? 
Hvordan var det, blev man sat sammen med helt nye studerende osv? 
Jeg er frisk lige gyldig hvad, men rart at hører andres erfaringer. 

PS. Inden folk kommer med kommentare med at det nok bliver svært at få et job i en zoo, så er dette heller ikke mit mål, kun en bonus hvis det reelt skete, men jeg ved chancerne er helt sindssygt små. Uddannelsen åbner mange døre til at arbejde med dyr og landbrug.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hej Alle. 

Jeg er ret flov over dette, men grunden er en masse der er sket i fortiden, har gjort jeg næsten hele mit liv har været i et “sort hul”. Derfor har jeg aldrig færdiggjort nogen som helst skoler ej været på arbejdsmarked, udover et job i teenage årene. 

Nu er jeg endelig parat til at komme videre i livet... som 30 årig   (Bedre sent end aldrig ikke? ) 

Nu er uddannelsesverdenen hel ny for mig, men jeg ved at jeg først og fremmest skal have en 9 kl afgangs eksamen.
Jeg har altid fået afvide, det er aldrig for sent, men kan jeg faktisk dette, og er der nogle som ved hvad det ellers kræver at få den uddannelse? 

PS. Inden folk kommer med kommentare med at det nok bliver svært at få et job i en zoo, så er dette heller ikke mit mål, kun en bonus hvis det reelt skete, men jeg ved chancerne er helt sindssygt små. Uddannelsen åbner mange døre til at arbejde med dyr og landbrug.

jeg er 34 og er i gang med uddannelse og går i klasse med nogen der er over 50, min "gamle" lærer blev uddannet som lærer som 60 årig.. 

Anmeld Citér

23. marts 2021

Aggemusen

Profilbillede for Aggemusen

Selvfølgelig skal du da have den uddannelse, hvis det er din drøm, alles vej til uddannelse er forskellig, du er først klar nu, og det er helt i orden.

Kontakt din lokale afdeling af VUC og forhør dig om, hvordan du får din 9. klasses afgangseksamen - de kan helt sikkert guide dig - adgangskravet til dyrepasseruddannelsen er 02 i gennemsnit i både dansk og matematik,

Dyrepasseruddannelsen kan du læse mere om på uddannelsesguiden ( www.ug.dk), her står der alt om fag, overgangskrav til hovedforløb samt uddannelsens opbygning. Vær opmærksom på, at det er en kvoteuddannelse, hvilket vil sige, at du skal have en praktikaftale (læreplads) for at komme videre på hovedforløbet. Det er, som du selv nævner, skidesvært at komme ind og passe pingviner i zoo, men det er relativt nemt indenfor landbruget.

Rigtig god fornøjelse

Anmeld Citér

23. marts 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hej Alle. 

Kære du

Hvis det er din drømme uddannelse så er det den du skal tag den alder skal ikke brems dig

Anmeld Citér

23. marts 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Alder er underordnet! Jeg er 30 og igang med min uddannelse nummer 2. Jeg tog et par fag på VUC enkeltfag som fjernstudie og så ind på min videregående uddannelse. På mit hold er alderspsredningen 22-44år  

Anmeld Citér

23. marts 2021

Cerenia

Hvis vi siger du er færdig som 34 årig. 
så kan du enten være en 34-årig med en uddannelse eller en 34-årig uden en uddannelse. 
tiden går jo uanset :-) 

gør det! Du har intet at miste. Alt at vinde. God fornøjelse 

Anmeld Citér

23. marts 2021

Kir

Jeg kan desværre ikke give så mange råd ift selve uddannelsen, men tænker i hvert fald at 9.klasses eksamen foregår med andre voksne. Hvis du ikke har tjekket det endnu, så er der god info på ug.dk, der kan man også booke en samtale (i hvert fald kunne man før corona).

Jeg har taget en ny uddannelse da jeg var 33 år, det er min fornemmelse at der er mange arbejdsgivere der sætter pris på at man har noget livserfaring og modenhed og så gør det ikke lige så meget at man er nyuddannet. 

Anmeld Citér

23. marts 2021

MEF

Min mand er starte på drømmeuddannelsen som 39 årig. Han havde en anden uddannelse med var ikke glad i hans arbejde og tog beslutningen om at starte. Jeg synes han er mega sej! Han går i klasse med dem der er lige ud af gymnasiet, men har også medstuderende der er ældre end ham. 
Jeg kender en der har læst til dyrepasser. Hun var 25 da hun gik i gang og har fået job i en zoo. Så det kan altså lykkedes! 
Held og Lykke til dig

Anmeld Citér

23. marts 2021

Mortilpiger

Profilbillede for Mortilpiger

Jeg er 42 og har lige søgt ind på drømmestudiet - go for it, 30 år er jo ingen alder����

Anmeld Citér

23. marts 2021

Anonym

Jeg er lige blevet færdig med en uddannelse i en alder af 45 og jeg var ikke den ældste på holdet. Senere i år begynder jeg på en videreuddannelse til min nuværende uddannelse. Jeg når at blive 47 inden jeg er færdig med den. Jeg overvejer allerede at supplere med noget mere på et senere tidspunkt.

Jeg kender flere som tager uddannelse i en "sen" alder. Enten fordi de ikke slet havde uddannelse eller fordi de valgte at skifte spor i deres arbejdsliv. Så kast dig bare ud i det :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.