Vi har hus, bil, sommerhus - alt hvad der tænkes kan. Men vi er ikke gift!
Har I begge lyst til at sælge?
Ellers kan den ene købe den anden ud. Er dette ikke muligt, så kan den ene blive boende, og den anden kan betale en smule til huset stadig, da han/hun jo stadig ejer det, men selvfølgelig skal betale af på sit lån. Det kan være noget, man aftaler indbyrdes. Jeg kender flere par, hvor han/hun betalte 1000-2000 kr. til ham/hende, som blev boende i hjemmet hver måned, som hjælp til terminerne, alt efter, hvor dyre terminerne er, og hvad der er fair og hvad man finder ud af. På den måde kan man trække tiden "lidt". Måske er markedet også dårligt, eller man nåede ikke og renovere færdig, så et salg NU ville koste jer begge alt for meget (tab ved salg) hvorfor det er en fordel for jer begge at en bliver siddende, og den anden hjælper med terminerne.
Der kan også være det i det, at huset ligger super godt ift børnehave/skole osv, og man ønsker at blive i området
Hvordan med bilen. Har I begge betalt lige meget? Hvem har/får mest brug for den?
Her kan man jo også selv bare finde en løsning på, at man betaler et lille beløb for at beholde bilen.
Da jeg gik fra min x, der havde jeg betalt vores bil, men jeg aftalte med ham, at han kunne låne den engang imellem, f.eks. de weekender, han havde børnene.
Han betalte så ALDRIG benzin, så efter 6-8 måneder på den måde sagde jeg stop. Den var fyldt når han fik den, flad når den kom retur og fyldt med affald og klistret slikpapir 
Sommerhus, der kan man finde på samme løsning som med huset, evt. at I betaler det halve hver, og begge kan benytte jer af sommerhuset (alt efter, hvor godt i kommer ud af det med hinanden, hvis I kan "styre" en sådan aftale uden at ryge i totterne på hinanden 
Det er også rart for børnene, at nogle ting stadig er, som de plejer, genkendelige og trygge. Så det kunne evt. være jeres sommerhus