Irritabel tyktarm (IBS)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

256 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. marts 2021

Anonym trådstarter

God eftermiddag .

Jeg har tidligere skrevet en tråd herinde , angående min voksne ( 19 år ) dreng , som døjer med sin mave .

Han har igennem en lang periode ( år ) haft det dårligt , med kvalme , tynd mave osv . Der er taget blodprøve , afførings prøve . Intet unormalt . Ham har været rundt sygehuset , men blev sendt hjem med en 

diagnose .

Men han har ikke fået det bedre , han spiser meget lidt , madlede , pludselig opkastninger .

Nye blodprøver er taget , men normale .

så nu prøver jeg her nogle som selv døjer med IBS som vil dele deres gode råd / erfaring til en bedring ?

Hvad er godt - hvad er skidt ?  Vi er efterhånden desperate efter en bedring .

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

God eftermiddag .

Jeg har tidligere skrevet en tråd herinde , angående min voksne ( 19 år ) dreng , som døjer med sin mave .

Han har igennem en lang periode ( år ) haft det dårligt , med kvalme , tynd mave osv . Der er taget blodprøve , afførings prøve . Intet unormalt . Ham har været rundt sygehuset , men blev sendt hjem med en 

diagnose .

Men han har ikke fået det bedre , han spiser meget lidt , madlede , pludselig opkastninger .

Nye blodprøver er taget , men normale .

så nu prøver jeg her nogle som selv døjer med IBS som vil dele deres gode råd / erfaring til en bedring ?

Hvad er godt - hvad er skidt ?  Vi er efterhånden desperate efter en bedring .

Jeg holder mig fra stærk mad. Og at spise for meget på en gang eller for hurtigt. 
Hvis jeg spiser noget, jeg måske ikke har spist længe, kan den også godt reagere. 
Jeg kan ikke vide hvad jeg kan tåle og hvad jeg kan tåle, man skal prøve sig frem... Det er irriterende. 
Har han prøvet at holde sig fra laktose produkter? 

Anmeld Citér

17. marts 2021

Nomnom

Jeg har Ibs. Det som virker godt for mig er at spise efter Low FODMAP-diæten. Men det er en meget restriktiv diæt de første uger, hvor man har elimineret en masse madvarer. 

Jeg gik til en diætist med speciale i Low FODMAP og fik lagt en plan, for det kan virke rigtig uoverskueligt at gå igang på egen hånd. Især når man har det skidt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.