Jeg er en tør kiks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.586 visninger
4 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. marts 2021

Anonym trådstarter

Hvordan sniksnakker man? HVER gang jeg falder i snak med nogen (en nabo, en ekspedient, en pædagog, en jeg går forbi) så kan jeg sige ganske få ting før jeg bliver helt blank og ansvaret for samtalen bliver derfor den anden parts.

Jeg ELSKER at snakke med folk, men hvordan bliver jeg god til det? Hvad siger man? Hvad siger man ikke?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2021

nemisis

Profilbillede for nemisis

Bedste tip er i virkeligheden at spørge ind til den anden. Går de i haven så spørg til projektet de er igang med, til deres børn, til deres dag alt efter hvem du taler med. Alt efter hvad de fortæller spørger du yderligere ind, og ind imellem vil de sige noget som sætter gang i dine tanker - det kan være en egen oplevelse, noget interessant du har læst om eller andet. 

Så start med at spørge ind, være interesseret i den anden, så er du sådan en man gerne stopper op og taler med. Næste gang i ses følger du op - hvordan gik det med din datters halsbetændelse, blev haven fin MV.

God fornøjelse

Anmeld Citér

17. marts 2021

Babilooo

Samtaler stopper ofte eller bliver akavede når man tænker på det næste spm man dkal stille i stedet for at lytte.

Forhold dig nysgerrig og stil opfølgende spørgsmål. Folk kan godt lidt at snakke om sig selv og deres interesser. 

Ting man skal passe på med at tale om er politik, religion osv. Der skal man lige have en føler ude først.

Anmeld Citér

17. marts 2021

Anonym

Ej, hvor kan jeg relatere! Og jeg synes, det er lidt tabubelagt- for social og snaksagelig, det skal man da være! Eller.

Jeg kigger med og får gode råd

Anmeld Citér

17. marts 2021

StineW79

Profilbillede for StineW79

Børn.

Kæledyr.

Hobbyer.

Arbejde.

Rejse.

Bøger.

Musik.

Fitnes virker til at være et ynglings emne, hos mange..

Film.

Serie..

Hus og have.

Spørg altid gerne ind til personen, stil opfølgende spørgsmål, udefra deres svar.

Af en eller anden grund er jeg typen fortæller alt til. Kan snakke med de fleste. Min erfaring viser, at hvis du lytter, vil folk gerne snakke, hvilket ret hurtigt, også åbner op for deres spørgsmål. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.