Hvordan ville i have det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2021

Nomnom

Hmm den er svær. Det er altid hårdt når en ven eller veninde man har brugt rigtig meget tid sammen med, finder en kæreste. For lige meget hvad, så bliver der jo mindre tid til én.

Jeg læser det som om forholdet er nyt imellem ham og kæresten? Det kan jo også være en del af det. Og når der er delebørn involveret hver anden uge, kan det jo også være de primært kærester rundt med hinanden i den børnefri uge - især da hvis forholdet er nyt. Og så er der jo bare mindre tid til dig. 

Når det så er sagt, så er det da øv, at han ikke svarer tilbage osv. 

Mit. test er jeg nok som ham. Vi ser meget få og ville undlade at se dem, som ser mange og ikke lader sig teste.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2021

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg kender nok bare ikke nogen ikke-singler, som ser deres ven flere gange ugentlig og har daglig elektronisk kontakt. Det er for mig et engagement, der minder mest om et kæresteforhold. 

Hvis min mand havde behov for at se sin veninde/ven flere aftener om ugen og dagligt havde lange samtaler med hende/ham på sms, ville jeg føle mig tilsidesat. 

Måske har din bedste ven travlt med sit liv - og for travlt til at kunne honorere dine (meget) høje krav til kontakt. 

PS: Min mand er min bedste ven - og min første prioritet fremfor venner/veninder. Det tror jeg er ret almindeligt. 

Nu siger du høje krav. Tror ikke du har læst ordentlig hvad jeg har skrevet så. Jeg siger netop at jeg ikke forventer at man ses flere gange om ugen nu når han er i et forhold. Det kan slet ikk lade sig gøre. 

jeg siger heller ikke at vi skal snakke i telefon flere gange om ugen osv. 

prøv og læs hvad jeg skriver igen. 

Anmeld Citér

14. marts 2021

Nomnom

Og så vil jeg lige tilføje at jeg selv, efter jeg har fået mand og børn faktisk ikke ser mine venner så tit mere -og det er altså ikke Coronas skyld. Men der er bare ikke timer nok i døgnet til både fuldtidsarbejde og familie og så se venner også herhjemme.

Anmeld Citér

14. marts 2021

Anonym trådstarter

Nomnom skriver:

Hmm den er svær. Det er altid hårdt når en ven eller veninde man har brugt rigtig meget tid sammen med, finder en kæreste. For lige meget hvad, så bliver der jo mindre tid til én.

Jeg læser det som om forholdet er nyt imellem ham og kæresten? Det kan jo også være en del af det. Og når der er delebørn involveret hver anden uge, kan det jo også være de primært kærester rundt med hinanden i den børnefri uge - især da hvis forholdet er nyt. Og så er der jo bare mindre tid til dig. 

Når det så er sagt, så er det da øv, at han ikke svarer tilbage osv. 

Mit. test er jeg nok som ham. Vi ser meget få og ville undlade at se dem, som ser mange og ikke lader sig teste.

Det er ikke rigtig nyt nej. De har været sammen i 6 mdr og bor sammen. De flyttede sammen efter 3 mdr ca og det støttede jeg 200%. 

Nu ses jeg jo så heller ikke med mange. Jeg ses med 2 udover min mor og min søn. Thats it. Han ser faktisk mange flere end jeg gør. 

Anmeld Citér

14. marts 2021

Anonym trådstarter

Nomnom skriver:

Og så vil jeg lige tilføje at jeg selv, efter jeg har fået mand og børn faktisk ikke ser mine venner så tit mere -og det er altså ikke Coronas skyld. Men der er bare ikke timer nok i døgnet til både fuldtidsarbejde og familie og så se venner også herhjemme.

Som jeg skriver flere gange nu. Jeg forventer på ingen måde at man skal ses flere gange om ugen mere. Det er slet ikke muligt !!

Anmeld Citér

14. marts 2021

Tommelise

Mænd og kvinder kan sagtens være venner, uden at der er noget kæresteagtigt over det. Et bror/søsterforhold kan efter min mening ikke betegnes som kæresteagtigt. 

Jeg har to mandlige venner, som betyder rigtig meget for mig. Vi ses dog langt fra så tit, som du og din ven har gjort.

Jeg kan godt forstå, at du er ked af det og føler dig tilsidesat.

Det er helt naturligt, at der bliver mindre tid til et venskab med så hyppig kontakt, når den ene får en kæreste, men jeg synes, din ven skylder dig en forklaring på, hvorfor han nærmest slet ikke er til at komme i kontakt med. 

Er hans kæreste mon lidt jaloux på jeres forhold, eller accepterer hun det fuldstændigt ? (jeg ville ikke selv kunne leve med det, hvis min kæreste ikke kunne acceptere, at jeg er rigtig gode venner med mænd - det kan han heldigvis godt, men som sagt ses jeg slet ikke så hyppigt med mine venner, som du gør med din).

6 måneder ville jeg stadig betegne som et ret nyt forhold. Jeg synes, du skal fortælle ham, at du savner ham, og at du føler dig fuldstændig kørt ud på et sidespor. Men selvfølgelig også, at du forstår, at han ikke har den samme tid længere.

Anmeld Citér

14. marts 2021

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Mænd og kvinder kan sagtens være venner, uden at der er noget kæresteagtigt over det. Et bror/søsterforhold kan efter min mening ikke betegnes som kæresteagtigt. 

Jeg har to mandlige venner, som betyder rigtig meget for mig. Vi ses dog langt fra så tit, som du og din ven har gjort.

Jeg kan godt forstå, at du er ked af det og føler dig tilsidesat.

Det er helt naturligt, at der bliver mindre tid til et venskab med så hyppig kontakt, når den ene får en kæreste, men jeg synes, din ven skylder dig en forklaring på, hvorfor han nærmest slet ikke er til at komme i kontakt med. 

Er hans kæreste mon lidt jaloux på jeres forhold, eller accepterer hun det fuldstændigt ? (jeg ville ikke selv kunne leve med det, hvis min kæreste ikke kunne acceptere, at jeg er rigtig gode venner med mænd - det kan han heldigvis godt, men som sagt ses jeg slet ikke så hyppigt med mine venner, som du gør med din).

6 måneder ville jeg stadig betegne som et ret nyt forhold. Jeg synes, du skal fortælle ham, at du savner ham, og at du føler dig fuldstændig kørt ud på et sidespor. Men selvfølgelig også, at du forstår, at han ikke har den samme tid længere.

Tak for din besked. Rart at få en ikke-dømmende besked. 

Jeg tror bestemt ikke hun er jaloux. Som jeg skriver til en anden bruger så snakker vi privat, ugen efter jeg mødte hende første gang var vi i byen bare hende og jeg. Og han har overnattet hos mig flere gange på hendes opfordring efter byture. 

Vil du også betegne det som nyt når de bor sammen? 

det har jeg bare gjort flere gange. Men som sagt. Så går han i forsvarsposition. Jeg får ikke rigtig nogen forklaringer. Nærmere modstridende undskyldninger i form af corona restriktioner som han ikke selv følger. F.eks. Så som jeg skriver så vil han have jeg bliver testet inden vi ses fordi jeg ses med 2 som ikke er i hans boble. Men han har spontant dukket op til en fest som mig og selvsamme to personer jeg ses med havde for 1 måned siden. Hvorfor var det ok for ham at ses med os der uden test. Hva er forskellen lige? 
Plus han tager i øvelokale og spiller med band en dag hver anden uge som jo også er i andre bobler. 

det er modstridende det hele. Så føler mig virkelig tilsidesat. Men kan ikke trænge igennem til ham. 

Anmeld Citér

14. marts 2021

Tommelise

Anonym skriver:

Tak for din besked. Rart at få en ikke-dømmende besked. 

Jeg tror bestemt ikke hun er jaloux. Som jeg skriver til en anden bruger så snakker vi privat, ugen efter jeg mødte hende første gang var vi i byen bare hende og jeg. Og han har overnattet hos mig flere gange på hendes opfordring efter byture. 

Vil du også betegne det som nyt når de bor sammen? 

det har jeg bare gjort flere gange. Men som sagt. Så går han i forsvarsposition. Jeg får ikke rigtig nogen forklaringer. Nærmere modstridende undskyldninger i form af corona restriktioner som han ikke selv følger. F.eks. Så som jeg skriver så vil han have jeg bliver testet inden vi ses fordi jeg ses med 2 som ikke er i hans boble. Men han har spontant dukket op til en fest som mig og selvsamme to personer jeg ses med havde for 1 måned siden. Hvorfor var det ok for ham at ses med os der uden test. Hva er forskellen lige? 
Plus han tager i øvelokale og spiller med band en dag hver anden uge som jo også er i andre bobler. 

det er modstridende det hele. Så føler mig virkelig tilsidesat. Men kan ikke trænge igennem til ham. 

Nej, så lyder det bestemt ikke, som om hun er jaloux. Så er det jo ikke der, hunden ligger begravet.

Altså deres forhold er selvfølgelig ikke sprit-nyt, når de bor sammen. Jeg tænker bare, at det kan tage tid at få en sammenbragt familie med delebørn til at fungere, og at det kræver en del, og at der derfor måske ikke er overskud til særlig meget andet lige nu.

Det lyder godt nok underligt. Jeg ville godt kunne acceptere en "corona"-årsag, men det lyder mærkeligt, når han ses med flere, end du gør.

Jeg har desværre ikke rigtigt et godt råd, når han ikke rigtigt vil svare og går i forsvarsposition. Men jeg forstår godt dine følelser.

Anmeld Citér

14. marts 2021

Babilooo

Anonym skriver:

Ved ikk lige hvad min seksualitet har med noget at gøre. Men nej jeg er ikke lesbisk. 

hun har det rigtig godt med mig. Ugen efter jeg mødte hende første gang tog vi i byen sammen uden ham og hyggede os. Vi snakker privat og er blevet rigtig gode venner på kort tid. 
Hun har aldrig haft problemer med at vi ses meget, heller intet problem med de gange han har overnattet efter byture. Det har været på hendes opfordring. Hun ved godt der intet er mellem os eller noget at være usikker over. 

hvor du får de 4 gange om ugen fra ved jeg ikke lige 

Ok .. men så er det jo nok fordi hans prioriteter har ændret sig. Kan godt forstå det i et nyt forhold. 
Jeg spurgte til om du var lesbisk fordi jeg selv ville have det nemmere med st min kæreste ofte så en der ikke ville være tiltrukket af ham. Håber det giver mening. 

Anmeld Citér

14. marts 2021

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Nej, så lyder det bestemt ikke, som om hun er jaloux. Så er det jo ikke der, hunden ligger begravet.

Altså deres forhold er selvfølgelig ikke sprit-nyt, når de bor sammen. Jeg tænker bare, at det kan tage tid at få en sammenbragt familie med delebørn til at fungere, og at det kræver en del, og at der derfor måske ikke er overskud til særlig meget andet lige nu.

Det lyder godt nok underligt. Jeg ville godt kunne acceptere en "corona"-årsag, men det lyder mærkeligt, når han ses med flere, end du gør.

Jeg har desværre ikke rigtigt et godt råd, når han ikke rigtigt vil svare og går i forsvarsposition. Men jeg forstår godt dine følelser.

Nej præcis. Hvis det var det havde jeg haft meget større forståelse for det. 

Det kan du måske godt have ret i. Det er ihverfald en årsag der giver mening for mig.  

Det er nemlig underligt. Det giver ingen mening. Men må jo bare prøve at snakke med ham igen. 

Det er rart at høre at der er forståelse for mine følelser ihverfald. Jeg er normalt et meget tolerant menneske. Men her er det svært fordi jeg ikke forstår hvad det er der sker. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.