Overgangsalderen/ stress? = manglende mens?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

273 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. marts 2021

Anonym trådstarter

Godmorgen,

Jeg er en kvinde på 40 år, som lige nu går og venter på mens. Den er pt. 4 dage forsinket, og der er ingen tegn i sol, måne eller stjerner på at den er på trapperne.

Jeg er steriliseret, og har været det i små 10 år, og der har ikke været problemer med dette. Sterilisationen er sket med overklipning, så jeg tænker at risikoen for graviditet er mikroskopisk.

Min mor er død syg med lungekræft og ligger på hospice, dog er døden ikke meget nært forestående, men indenfor et par måneder, men det er da noget som kan mærkes på aktivitets niveauet, med at besøge, vasketøj og kontakten. Der er selvfølgelig en smule pres på den front.

Det der er mit spørgsmål er:

De af jer der har overstået eller er i gang med overgangsalderen, hvordan oplevede I det, til en start?

Kan mens udeblive helt pga. "stress"? - jeg har haft regulær stress før, og der udeblev mens ikke.

Tak.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg er ikke selv nået dertil. Men ved min mor, blev menstruationen uregelmæssig, den blev også meget kraftigere. Efter nogle måneder blev den så kraftig at ingenting kunne holde hende fra at bløde igennem. Den varede i flere dage og med få dages mellemrum. Det blev ved i et års tid. Så fik hun fjernet livmoderen. Hun er nu 53 og det var for nogle år siden hun fik fjernet den. 
Det gør mig ondt at høre med din mor. Stress kan sagtens være skyld i dette. 

Anmeld Citér

12. marts 2021

Anonym

Jeg er ikke selv nået dertil endnu. Men ved fra min mor og min bedste veninde at deres menstruation bare ligeså stille blev svagere og svagere og pludselig dukkede den bare ikke op mere. 

jeg har selv lidt meget af stres, men har aldrig haft udebleven menstruation 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.