Anbefal en elcykel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

547 visninger
9 svar
3 synes godt om
11. marts 2021

Perle1

Hej jeg vil rigtig gerne købe mig en elcykel jeg har ikke kørekort og det ville virkelig være en hjælp for mig i hverdagen når jeg ofte er den der skal hente og bringe vores søn i dagtilbud.

Men hvilke nogle kan i anbefale herinde? Jeg er 160 cm høj. 
mit budget er ikke tårnhøjt. Jeg har selv kigget på elcykler fra Bilka. Men jeg kender ingen der har en, så derfor må I meget gerne dele jeres erfaringer med mærke osv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2021

Pasta

Profilbillede for Pasta

Jeg købte en SCO Premium Modern i Bilka sidste måned. Jeg er rigtigt glad for den  det var en rest, så muligvis en 2019-model, men den fungerer upåklageligt. Jeg havde krav til antal gear (7) og batteriets kapacitet (11 AH).

Jeg gav 7000kr for den, den var nedsat fra 11.999,-. Så jeg vil klart anbefale at du tager ud i din nærmeste Bilka og ser om de har nogle nedsatte rester.

Anmeld Citér

11. marts 2021

Perle1

Jeg købte en SCO Premium Modern i Bilka sidste måned. Jeg er rigtigt glad for den  det var en rest, så muligvis en 2019-model, men den fungerer upåklageligt. Jeg havde krav til antal gear (7) og batteriets kapacitet (11 AH).

Jeg gav 7000kr for den, den var nedsat fra 11.999,-. Så jeg vil klart anbefale at du tager ud i din nærmeste Bilka og ser om de har nogle nedsatte rester.

Tillykke med dit køb, det lyder bare dejligt. Den har jeg faktisk kigget på ved du hvor langt den kan cykle (km) på en opladning?

Må indrømme at jeg ikke har styr på hvad man skal være opmærksom på i forhold til batteriets kapacitet. Hvad betyder (11AH)?

Anmeld Citér

11. marts 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg ved godt det måske er en prisforskel som kan være afgørende, men generelt vil jeg anbefale at man går i en stor bue uden om de mærker som forhandles i supermarkederne. Gå i nogle cykelhandlere og kig efter gode tilbud. Kvaliteten og holdbarheden er bare en anden. 

Anmeld Citér

11. marts 2021

Perle1

IenFart skriver:

Jeg ved godt det måske er en prisforskel som kan være afgørende, men generelt vil jeg anbefale at man går i en stor bue uden om de mærker som forhandles i supermarkederne. Gå i nogle cykelhandlere og kig efter gode tilbud. Kvaliteten og holdbarheden er bare en anden. 

Okay

Anmeld Citér

11. marts 2021

Pasta

Profilbillede for Pasta
Perle1 skriver:

Tillykke med dit køb, det lyder bare dejligt. Den har jeg faktisk kigget på ved du hvor langt den kan cykle (km) på en opladning?

Må indrømme at jeg ikke har styr på hvad man skal være opmærksom på i forhold til batteriets kapacitet. Hvad betyder (11AH)?

Jeg er ikke helt klar over det i praksis, for jeg lader den når jeg har et par fridage, og jeg alligevel tager batteriet med indenfor. Jeg har kun 3 km på arbejde, så det er ikke fordi den presses. Jeg har læst mig til at den kan køre op mod 80 km på én opladning, men det er jo så på minimum hjælp. Min cykel har fire “hjælpeniveauer”, og jeg bruger primært niveau 2 og så 4 opad bakke. Jo højere niveau, jo kortere kan den køre pr. Opladning. 

AH angiver bl.a. hvor langt den kan køre og hvor “stærk” den er. Mange af de billige har 8 AH, så jeg var glad for at denne har 11, hvilket også er det min kollegas dyrere og “finere” også har. Jeg har lige fundet en kort oversigt på netttet her; 

Køredistance pr. opladning 8,8 Ah batteri :
Elcykler med frontmotor: ca. 30-75 km / elcykler med centermotor: ca. 38-112 km

Køredistance pr. opladning 11,6 Ah batteri:
Elcykler med frontmotor: ca. 45-115 km / elcykler med centermotor: ca. 48-140 km

Køredistance pr. opladning 14,0 Ah batteri:
Elcykler med frontmotor: ca. 60-150 km / elcykler med centermotor: ca. 65-185 km

Anmeld Citér

11. marts 2021

Perle1

Pasta skriver:

Jeg er ikke helt klar over det i praksis, for jeg lader den når jeg har et par fridage, og jeg alligevel tager batteriet med indenfor. Jeg har kun 3 km på arbejde, så det er ikke fordi den presses. Jeg har læst mig til at den kan køre op mod 80 km på én opladning, men det er jo så på minimum hjælp. Min cykel har fire “hjælpeniveauer”, og jeg bruger primært niveau 2 og så 4 opad bakke. Jo højere niveau, jo kortere kan den køre pr. Opladning. 

AH angiver bl.a. hvor langt den kan køre og hvor “stærk” den er. Mange af de billige har 8 AH, så jeg var glad for at denne har 11, hvilket også er det min kollegas dyrere og “finere” også har. Jeg har lige fundet en kort oversigt på netttet her; 

Køredistance pr. opladning 8,8 Ah batteri :
Elcykler med frontmotor: ca. 30-75 km / elcykler med centermotor: ca. 38-112 km

Køredistance pr. opladning 11,6 Ah batteri:
Elcykler med frontmotor: ca. 45-115 km / elcykler med centermotor: ca. 48-140 km

Køredistance pr. opladning 14,0 Ah batteri:
Elcykler med frontmotor: ca. 60-150 km / elcykler med centermotor: ca. 65-185 km

Tusind tak for et uddybende svar   Der blev jeg lige lidt klogere 

Anmeld Citér

12. marts 2021

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Perle1 skriver:

Hej jeg vil rigtig gerne købe mig en elcykel jeg har ikke kørekort og det ville virkelig være en hjælp for mig i hverdagen når jeg ofte er den der skal hente og bringe vores søn i dagtilbud.

Men hvilke nogle kan i anbefale herinde? Jeg er 160 cm høj. 
mit budget er ikke tårnhøjt. Jeg har selv kigget på elcykler fra Bilka. Men jeg kender ingen der har en, så derfor må I meget gerne dele jeres erfaringer med mærke osv.

Jeg ville undersøge muligheden for at prøvekøre. Det er meget forskelligt hvordan de forskellige motor føles. 

Jeg er mest til centermotor, da den hjælper alt efter hvor hårdt jeg træder i pedalerne. Synes det giver mig mere kontrol hvorimod jeg far knallertfornemmelse af dem der sidder i hjulet, da jeg bare kan køre stille rundt og så køre den, den hastighed hjælpe niveauet er sat til. 

Nu ved jeg ikke om du kan prøvekører Bilkas, men måske kan du være heldige der er nogle i din omgangskreds der har, der vil lade dig prøve deres? 

(Jeg har selv købt min ved en cykelforhandler, da det var vigtigt jeg blev glad for den, da jeg normalt hader at cykle. Og selvom det er dyre end bilka, er servicen, med hjælp til købet alle pengene værd)

Anmeld Citér

12. marts 2021

Nomnom

Jeg har tidligere haft en Mustang el-cykel fra Kvickly. Den kan jeg bestemt ikke anbefale. Den var jo fin i starten, men meget hurtigt begyndte den at ruste og generelt virkede den faldefærdig hurtigt og jeg endte med at bruge ret mange penge på reperationer.

Jeg har netop købt en ny i en cykelforretning, som primært sælger el-cykler. Jeg var i flere butikker - bl.a Fri cykler og Jupiter cykler og fælles for de oplevelser var at jeg følte de bare ville sælge mig en dyr cykel, som slet ikke matchede mit behov. Derfor var det rart at gå i en butik, som virkelig lyttede til mig, mit behov og viste cykler i flere prisklasser, lod mig prøve mange forskellige for at finde det rette match til mig.

Jeg kender flere som er tilfredse med deres SOC elcykel fra Bilka, men min oplevelse fra min første el-cykel har bare gjort at jeg nok går udenom supermarkederne ved cykelkøb.

Anmeld Citér

12. marts 2021

Perle1

Tak for at dele jeres erfaringer 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.