prøver at blive gravid ;-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.284 visninger
13 svar
0 synes godt om
25. oktober 2009

mullesmith2

ja nu skal det være, jeg kan simpelthen ikke vente længere med at blive mor for første gang, Jeg har desværre sådan en virkelig urregelmæssig cyklus for tiden, tror det kan have noget at gøre med at jeg tænker på at blive gravid konstant. Jeg har ik haft rigtig mens de sidste 3mdr, havde en lille pletblødning igår og idag, men det kan man næppe kalde for menstruation. Så jeg har ik så nemt ved at regne ud hvornår jeg har æl. Er selvfølgelig også lige stoppet på p piller så det kan også lave lidt rod i det hele men det forklare ik rigtig de andre gange det ik er kommet... altså mens. Har også testet om jeg nu er gravid, men den er negativ endnu ;-) Glæder mig sådan. Kan der ikke også gå lang tid før der sker noget når man har været på p piller?? Nå men jeg smutter igen, vender snart tilbage med opdateringer om vores babylavning hihi
Krydser også fingre for jer andre ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2009

Joanna

Velkommen til - siger jeg lige, selv om jeg selv er ny :-)

Jeg har to lækre børn fra 05 og 06, og nu er vi endelig klar til endnu en lille ny. Jeg STOR-glæder mig, og får ondt i brysterne, når spædbørn græder i Føtex... Skruk?? Lidt måske... 

Anmeld

26. oktober 2009

mullesmith2

Jeg kender det godt, jeg lægger bare mærke til alle de små børn og de gravide maver og håber helt vildt at det snart er mig ;-) Det er min første gang så jeg er bare spændt på alle de nye følelser ;-) Kan ik rigtig holde ud at vente på at blive gravid hehe det er frygteligt, det er heller ik nemt for mig at finde ud af hvornår jeg er mest frugtbar da min cyklus er helt hen i vejret, kan selvf købe nogen ægløsningstests men på den anden side så har mig og kæresten et rigtig godt sexliv så der går sjællendt en helt dag uden sex hihi så der skal nok ske noget inden længe, eller det håber jeg da ;-) Hvor tit bør jeg egentlig teste?? jeg kan ik regne med min menstruation, så kan ik sige om jeg pludselig er gået over tid... tænker på at teste en gang om ugen hvis jeg ellers kan vente en uge af gangen hehe er helt fjollet med alt det her, det er såååå spændende.

Anmeld

26. oktober 2009

Joanna

mullesmith2 skriver:

Jeg kender det godt, jeg lægger bare mærke til alle de små børn og de gravide maver og håber helt vildt at det snart er mig ;-) Det er min første gang så jeg er bare spændt på alle de nye følelser ;-) Kan ik rigtig holde ud at vente på at blive gravid hehe det er frygteligt, det er heller ik nemt for mig at finde ud af hvornår jeg er mest frugtbar da min cyklus er helt hen i vejret, kan selvf købe nogen ægløsningstests men på den anden side så har mig og kæresten et rigtig godt sexliv så der går sjællendt en helt dag uden sex hihi så der skal nok ske noget inden længe, eller det håber jeg da ;-) Hvor tit bør jeg egentlig teste?? jeg kan ik regne med min menstruation, så kan ik sige om jeg pludselig er gået over tid... tænker på at teste en gang om ugen hvis jeg ellers kan vente en uge af gangen hehe er helt fjollet med alt det her, det er såååå spændende.

Jeg har ikke endelig løsning eller svar, men kan da bare lige give min egen betragtning til dine overvejelser. ÆL-test kan man bruge, hvis man er i tvivl om, om man får ÆL. Man kan også bruge den, hvis man ikke er specielt aktive iøvrigt og så bare går til den, når man rammer en fertil periode. Der er ikke nogen grund til at teste efter ÆL, hvis du har et nogenlunde normalt blødningsmønster og der er god sexuel aktivitet hjemme hos dig :-)

Graviditetstest kan du bruge, når du begynder at undre dig over hvor mens bliver af ? Det er bedst - efter min mening - ikke at teste for længe for forventet menstruation... nogle gange "holder det ikke" og selv om ægget bliver befrugtet, sætter det sig ikke rigtigt fast og mens. kommer alligevel. 

For de allerfleste par lykkes det indenfor det første halve år - så mon ikke, det kommer snart for dig?

Anmeld

26. oktober 2009

mullesmith2

Problemet er at jeg de sidste 3 mdr har blødt ret underligt, har kun haft en almindelig mens og har sprunget en over og haft to meget meget små blødninger. det er helt forvirende kan ik rigtig finde ud af det. kan godt ske jeg skal prøve nogen Ægløsningsteste, men ved jo heller ik hvornår jeg skal teste, simpelthen underligt. Nå men ja sexlivet fejler bestemt intet så uanset hvornår jeg har ægløsning så har vi nok sex alligevel ;-) vi vil ik bare have sex med det formål at blive gravid men af den simple grund at vi er helt pjattet med hinanden og så fordi at der ik er så meget tid til det hveranden uge når vi har hans søn fra et tidligere forhold hihi og når der kommer en ny baby bliver overskudet nok ikke størrer hehe Hvor lang tid har du/i ellers prøvet at blive gravide??

Anmeld

26. oktober 2009

Joanna

mullesmith2 skriver:

Problemet er at jeg de sidste 3 mdr har blødt ret underligt, har kun haft en almindelig mens og har sprunget en over og haft to meget meget små blødninger. det er helt forvirende kan ik rigtig finde ud af det. kan godt ske jeg skal prøve nogen Ægløsningsteste, men ved jo heller ik hvornår jeg skal teste, simpelthen underligt. Nå men ja sexlivet fejler bestemt intet så uanset hvornår jeg har ægløsning så har vi nok sex alligevel ;-) vi vil ik bare have sex med det formål at blive gravid men af den simple grund at vi er helt pjattet med hinanden og så fordi at der ik er så meget tid til det hveranden uge når vi har hans søn fra et tidligere forhold hihi og når der kommer en ny baby bliver overskudet nok ikke størrer hehe Hvor lang tid har du/i ellers prøvet at blive gravide??

Første gang tog det lidt over to år. Først lidt over et år, hvor vi bare ikke brugte prævention - og iøvrigt var "aktive" og glade for hinanden  Så begyndte vi at bruge tempratur-metode og ÆL-teste osv osv. Et år inde i det projekt begyndte vi på fertilitetsudredning og så blev jeg gravid - inden vi nåede nogen form for behandling. 

Anden gang blev jeg uplanlagt gravid længe før det var ønsket... Men hvor blev vi glade 

Anmeld

26. oktober 2009

mullesmith2

Det var godt nok lang tid med den første... men godt det skete før behandlingen så behøvede ikke igennem det. ;-) Jeg syntes det er så fantastisk man kan få et lille menneske til at vokse inden i sig i det hele taget. Læser bare alt omkring graviditet og hvad man kan gøre for at fremskynde processen ;-) hehe tror lige jeg tager en test haha kan ik vente

Anmeld

1. november 2009

mullesmith2

Troede lige jeg skulle have mens her til morgen, havde de vilde mens smerter, men der er intet kommet, det er vildt underlig. Det er så underligt med den cyklus jeg har, kan ik regne med noget som helst. Måske skal jeg prøve og teste her en af dagene. Vi fortsætter babylavningen. ;-) Hvordan går det med jer andre??

Anmeld

1. november 2009

Lillefe

Hejsa! da jeg blev gravid stoppede jeg med mine p piller 8 måneder inden så der gik noget tid syntes jeg! alt gik alm med det samme.. men der gik stadig noget tid inden fangst.. alle andre jeg kendte der gik 1-3 måneder... så jeg kender godt det der med at men bare føler der gåt evigheder.. :/

Anmeld

1. november 2009

mullesmith2

håber da jeg er en af de heldige hvor det kun tager et par måneder ;-) Men tager det længere tid så pyt også med det så længe der kommer en baby på et tidspunkt ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.