Klar til projektbaby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

700 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. februar 2021

Anonym trådstarter

Hej

Min kæreste og jeg starter projekt baby indenfor 1 måneds tid og er så spændte(er ultra skruk)

Vi er begge 25 år og har været sammen i 8 år. Alt er stabilt og klar til baby. Vi har ingen børn endnu, så er vildt spændt og forsøger at undersøge mange ting - men skulle der være nogen derude som har en slags “must have/ need to know” for førstegangsmødre( både før under og efter graviditet) så sig endelig frem ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2021

Babycrew

Dejligt for jer at i starter projekt baby.

En ting jeg ville ønske jeg havde vidst, var at det er helt normalt at der går op til et helt år før 2 sunde og raske personer bliver gravide.

Jeg havde faktisk troet det ville gå nogenlunde hurtigt, i hvert fald indenfor et par måneder. Det endte med at tage 11 måneder her og blev skuffet gang på gang.

Håber det går hurtigere for jer, men husk hvis det ikke lige lykkedes med det samme - det er helt normalt.

Anmeld Citér

25. februar 2021

Emiliaa92

Begynd at tage folinsyre nu, hvis du ikke allerede gør det Og held og lykke!!

Anmeld Citér

25. februar 2021

Anonym trådstarter

Babycrew skriver:

Dejligt for jer at i starter projekt baby.

En ting jeg ville ønske jeg havde vidst, var at det er helt normalt at der går op til et helt år før 2 sunde og raske personer bliver gravide.

Jeg havde faktisk troet det ville gå nogenlunde hurtigt, i hvert fald indenfor et par måneder. Det endte med at tage 11 måneder her og blev skuffet gang på gang.

Håber det går hurtigere for jer, men husk hvis det ikke lige lykkedes med det samme - det er helt normalt.

Ja, tror at jeg er rimelig afklaret med, at det sagtens kan tage tid. Tror at jeg er lige så spændt på processen, det er bare sådan en kæmpe stor ting og føler der er så mange ting jeg ikke ved

Anmeld Citér

25. februar 2021

Anonym trådstarter

Emiliaa92 skriver:

Begynd at tage folinsyre nu, hvis du ikke allerede gør det Og held og lykke!!

Tak!! Der er folinsyre i mine multivitaminer, men forestiller mig at starte på multivitamin gravid tabletten. Tusind tak

Anmeld Citér

26. februar 2021

PP93

Jeg ville ønske at nogle have fortalt til mig, at man skulle lade hver med at tænke over det hele tiden. At stresse kroppen ved at tænke på graviditet/at blive gravid kan gøre det tager endnu længere tid. Så slap af og nyd jeres rejse sammen, men husk at have andre ting at tænke på end projekt baby

Anmeld Citér

26. februar 2021

Anonym

Jeg tror for mange at oplevelsen ville være sjovere, hvis ikke der gik så meget “projekt” i den. Langt de fleste ting kan klares med sund fornuft og god mavefornemmelse, så man behøver ingen alenlange bøger eller søgemaskiner på nettet. Hverken for at lave baby eller for at tage sig af den, når den engang kommer. 

Anmeld Citér

26. februar 2021

Kir

Jeg ville gerne have vidst at der går to uger fra ægløsning til ægget sætter sig fast (fulgte åbenbart ikke så godt med i seksualundervisningen i skolen ) og så at når man tester positivt så skal man først til lægen omkring uge 7-8 stykker for at optage journal, man behøver ikke få det bekræftet hos lægen. 

Og så, som de andre siger, bare prøve at slappe af og lade det ske og have det sjovt med det  

Jeg synes der var mange ting undervejs i graviditeten som sundhedspersonalet regnede med man vidste, de glemte lidt at jeg var førstegangsfødende. Men tænker det er lidt tidligt at liste op nu før du overhovedet er gravid

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.