Forstår dig virkelig godt! Oplevede det samme i efteråret 2019, hvor jeg smed p-pillerne og må være blevet gravid med det samme. Får det jeg tror er menstruation efter 4 uger. (men det var en bio) 2 uger efter blødning begynder jeg at få symptomer på gravidtet og tester positiv - vild jubel! Sekretæren hos min læge kunne dog ikke helt forstå jeg kunne teste positiv der, og da jeg tester en uge senere er den negativ. Men jeg har fortsat graviditets symptomer. Herefter følger en laaang proces med langsomt stigende hcg og mistanke om graviditet uden for livmoderen og scanninger og blodprøver osv. Og mange tårer og sorg.
Nå men en måned efter min positive test er min krop tilbage til normal, hcg'et er faldet og lægen kan se jeg har ægløsning.
2 uger senere står jeg med en positiv test!! Men min kæreste og jeg er mere afdæmpede denne gang og de næste 8 uger er jeg simpelthen så nervøs og bange! Hver eneste dag, hver gang jeg er på toilettet kigger jeg på papiret for at se om der er blod. Hver dag er jeg bange for om det holder ved, om det udvikler sig som det skal. Men for hver dag jeg kommer lidt nærmere på de magiske 12 uger, så tror jeg lidt mere på det og er lidt mindre bange. Og nu sidder jeg med en sund og rask dreng på 4 mdr ❤️ Men tror først jeg slappede helt af og kunne nyde det da jeg var til misdannelsesscanning og alt var ok.
Tillykke med graviditeten ❤️ håber alt går ligeså godt for dig og at du kan finde lidt ro og ikke bekymre dig for meget. Du må nok bare tage det én dag af gangen
Anmeld
Citér