Simpelthen så nervøs! :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.804 visninger
10 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. februar 2021

Skruk237

Hej piger
Jeg er kommet til at dumme mig. Er kommet til at teste alt for tidligt. Startede allerede med at teste 3+1 hvor den var svagt positiv og har testet hver dag siden. Testen er blevet tydeligere hver dag. Herunder ses test fra 3+1 og fra i dag 3+5. 

Nu er jeg bare så sindssygt bange for at det er en biokemisk og at jeg alligevel begynder at bløde om 2 dage. Jeg ved godt det er min egen skyld, men kunne simpelthen ikke lade vær at teste i morges  

Jeg havde en SA tilbage i oktober med et efterfølgende rigtig langt og hårdt forløb på 2 mdr hvor min HCG faldt og steg hele tiden og jeg blev fulgt i al den tid på hospitalet fordi de ikke kunne finde ud af om jeg stadig var gravid eller ej, hvor graviditeten var placeret og om jeg så efterhåndende allerede havde en ny graviditet eller ej, hvilket jeg ikke havde. 

Jeg vil så gerne kunne være glad og slappe af nu. Men tanken om at det kan gå galt (biokemisk graviditet) sidder konstant i mit baghoved og hver gang jeg går på toiletter kigger jeg efter blod. Har I nogle gode råd? Og ja, jeg ved godt at man skal lade vær at teste så tidligt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2021

Babilooo

Jeg tror alle er nervøse i starten. Du kan hverken gøre fra eller til - ca. 20 pct abortere i starten af en graviditet. og I mange tilfælde før testdag. 

Alle graviditeter kaldes biokemiske i starten. 

At du ikke bløder er positivt. Tillykke

Anmeld Citér

21. februar 2021

Skruk237

Tjullehej skriver:

Jeg tror alle er nervøse i starten. Du kan hverken gøre fra eller til - ca. 20 pct abortere i starten af en graviditet. og I mange tilfælde før testdag. 

Alle graviditeter kaldes biokemiske i starten. 

At du ikke bløder er positivt. Tillykke

Mange tak for din besked ☺️ har fået denne test til aften og er 4+0 her i morgen (idag søndag) 

Anmeld Citér

21. februar 2021

Babilooo

Skruk237 skriver:

Mange tak for din besked ☺️ har fået denne test til aften og er 4+0 her i morgen (idag søndag) 

Flot test ... nyd det!

Anmeld Citér

22. februar 2021

Anonym

Din sidste test er virkelig flot positiv!

er du stadig nervøs?

Anmeld Citér

22. februar 2021

Skruk237

Anonym skriver:

Din sidste test er virkelig flot positiv!

er du stadig nervøs?

Mange tak ☺️ Ja lidt.. Altså synes umiddelbart mine test bliver tydeligere og tydeligere for hver dag der går, så tænker det er et godt tegn. Men kan alligevel ikke lade vær at være nervøs fordi min cyklus har svunget så meget og sidste gang var på 31 dage, og i morgen er kun dag 30 i min cyklus ��

men på den anden side er det jo over 14 dage siden min ægløsning og jeg er derfor over de 4+0 som man beregner fra ægløsningen.. 

Det her er min seneste test fra i dag: 

Anmeld Citér

23. februar 2021

Anonym

Forstår dig virkelig godt! Oplevede det samme i efteråret 2019, hvor jeg smed p-pillerne og må være blevet gravid med det samme. Får det jeg tror er menstruation efter 4 uger. (men det var en bio) 2 uger efter blødning begynder jeg at få symptomer på gravidtet og tester positiv - vild jubel! Sekretæren hos min læge kunne dog ikke helt forstå jeg kunne teste positiv der, og da jeg tester en uge senere er den negativ. Men jeg har fortsat graviditets symptomer. Herefter følger en laaang proces med langsomt stigende hcg og mistanke om graviditet uden for livmoderen og scanninger og blodprøver osv. Og mange tårer og sorg. 

Nå men en måned efter min positive test er min krop tilbage til normal, hcg'et er faldet og lægen kan se jeg har ægløsning.

2 uger senere står jeg med en positiv test!! Men min kæreste og jeg er mere afdæmpede denne gang og de næste 8 uger er jeg simpelthen så nervøs og bange! Hver eneste dag, hver gang jeg er på toilettet kigger jeg på papiret for at se om der er blod. Hver dag er jeg bange for om det holder ved, om det udvikler sig som det skal. Men for hver dag jeg kommer lidt nærmere på de magiske 12 uger, så tror jeg lidt mere på det og er lidt mindre bange. Og nu sidder jeg med en sund og rask dreng på 4 mdr ❤️ Men tror først jeg slappede helt af og kunne nyde det da jeg var til misdannelsesscanning og alt var ok.

Tillykke med graviditeten ❤️ håber alt går ligeså godt for dig og at du kan finde lidt ro og ikke bekymre dig for meget. Du må nok bare tage det én dag af gangen��

Anmeld Citér

23. februar 2021

Anonym

Skruk237 skriver:

Mange tak ☺️ Ja lidt.. Altså synes umiddelbart mine test bliver tydeligere og tydeligere for hver dag der går, så tænker det er et godt tegn. Men kan alligevel ikke lade vær at være nervøs fordi min cyklus har svunget så meget og sidste gang var på 31 dage, og i morgen er kun dag 30 i min cyklus ��

men på den anden side er det jo over 14 dage siden min ægløsning og jeg er derfor over de 4+0 som man beregner fra ægløsningen.. 

Det her er min seneste test fra i dag: 

De ser altså virkelig fine ud! 

Hvornår lå din ægløsning? Man tæller jo 2+0 fra ægløsningsdag hvis man har uregelmæssig cyklus, men kender lgløsningstidpunktet. 

Jeg håber at den bliver hvor den skal!

Anmeld Citér

23. februar 2021

Skruk237

Anonym skriver:

De ser altså virkelig fine ud! 

Hvornår lå din ægløsning? Man tæller jo 2+0 fra ægløsningsdag hvis man har uregelmæssig cyklus, men kender lgløsningstidpunktet. 

Jeg håber at den bliver hvor den skal!

Mange tak

Jeg havde ægløsning d. 7/2 så det er over 14 dage siden. Burde derfor være 4+2 i dag. Men vidste bare ikke om jeg stadig skulle frygte indtil jeg har været forbi cyklusdag 31, hvor min menstruation lå sidste måned? For det er nemlig først i morgen jeg når til den dag

Anmeld Citér

23. februar 2021

Skruk237

Anonym skriver:

Forstår dig virkelig godt! Oplevede det samme i efteråret 2019, hvor jeg smed p-pillerne og må være blevet gravid med det samme. Får det jeg tror er menstruation efter 4 uger. (men det var en bio) 2 uger efter blødning begynder jeg at få symptomer på gravidtet og tester positiv - vild jubel! Sekretæren hos min læge kunne dog ikke helt forstå jeg kunne teste positiv der, og da jeg tester en uge senere er den negativ. Men jeg har fortsat graviditets symptomer. Herefter følger en laaang proces med langsomt stigende hcg og mistanke om graviditet uden for livmoderen og scanninger og blodprøver osv. Og mange tårer og sorg. 

Nå men en måned efter min positive test er min krop tilbage til normal, hcg'et er faldet og lægen kan se jeg har ægløsning.

2 uger senere står jeg med en positiv test!! Men min kæreste og jeg er mere afdæmpede denne gang og de næste 8 uger er jeg simpelthen så nervøs og bange! Hver eneste dag, hver gang jeg er på toilettet kigger jeg på papiret for at se om der er blod. Hver dag er jeg bange for om det holder ved, om det udvikler sig som det skal. Men for hver dag jeg kommer lidt nærmere på de magiske 12 uger, så tror jeg lidt mere på det og er lidt mindre bange. Og nu sidder jeg med en sund og rask dreng på 4 mdr ❤️ Men tror først jeg slappede helt af og kunne nyde det da jeg var til misdannelsesscanning og alt var ok.

Tillykke med graviditeten ❤️ håber alt går ligeså godt for dig og at du kan finde lidt ro og ikke bekymre dig for meget. Du må nok bare tage det én dag af gangen��

Puha en tur du også har været igennem  Det er jeg ked af at høre! 

Lyder meget som min tur i oktober 2020 hvor jeg fik SA og blev fulgt i et 2 mdr forløb med faldende og stigende HCG og de kunne ikke finde ud af om det var GUL, om det var en ny graviditet eller hvad det var. Og de gav mig hele tiden falske forhåbninger og det var så hårdt! 

Så jeg håber virkelig at jeg er heldig at den er her denne her gang - ligesom du var

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.