Sjove/svære udtalelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.010 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. februar 2021

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Jeg var til et komsammen her den anden dag (online) og bemærkede at vi havde forskellige måder at udtale visse ord/navne på.

Det fik mig så til at tænke på, har I oplevet at folk udtaler jeres navne/hjemstavn ect. anderledes end hvordan I gør?

Jeg kan starte med to;

Min mormor udtalte altid Kevin som "ke-vin"

Jeg er opvokset tæt på Nyker, som udtales "nøkker" men jeg har hørt flere der udtaler det "ny-kær".

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2021

2017morigen

Jeg er sønderjyde så jeg har kendt flere Kedde da det er helt normalt kaldenavn for Kristian/Christian.

Og så har jeg små undret mig over at det har været nødvendigt at tekste når Julle fra de rigtige mænd talte. Manden talt jo helt klart og tydeligt... I hvertfald når man er Sønderjyde.

Anmeld Citér

17. februar 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Størstedelen af befolkningen tror, Skanderborg udtales med a som i “kande”. Enhver skanderborgenser med respekt for sig selv ved imidlertid, at det udtales med a som i “Anders”.
Det er en hård mission at overbevise andre om, men Peter Sommer gør en ihærdig indsats i “8-6-6-0”

Anmeld Citér

18. februar 2021

Anonym

Vårp (Vorup) i Randers er ikke et tostavelsesord. Og det hedder heller ikker Hornbæk, men Hårnbæk ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.