Jeg er faldet ned i et hul....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

623 visninger
4 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. februar 2021

Anonym trådstarter

....og jeg har svært ved at komme op igen

Jeg synes det er voldsomt svært at være mor, kone, medarbejder og mig.....mig som der med alderen er blevet mere bevist om at jeg er introvert, hvilket jeg føler sætter en stopper for mange ting, som der er blevet fed, over 100 kg. og som der føler at jeg bare ikke er god til noget, har et eller andet behov for at føle at jeg er god til noget og det er ikke nok at andre fortæller mig at jeg er god til at være mor eller god til at tegne, jeg skal selv føle det og det gør jeg ikke.

Ja jeg har sgu lidt ondt af mig selv.....og når man ikke er glad for sit job, stedet man bor, når man er træt af Corona, er ked af nogle at de beslutninger man har taget i livet og man bare ikke har overskud til at være kone for ens mand, så synes jeg sgu det er op af bakke.

Kan tude af alting og ingenting.......og tænker at der er en masse derude, som der har lyst til at sige at jeg skal tage mig sammen, begynde et sted med at komme det til livs der gør mig ked osv. men det er bare ikke sådan lige......når ikke man kan komme op af hullet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2021

Anonym

Du lyder til at kunne bruge et kram.

Du er ikke den eneste, der er ved at kaste op over små og store ting, alt vokser bare og fylder meget, når vi ikke kan leve et normalt liv.

Mental sundhed kan styrkes med bevægelse, men start småt. Yoga foran fjernsynet, en gåtur, egenomsorg er vigtigt, massage, creme, små ting tæller. 

Anmeld Citér

9. februar 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du lyder til at kunne bruge et kram.

Du er ikke den eneste, der er ved at kaste op over små og store ting, alt vokser bare og fylder meget, når vi ikke kan leve et normalt liv.

Mental sundhed kan styrkes med bevægelse, men start småt. Yoga foran fjernsynet, en gåtur, egenomsorg er vigtigt, massage, creme, små ting tæller. 

Desværre var det også sådan længe inden Corona, det hele bliver bare lidt værre, når man så også skal trækkes med det

Lige nu er det primære problem for mig at jeg i flere år har været ked at stedet vi bor, både ked af selve huset og haven, men også beliggenheden i forhold til vores børn og deres venner og veninder og det er ikke noget man lige laver om på, da det kræver at vi få solgt nuværende hus og så kræver det enighed mellem os om hvor og hvad vi så skal bo i....og der er vi langt fra hinanden....ligesom vi er langt fra hinanden om hvad vi gerne vil med livet fremadrettet (indsæt selv virkelig opgivende smiley)

Anmeld Citér

11. februar 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg synes det er voldsomt svært at være mor, kone, medarbejder og mig.....mig som der med alderen er blevet mere bevist om at jeg er introvert, hvilket jeg føler sætter en stopper for mange ting, som der er blevet fed, over 100 kg. og som der føler at jeg bare ikke er god til noget, har et eller andet behov for at føle at jeg er god til noget og det er ikke nok at andre fortæller mig at jeg er god til at være mor eller god til at tegne, jeg skal selv føle det og det gør jeg ikke.

Ja jeg har sgu lidt ondt af mig selv.....og når man ikke er glad for sit job, stedet man bor, når man er træt af Corona, er ked af nogle at de beslutninger man har taget i livet og man bare ikke har overskud til at være kone for ens mand, så synes jeg sgu det er op af bakke.

Kan tude af alting og ingenting.......og tænker at der er en masse derude, som der har lyst til at sige at jeg skal tage mig sammen, begynde et sted med at komme det til livs der gør mig ked osv. men det er bare ikke sådan lige......når ikke man kan komme op af hullet.

Åh der var jeg også. Jeg stod og ventede på toget om morgenen så jeg kunne komme på arbejde og en dag tænkte jeg, om jeg ikke bare skulle springe ud foran. Jeg gik hjem og overvandt mig selv og fik ringet til min sundhedsforsikring som havde gratis psykologhjælp. Jeg kunne næsten ikke sige noget i telefonen, fordi jeg græd så meget, men det blev taget meget alvorligt. Nok fordi de godt kunne høre, at jeg var virkelig langt ude. Jeg kom til en psykolog to dage efter, og det var guld værd.

Samtidig begyndte jeg at prioritere mig selv. Jeg gik en tur i mindst en halv time hver dag og prøvede ihærdigt at skære ned på sukker og andre usunde vaner. Men jeg fik også en masse hjælp. Min familie trådte til og hjalp med at passe ungerne, da deres larm tit fik mig til at miste tålmodigheden.

Så mit råd til dig er: Søg hjælp - Bed om hjælp. Du kan ikke komme op af hullet selv.

Anmeld Citér

12. februar 2021

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

det er at finde de små sejre/ positive øjeblikke i hverdagen..

jeg kan fuldt ud følge dig uden at jeg selv har det ligeså slemt..

her hjælper det at fastholde følelsen af glæde det giver når f.eks. baby griner eller min store dreng er sej storebror og læser for den mellemste så der er ro et øjeblik...

at lave en tjekliste med hvad der skal laves uden at overgøre det kan også hjælpe med at få flyttet fokus til noget mere praktisk så det bliver nemmere at komme ud af boblen...

en dag her kan f.eks. være:

opvask fra morgenmad (og måske fra aftensmaden dagen før)

lægge tøj sammen (ikke på plads men bare delt op i bunker så det kan ligges på plads næste dag)

opvask fra frokost/aftensmad (ofte sker det at opvasken fra aftensmaden står til næste dag og bliver taget sammen med det efter morgenmaden)

og ikke noget andet..

hvis der er sker noget som gør at et punkt ikke nåes så bliver det flyttet til næste dag og noget bliver streget der..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.