Sygdom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

459 visninger
9 svar
0 synes godt om
7. februar 2021

Anonym trådstarter

Go’aften, 

kort fortalt: jeg blev corona-testet fredag, da jeg skal testes ugentlig grundet mit job. 
får svar lørdag, og den er negativ. 
Igår, lørdag, bliver jeg pludselig - som virkelig lige pludselig! Mega mega dårlig og indenfor en time er min temperatur 39,7!!!! 
jeg er stadig dårlig, men feberen er lavere (mellem 38-39) - jeg tager selvfølgelig(!!) ikke på job i morgen. Men! Det kan vel for hulan ikke være corona når jeg har en negativ test fra fredag? Kan det? Er der nogle læger herinde? 
nå, sideinfo - jeg havde en lille ‘opblomstring’ i formiddags og var ret frisk - men Bang! Over middag var jeg tilbage i samme rille som igår  + hoste. 
og så bonus spørgsmål! Kan man VIRKELIG blive slap i undelivet af sygdom? Jeg tissede seriøst i bukserne da jeg hostede!!!!!!!  Det har jeg aldrig oplevet før!?

hjælp! 
hilsen hende med 1000 spørgsmål 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2021

Carina:-)

Man kan ( heldigvis) fejle 1000 andre ting end corona. 

Min mand var syg sidste uge med en  gammeldags influenza. 

Så enten har du fået en omgang af det- eller også er det corona som først har vist sig nu.

Så ja du burde nok snuppe en lyntest .

The good news er at du højst sandsynligt overlever begge dele.

Under dynen med dig - og god bedring.  

Anmeld Citér

7. februar 2021

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Man kan ( heldigvis) fejle 1000 andre ting end corona. 

Min mand var syg sidste uge med en  gammeldags influenza. 

Så enten har du fået en omgang af det- eller også er det corona som først har vist sig nu.

Så ja du burde nok snuppe en lyntest .

The good news er at du højst sandsynligt overlever begge dele.

Under dynen med dig - og god bedring.  

Ja, dét er jeg ret sikker på jeg gør! Jeg tænker såmænd mere på mine omgivelser og mit job  

Og så ku det jo være, der var nogle (med faglig viden) der vidste om det var muligt.

men tak for dit indspark!

Anmeld Citér

7. februar 2021

lineog4

Ja det er muligt, en test er jo kun et øjebliksbillede, lige der havde du ikke (nok) virus til, at det kan vises på en test, men det kan du have dagen efter.

Og til der slappe underliv - jeg havde en kold lungebetændelse for år tilbage og en hoste af den anden verden - vildt pinligt men jeg kunne simpelthen ikke knibe sammen ordentlig mens jeg hostede lungerne op.

Anmeld Citér

7. februar 2021

CBbaby

Ja, det kan godt være Corona. Men det kan jo også være alt muligt andet. :-) 
Jeg kender flere, der først er testet på positiv efter 2. Og 3 test. 

Min kollega havde været sammen med en Corona positiv. som testede positiv om tirsdagen. Vedkommende testede hver dag (pga sin meget kræftsyge mand) og først søndag var den positiv. 
Det var normal PCR-test. Vedkommende havde være i isolation siden tirsdag, da min kollega hørte at hendes ven var positiv.

Anmeld Citér

7. februar 2021

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Ja det er muligt, en test er jo kun et øjebliksbillede, lige der havde du ikke (nok) virus til, at det kan vises på en test, men det kan du have dagen efter.

Og til der slappe underliv - jeg havde en kold lungebetændelse for år tilbage og en hoste af den anden verden - vildt pinligt men jeg kunne simpelthen ikke knibe sammen ordentlig mens jeg hostede lungerne op.

Jeg har booket tid i morgen! For en sikkerhedskyld! 
ok - men dit ubderliv, blev normalt igen bagefter? For ja, det ér sgu da mega pinligt!!

Anmeld Citér

7. februar 2021

Anonym trådstarter

CBbaby skriver:

Ja, det kan godt være Corona. Men det kan jo også være alt muligt andet. :-) 
Jeg kender flere, der først er testet på positiv efter 2. Og 3 test. 

Min kollega havde været sammen med en Corona positiv. som testede positiv om tirsdagen. Vedkommende testede hver dag (pga sin meget kræftsyge mand) og først søndag var den positiv. 
Det var normal PCR-test. Vedkommende havde være i isolation siden tirsdag, da min kollega hørte at hendes ven var positiv.

Men - jeg tænker bare - ville den ik ha opfanget det fredag?! Under 24 timer forinden. 
nå, men jeg har bestilt en tid i morgen - for en sikkerhedsskyld! 

Anmeld Citér

7. februar 2021

Baby.mamma

Jo da, sagtens. Du kan få foretaget en coronatest kl. 16 fredag og blive smittet kl. 16.01 fredag med corona. Selvfølgelig er det muligt

Men om det ikke bare er noget helt andet, tja, det kan det jo sagtens være

Anmeld Citér

7. februar 2021

CBbaby

Anonym skriver:

Men - jeg tænker bare - ville den ik ha opfanget det fredag?! Under 24 timer forinden. 
nå, men jeg har bestilt en tid i morgen - for en sikkerhedsskyld! 

Det handler også om, hvor meget virus-materiale du har i kroppen. 
Præcis som en graviditetstest. Den kan jo gå fra negativ til positiv på timer, fordi HCG stiger stiger. 
Sådan er det også med infektioner og vira. Det stiger og topper og så får man det bedre.

Hvis du får taget infektionstal mandag og det kun er 10 (som er på grænsen til infektion) så kan det jo stige langsomt eller hurtigt, alt efter hvor meget infektion du har fået. 

Da jeg havde lungebetændelse steg det meget langsomt i starten. (Flere uger fordi det var astmatisk bronkitis til at starte med) Derfor troede de ikke, det var det. Men da jeg havde haft det noget tid så steg mine tal hurtigt. Og det var på ca 12 timer.

:-) Så godt du har bestilt tid. 

Anmeld Citér

7. februar 2021

Anonym trådstarter

Jeg har booket tid! Jeg troede bare når man var smittet - så gik der 4-6 dage inden symptomer kom. Så derfor, ville den (i mit hoved!) ha vist positiv fra fredag. 
men tak for jeres råd!! Har det også bedst, med at have booket tid.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.