Købe ind til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

448 visninger
7 svar
2 synes godt om
1. februar 2021

Anonym trådstarter

Hvornår begyndte i at shoppe baby stuff ?

jeg er ikke så langt og det er stadig hemmeligt, men tænker hvor tidligt kan man begynde

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2021

Bellabum

Lidt sjovt jeg læste det først som at købe baby ind  

Du kan jo købe ind når du har lyst men man får nemt købt sig fattig i mange unødvendige ting, især hvis du begynder for tidligt  

Men man kan jo sagtens købe en smule kønsneutralt tøj tidligt, især hvis det kan få det hele til at virke mere ægte  

Tror jeg var 4-5 mdr. Henne da vi begyndte at købe de første par ting, herunder barnevognen men du har jo massere tid til at drømme og finde ud af præcis hvad du ønsker  

F.eks. havde vi en vugge til den første som vi aldrig brugte fordi hun ikke ville ligge deri og den fyldte også bare hun lå hellere i liften eller hos os med lillesøster pillede vi siden af tremmesengen og satte den op til vores seng som en stor bedside crib det meste af tiden lå hun ved os, men så hvis storesøster kom på besøg på hun gerne i den åbne tremmeseng med let bøjede ben (knapt 4 år mellem dem) 

Så det jeg siger er at enkelte ting kan i jo sagtens købe men vent med det meste til i ved hvad i får brug for  

Og tillykke

Anmeld Citér

2. februar 2021

HapsHapsHaps

Jeg købte en bedside-crib da jeg var 10 uger henne, simpelthen fordi jeg fandt den brugt til ingen penge, lige den jeg ønskede mig. Så hvis du ved der bare er noget du VIL have, så kig om du kan finde det brugt, og så slå til! Jeg har fundet autostolen til næste baby, og jeg har ikke engang været ved lægen endnu jeg er kun 8 uger henne. Men den var lige på den blå avis til en skarp pris.

Og jeg ville vente med at købe tøj... Jeg købte en lille bitte smule nyt, men endte faktisk med at få en masse tøj smidt i hovedet (brugt) så vi slet ikke behøvede at bruge penge på tøj det første år. Det kræver selvom at man ikke har noget imod brugt tøj, men i de små størrelser bliver det sjældent slidt

Anmeld Citér

2. februar 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

jeg er ikke så langt og det er stadig hemmeligt, men tænker hvor tidligt kan man begynde

Vi købte barnevognen da jeg var ca 6 uger henne. Simpelthen fordi det var den sidste barnevogn de havde af den jeg havde drømt om. Det var en udgået model og selvfølgelig meget nedsat. 
Alle øvrige ting gik der lang tid før end vi gik i gang med. Dels fordi den (dengang) kommende farmor syede en del og strikkede. Slange til sengen, pusletaske, tøj, ammepude diverse strikkede trøjer mv. 

Det hænder at man skifter mening undervejs. Så du kan evt lave en samling af de ting du/I føler er det I ønsker, og så se om det holder stik senere. Evt tjek tilbud løbende. 
tillykke

Anmeld Citér

2. februar 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Nu fik jeg alt udstyr foræret af min bror og svigerinde. Det fik jeg først hjem 1 måned før termin. Tror jeg købte 5-6 sæt tøj efter jeg havde fået kønnet at vide. 

havde jeg ikk fået tingene foræret havde jeg købt udstyr en måned før også 

Anmeld Citér

2. februar 2021

ErDuHerIkkeSnart

Jeg arvede en del og købte en lille smule / lavede nogle ting, da jeg gik fra på barsel. Jeg lærte siden, at det ofte ikke svarer sig at lave de helt store indkøb, før man kender babys og egne behov. Det behøver ikke at være et stort projekt, med mindre man selv vælger at gøre det til det - og man kan starte når man vil. 

Anmeld Citér

2. februar 2021

Babycrew

Vi har gjort det anderledes end de andre kan jeg høre.

Vi ville ikke arve noget eller få noget forærende, så vi søgte på nettet efter en liste over hvad der var nødvendigt til baby og så skrev vi ellers ned fra en ende af og undersøgte priser.

Vi endte derfor med at få fordelt alle indkøbene ud over ca 8 måneder, med en ca lige stor udgift hver måned. Med listen i hånden, så kunne vi også kigge på nettet efter brugte ting og slog til hvis gode tilbud dukkede op. Vi har købt rigtig meget gennem den blå avis. Baby alarmen blev dog købt fra ny og som det sidste, pga reklamationen på elektronik.

Babynest troede vi ikke vi ville få brug for, men har anskaffet mig en senere hen.

Vi har faktisk ikke købt noget som helst, som vi ikke har fået brugt.

Anmeld Citér

3. februar 2021

Birthdaybaby

Startede uge 30. Det var rigeligt sent fandt jeg ud af, troede at de barnevogne der stod i butikken var til salg ;-) 

men som flere andre nævner, man har ikke brug for ret meget og der er forskel på både børn og forældre. Vi har brugt en brøkdel af hvad andre har brugt på grej og tøj. Til gengæld køber vi en del fodtøj og overtøj, til vores børn i naturinstitutioner. Der holder flyverdragten ikke mere end 1 sæson. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.