Falsk positiv graviditetstest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.006 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. januar 2021

Diiimz

Jeg har i torsdags og fredags taget to svagt positive graviditetstest, fredag middag tester min læge i det samme urin som jeg selv gjorde om morgenen og får en negativ test. Jeg har her til morgen testet igen, bare fordi jeg ikke kan lade være, og den er mere positiv end de andre ��

SKAL til læge igen på torsdag og testes.

Det lyse billede er fra i dag

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Diiimz skriver:

Jeg har i torsdags og fredags taget to svagt positive graviditetstest, fredag middag tester min læge i det samme urin som jeg selv gjorde om morgenen og får en negativ test. Jeg har her til morgen testet igen, bare fordi jeg ikke kan lade være, og den er mere positiv end de andre ��

SKAL til læge igen på torsdag og testes.

Det lyse billede er fra i dag

Hvorfor mener du, at de er falske? 

Du er bare ikke så langt henne, at du kan teste på morgenurin OG middagsurin.. Koncentrationen er jo ikke så kraftig endnu, så du kan teste med få timers mellemrum og få en positiv test begge gange.. Derfor giver det absolut ingen mening, at du skal til lægen og have det bekræftet.. Det er samme tests lægen bruger, som du bruger.. Så du behøver altså ikke til lægen ..

Du skal bare ringe og bestille en tid til vandrejournal og blodprøve i uge 9+ eller 10+ (hvad der nu lige passer ind i dit skema)

Anmeld Citér

31. januar 2021

Unicorn1

Og derudover kan urinen vist nok blive "for gammel" efter flere timer.. Derfor den var negativ, tænker jeg.. 

Anmeld Citér

31. januar 2021

Diiimz

Unicorn1 skriver:

Hvorfor mener du, at de er falske? 

Du er bare ikke så langt henne, at du kan teste på morgenurin OG middagsurin.. Koncentrationen er jo ikke så kraftig endnu, så du kan teste med få timers mellemrum og få en positiv test begge gange.. Derfor giver det absolut ingen mening, at du skal til lægen og have det bekræftet.. Det er samme tests lægen bruger, som du bruger.. Så du behøver altså ikke til lægen ..

Du skal bare ringe og bestille en tid til vandrejournal og blodprøve i uge 9+ eller 10+ (hvad der nu lige passer ind i dit skema)

Min læge ville ha jeg kom om en uge fordi jeg har haft blødninger i halvanden uge. Og hun ikke var sikker på om jeg havde arboretet.

Anmeld Citér

31. januar 2021

Unicorn1

Diiimz skriver:

Min læge ville ha jeg kom om en uge fordi jeg har haft blødninger i halvanden uge. Og hun ikke var sikker på om jeg havde arboretet.

Men så ville det da give mere mening at følge dig med blodprøver

Anmeld Citér

31. januar 2021

Diiimz

Unicorn1 skriver:

Men så ville det da give mere mening at følge dig med blodprøver

Jaa det kan du have ret i, jeg var hos en læge som ikke er min faste læge, så jeg tænker jeg vil ringe imorgen og få en tid hos min faste læge ����

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.