Jeg lider desværre af galdestensanfald, jeg er tidligere ultralydsscannet og fået det påvist. Har ikke haft anfald i to år, men nu er de vendt tilbage. I går aftes havde jeg et så kraftigt at jeg var nærved at ringe 112, det er det værste jeg har prøvet. Jeg er gravid I første trimester og kan ikke bruge det præperat jeg har liggende. Lå og vuggede frem og tilbage i smerte, gispede, kastede op, rystede og græd. Ringede til lægevagten, men så passerede stenen imens jeg sad i kø. Det er nu et døgn siden, og siden har jeg haft vedvarende smerter ved min galdeblære. Ikke i anfald, men en konstant smerte, så det gør ondt, når jeg trækker været ind og det føles nærmest hævet derinde. Jeg tror ikke jeg har feber.
Og ja, jeg er ganske vis om det ikke er en graviditet udenfor livmoderen, jeg har været til tidlig scanning og smerten sidder for langt oppe, lige præcis ved galdeblæren og som jeg kender det fra andre anfald.
Tror I det er normalt stadig at have ondt et døgn efter anfald? Altså det er ikke af samme kaliber. Det i aftes var nok en otte - nier på smerteskala 1 til 10, hvor det her mere er 3-4 stykker
Anmeld
Citér