Gravid udenfor livmoderen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

940 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. januar 2021

Anonym trådstarter

Hej - jeg bliver simpelthen nød til at spørge nogle til råds. Jeg testede positiv for lidt over en uge siden både hjemme og ved lægen, havde regner med jeg ca var 6 uger henne der. Fordi jeg havde en MA for nogle måneder siden. Bestilte jeg en tryghedsscanning, der var ikke rigtig noget foster at se sagde hun, og jeg måske skulle få tjekket op på jeg ikke var gravid udenfor livmoderen eller bare ikke så langt henne som antaget? Jeg har testet nærmest hver dag siden og stregen er meget tydelig på alle. Fik målt mit hcg i mandags der var den på 1700, og onsdag morgen lå det på 2300. Så jo ikke den stigning der skal være tænker jeg? Jeg har lidt ondt i maven og så trækker det lidt i begge sider ved underlivet, men ingen blødning overhovedet. Lægen vil først se mig igen om ca 3 uger, så nu går jeg bare rundt og spekulere....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2021

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Anonym skriver:

Hej - jeg bliver simpelthen nød til at spørge nogle til råds. Jeg testede positiv for lidt over en uge siden både hjemme og ved lægen, havde regner med jeg ca var 6 uger henne der. Fordi jeg havde en MA for nogle måneder siden. Bestilte jeg en tryghedsscanning, der var ikke rigtig noget foster at se sagde hun, og jeg måske skulle få tjekket op på jeg ikke var gravid udenfor livmoderen eller bare ikke så langt henne som antaget? Jeg har testet nærmest hver dag siden og stregen er meget tydelig på alle. Fik målt mit hcg i mandags der var den på 1700, og onsdag morgen lå det på 2300. Så jo ikke den stigning der skal være tænker jeg? Jeg har lidt ondt i maven og så trækker det lidt i begge sider ved underlivet, men ingen blødning overhovedet. Lægen vil først se mig igen om ca 3 uger, så nu går jeg bare rundt og spekulere....

Jeg har aldrig prøvet at abortere før og har fået 3 børn. 

Blev så gravid med 4. barn, men det viste sig at være en graviditet uden for livmoderen. 
Måden jeg opdagede det på var at jeg fik vanvittig ondt i højre side af maven. Jeg måtte kontakte vagtlægen om aftenen og blev indlagt. Jeg orienterede om graviditet. De troede først at det var blindtarmen fordi jeg ingen blødning havde. Mit HCG blev målt og steg helt som det skulle. Så mente de urinvejsinfektion og jeg blev behandlet for det. Jeg havde SÅ stærke smerter, men de trak den og ville se tiden an fordi de helst ikke ville operere mig for blindtarmen, når jeg var gravid. 
På dag 4, som indlagt, valgte de at sende mig på gynækologisk for at udelukke at graviditeten var årsag til smerterne. Her kunne de se en graviditet uden for livmoderen samt blødning ud i bughulen og jeg røg derfor med en kørsel 1 til et andet hospital og blev akut opereret og fik fjernet den ene æggeleder. 

Jeg prøver ikke at male fanden på væggen, men helt ærlig, så insister på at blive tjekket for graviditet uden for livmoderen, det kan være farligt med blødning ud i bughulen. 

Anmeld Citér

15. januar 2021

M4U

Hej

hvis du har en GUL har man vist kun (altså mere)ondt i den ene af siderne jeg havde i højre side.. har du det? Jeg blødte ej heller fir alt mil blod var i min mave... det er ikke fir sjovt det skulle efter sigen være værre en en sprængt blindtarm. Jeg havde virkeligt ondt 

mit blev opdaget alt for sent og hvis jeg ikke kom ind da jeg gjorde var jeg død i dag..

måske du bare er tidligere på den? 

Anmeld Citér

16. januar 2021

Anonym trådstarter

M4U skriver:

Hej

hvis du har en GUL har man vist kun (altså mere)ondt i den ene af siderne jeg havde i højre side.. har du det? Jeg blødte ej heller fir alt mil blod var i min mave... det er ikke fir sjovt det skulle efter sigen være værre en en sprængt blindtarm. Jeg havde virkeligt ondt 

mit blev opdaget alt for sent og hvis jeg ikke kom ind da jeg gjorde var jeg død i dag..

måske du bare er tidligere på den? 

Men hvad viste dine test og hcg tal? 

Anmeld Citér

16. januar 2021

Mullemor20021

Hej du. 

Jeg stod i præcis den samme situation i november. 

Jeg havde en del smerter, der mindede om mens smerter (viste sig at være ligamentsmerter) i en hel uge. 

Jeg tog til tidlig scanning hvor jeg efter mine og lægens beregninger var omkring 7+5 dage henne.

Her var der intet foster at se, og jeg fik derfor taget blodprøve. Den første var på 3.700 og så steg den pænt Ca. Det dobbelte 2 dage efter.

Jeg tog til en scanning igen 3 uger efter, og det viste sig så at jeg slet ikke var så langt henne som jeg havde troet. Jeg blev sat 2 uger tilbage.

Du er nok bare ikke så langt endnu! 

Anmeld Citér

16. januar 2021

LSS

Hvis du tænker om det kan være en graviditet uden for livmoderen, så bliv tjekket. Jeg har prøvet det. Havde afsindigt ondt i venstre side. Altså smerter der på ingen måde kan beskrives. 
jeg kom for sent på sygehuset og min æggeleder sprang. Blev efterfølgende opereret og fjernet æggelederen samt alt det blod der var derinde. 

Anmeld Citér

16. januar 2021

Miia90

Jeg havde ondt i hele maven da jeg havde en gul i sommers. Smerterne kom og gik. Det hele øjeblik var der ingen ting, næste øjeblik lå jeg i fosterstilling og græd. Det vidste sig så jeg havde en båden inde og udenfor livmoderen på samme tid ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.