Lus!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

501 visninger
5 svar
2 synes godt om
13. januar 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Ej men jeg panikker og går i baglås!! I aftes konstaterede jeg, at mine to store børn har lus!! Heldigvis havde jeg shampoo fra sidste år (paranix) - de fik begge en behandling og ifølge behandlingen skal den gentages efter 7 dage. 
men her til aften finder jeg 8-10 æg i begges hår! Er det normalt efter behandlingen? Jeg kan simpelthen ikke være i at de har noget levende kravlende   Hvad har I andre gjort med succes?? Jeg fandt ingen levende - det er vel positivt?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2021

serinasmor

CKJ skriver:

Ej men jeg panikker og går i baglås!! I aftes konstaterede jeg, at mine to store børn har lus!! Heldigvis havde jeg shampoo fra sidste år (paranix) - de fik begge en behandling og ifølge behandlingen skal den gentages efter 7 dage. 
men her til aften finder jeg 8-10 æg i begges hår! Er det normalt efter behandlingen? Jeg kan simpelthen ikke være i at de har noget levende kravlende   Hvad har I andre gjort med succes?? Jeg fandt ingen levende - det er vel positivt?? 

æggene bliver hængende længe efter - men de er sikkert kvalt/døde

Jeg vile tage de æg ud som du finder, men det er ikke bekymrende.

Anmeld Citér

13. januar 2021

serinasmor

CKJ skriver:

Noget helt andet er ... 

man plejer at skulle bruge en hel flaske af de shampooer på én gang (i hvert fald ved langt hår)

Anmeld Citér

13. januar 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ
serinasmor skriver:

Noget helt andet er ... 

man plejer at skulle bruge en hel flaske af de shampooer på én gang (i hvert fald ved langt hår)

Tak! Men ikke med paranix  der står der er til 8 gange 

Anmeld Citér

14. januar 2021

AnoMor

CKJ skriver:

Tak! Men ikke med paranix  der står der er til 8 gange 

Måske et dumt spørgsmål. Men vasker du børnenes hår med balsam? 
i så fald skal du vaske håret på den først uden balsam inden du kommer lusseshampooen i da balsam ligger en hinde omkring hårstråene der gør at lusseshampooen ikke har fuld virkning.

det oplevede vi med mig da jeg var barn. 

Anmeld Citér

15. januar 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ
AnoMor skriver:

Måske et dumt spørgsmål. Men vasker du børnenes hår med balsam? 
i så fald skal du vaske håret på den først uden balsam inden du kommer lusseshampooen i da balsam ligger en hinde omkring hårstråene der gør at lusseshampooen ikke har fuld virkning.

det oplevede vi med mig da jeg var barn. 

Nej jeg bruger ikke balsam! Ellers tak for det tip 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.